کد خبر 952533
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۱
سیل نمایه

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی گفت: این اقدامات گسترده در زمینه منازل، وسایل زندگی، اشتغال، مسائل بهداشتی، اسکان موقت و احشام و دام مردم صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، حامد صادقی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که سیل اواخر اسفندماه در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران آغاز شد، اظهار داشت: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها از لحظات اولیه شروع به کار کردند.

وی با اشاره به این‌که نخستین اقدام دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی سرکشی به مناطق سیل‌زده بود، بیان کرد: این میزان سیل در کشور کم‌سابقه و در سرکشی‌ها خسارات پیش از میزان احتمالی، وارد شده بود.

بیشتر بخوانید:

فعالان اقتصادی چند میلیارد به سیل‌زدگان کمک کردند؟

خسارت‌های رئیس‌بی‌اطلاع!

آیا خسارت سیل اخیر برابر با جنگ تحمیلی است؟

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی عنوان کرد: آستان قدس در حوزه حوادث غیرمترقبه اعم از سیل دو نوع خدمات ارائه می‌دهد که بخش نخست شامل خدمات فوریتی و امدادی همچون نجات و امداد، توزیع غذا، نجات اموال است.

وی ادامه داد: بخش دوم خدمات آستان قدس رضوی برآورد خسارت وارد شده به زمین کشاورزی، منازل مسکونی، دام و طیور و پرداختن به آلام روحی و روانی است. در زمینه خدمات فوریتی و امدادی آستان نسبت به اعزام گروه‌های جهادی و بسیج خادمیاران، اهدای غذا، آب، پتو و مایحتاج اولیه زندگی پرداخته است.

صادقی اظهار داشت: باتوجه به زمان‌های وقوع سیل در گلستان و مازندران خدمات‌دهی آستان قدس در زمینه فوریتی و امدادی و برآورد خسارت به صورت همزمان آغاز شد.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی سیل‌زده کشور علاوه بر نمایندگی آستان قدس، بنیاد کرامت نیز محکم پای کار است. آستان قدس در هرکدام از استان‌های سیل‌زده به برپایی آشپزخانه‌ها با ظرفیت پخت و پز تعداد بالای غذا پرداخته است.

وی با اشاره به سیل خوزستان و ورود آستان قدس رضوی براساس نیاز فوری استان، گفت: باتوجه به راه‌اندازی آشپزخانه‌های بسیار توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در سطح استان، آستان قدس رضوی به کمک‌رسانی به این محل‌ها در زمینه تأمین اقلام برای پخت و پز پرداخته است.

صادقی با اشاره به توزیع ۷۵ رأس دام در میان محل‌های پخت و پز غذای ویژه سیل‌زدگان استان خوزستان، بیان کرد: تاکنون نیز ۲۰۰ گروه جهادی آستان قدس رضوی به مناطق مختلف اعزام شده‌اند.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: روزانه ۵ وانت حاوی بسته‌های غیرخوراکی اعم از پتو، البسه، وسایل بهداشتی و دیگر مناطق نیز ارسال می‌شود.

صادقی اظهار داشت: رویکرد آستان قدس رضوی نسبت به مسأله سیل در کشور ورود براساس احساس خلأ و عدم شتاب‌زدگی در خدمات‌رسانی است.

وی با اشاره به این‌که آستان قدس رضوی در سطح خوزستان به دنبال اقدامات پساسیل است، افزود: این اقدامات گسترده در زمینه منازل، وسایل زندگی، اشتغال، مسائل بهداشتی، اسکان موقت و احشام و دام مردم صورت می‌گیرد. در حال ارزیابی محل ارائه خدمات و نوع آن هستیم.

سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی با بیان این‌که رسیدگی به سیل‌زدگان در اولویت تولیت آستان و مجموعه است، گفت: اقدامات آستان قدس رضوی براساس مطالعه و تحقیق صورت می‌گیرد. کاروان‌های فرهنگی در جمع سیل‌زدگان حضور پیدا می‌کنند.

صادقی با اشاره به کاهش آلام سیل‌زدگان در حوزه فرهنگی به عنوان اولویت دوره جدید خدمات آستان قدس رضوی، عنوان کرد: این امر باحضور گروه‌های فرهنگی، کارهای نشاط آور و شادی‌آفرین، اهدای بسته‌های اسباب‌بازی و حضور روانشناسان و مشاوران محقق می‌شود.

وی با بیان این‌که اقدامات معیشتی و اشتغالی برای سیل‌زدگان کار زیرساختی است، افزود: در حوزه کشاورزی نیز به دنبال تغییر الگوی کشت، اعطای علوفه محصول، ارائه تجهیزات و وسایل هستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس