کد خبر 952479
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
ساخت رایگان مسکن برای سیل‌زدگان توسط وزارت راه

مقام مسئول معاونت مسکن و ساختمان با اذعان به اشتباه مدیران در تدوین طرح جامع شهرهای معمولان و پلدخترف گفت: وزارت راه و شهرسازی به صورت رایگان برای مردم سیل زده خانه می‌سازد.

به گزارش مشرق، منصور نویریان اظهار کرد: مهم‌ترین -بزرگ‌ترین- اشتباهی که در بازدیدهای لرستان و در منطقه پلدختر و معمولان مشهود بود، ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و محدود کردن حریم و بستر رودخانه و عدم لایروبی رودخانه بود، اشتباهاتی که منجر به خسارات فراوانی نیز شد که جبران آنها زمانبر و با صرف هزینه‌های فراوانی نیز همراه است.
وی افزود: طرح جامع شهرهای پلدختر و معمولان در دست برررسی بوده و در جریان این بررسی‌ها، برخی از اشتباه‌های شهرسازی و ساخت و ساز توسط مدیران محلی صورت گرفته است. این بررسی‌ها با همکاری معاونت معماری و شهرسازی در دست انجام است تا حد حریم و بستر رودخانه‌ها مشخصا در طرح جامع، پیاده‌سازی شود.

وی با  اعلام این‌که واحدهای مسکونی پلدختر و معمولان که در حریم رودخانه‌ها ساخته شده و در سیل ویران شدند، دیگر در مکان قبلی احداث نخواهند شد، گفت: برای احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل زده که در مسیر رودخانه ها قرار داشته اند مکانیابی‌ها انجام می‌گیرد و پس از آن باید زمین مناسبی به آنها تخصیص یابد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: در مناطقی که مردم خود توان ساخت و ساز دارند با تخصیص زمین و ارایه تسهیلات، ساخت و ساز توسط مردم آغاز خواهد شد و در غیر این‌صورت برای مردمی که از نظر مالی توان احداث واحدهای مسکونی خود را ندارند دولت و وزارت راه و شهرسازی ورود خواهد کرد که البته همه این موارد، در دست بررسی است.

نویریان اعلام کرد: متاسفانه در پلدختر در خصوص تامین زمین به دلیل رانش، جنس زمین و رواناب های سطحی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که امیدواریم هرچه سریع‌تر برطرف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس