کد خبر 951813
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

بهترین و پیشرفته ترین چاپخانه شهر

چاپخانه به‌عنوان مکانی برای چاپ نوشته ها و کارت هویت کاری و محصولات شما یکی از مهم‌ترین مکان هایی است که بدون اغراق می تواند بر سرنوشت کسب‌وکار و حتی خود شما تأثیر گزارد. زمانی تنها کتاب ها و روزنامه ها و مجلات در چاپخانه چاپ می شدند، زمانی که به کتاب ها به‌اندازه امروز دیده تجاری نداشتند؛ اما امروزه دید به انواع محصولات چاپی تجاری شده است. حتی بهترین و پرمحتواترین کتاب‌ها باید بتوانند به فروش بروند. در این راستا چاپخانه ای که از امکانات مختلفی برخوردار باشد و توانایی ارائه انواع چاپ ها باکیفیت‌ها و تیراژهای مختلف را داشته باشد و بتواند مشاوره های خوبی بدهد، می تواند همان باشد که کمک می کند معجزه زندگی و حرفه شما اتفاق بیفتد، لذا در این راستا سعی بر معرفی انواع روش های چاپ که در چاپخانه انجام می شود داریم. امید است نوشته ما بر انتخاب درست حداقل یک نفر تأثیر مثبت گذارد.

مزایای یک چاپخانه نمونه

اولین روش چاپ که در اکثریت چاپخانه ها ارائه می گردد و به‌طور عمده برای تبلیغات و انتشارات در تیراژ بالا استفاده می شود. چاپ افست است که جزو چاپ های هم سطح حساب می شود، از زینک به عنوان واسط چاپ استفاده می‌کنند. ایرادی که به این چاپ می گیرند؛ زمان‌بر بودن آن است که به ساخت همین زینک ها بر می-گردد که زمان بر است؛ اما چاپ افست دارای مزایای متعددی هست که در بسیاری از مواقع ایراد آن را میپوشاند؛ کاغذ که یکی از مهم‌ترین متریال های چاپ است محدودیتی در افست ندارد و شما به‌راحتی همه نوع کاغذ را می توانید استفاده کنید. کیفیت چاپ و تنوع رنگ و کیفیت بالا امکان خلاقیت و بلندپروازی را در آن فراهم آورده است. بروشورها و کاتالوگ‌های تبلیغاتی زیبا جزو محصولاتی است که با افست می‌توانند دل هر بیننده ای را ببرند.

یکی دیگر از روش‌های رایج چاپ در چاپخانه، چاپ دیجیتال است. دیجیتال همان روشی است که خواسته بشر امروز که کم‌صبر است و تحمل انتظار را ندارد، همیشه عجله دارد را برآورده می‌کند. سرعت‌بالای چاپ، امکان سفارش یک محصول با تنوع بالا، امکان ویرایش در هنگام چاپ، همان نکات طلایی هستند که چاپ دیجیتال را محبوب کرده است. در چاپ دیجیتال ساخت پلیت و فرایندهایی مانند فیلم و نوردهی حذف‌شده است و طرح چاپی به‌طور مستقیم از نرم افزار به سطح چاپ منتقل می شود؛ همه این موارد سبب شده است که این نوع چاپ توانایی برآوردن خواسته مشتری برای چاپ حتی چندساعته را فراهم کند. چاپ دیجیتال امکان چاپ نمونه را برای شما فراهم می کند تا مانند افست مجبور نشوید؛ حتی اگر در وسط کار پشیمان شدید تا انتها ادامه دهید؛ درنتیجه ضایعات در کار شما کم خواهد شد. ایرادی که به چاپ دیجیتال گرفته می شود، محدودیت چاپ آن است؛ زیرا در تعداد تیراژ بالا صرفه اقتصادی ندارد، ایراد دوم مربوط به کیفیت آن است که از افست پایین تر است.

یکی از کاربردهای گسترده چاپ استفاده از آن در صنایع بسته بندی هست که در چاپخانه صنعتی به‌طور تخصصی انجام می گیرد. چاپ فلکسو از روش‌هایی است که در بسته بندی عمدتاً کاربرد دارد. چاپ فلکسو لترپرس پیشرفته است؛ که تقریباً بر روی هر سطحی که متخلخل نباشد؛ همچون سطوح فلزی، سلفون، کاغذی و پلاستیکی قابل‌استفاده است. در این روش از کلیشه که از جنس ژلاتین و یا لاستیک هست برای چاپ بهره می‌برند.

اگر بیشتر فعالیت شما متمرکز بر تبلیغات هست؛چاپخانه مناسب برای شما چاپخانه‌ای است که در آن خدماتی مانند طراحی و ویراستاری در کنار چاپ های دیجیتال و افست حتماً ارائه شود. باید بتواند محصولات چاپی مهمی مانند مهر، ست اداری، کتاب، بنر، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور، استند و بیلی بورد و مجله هم برای شما چاپ کند، تا در صورت لزوم بر اساس شناختی که از شما دارد و اطلاعاتی که از کارهای که قبلاً برایتان انجام داده دارد، مشاوره های مفیدی بدهد. اگر چاپخانه منعطف نباشد و دلسوزانه کار شمارا انجام ندهد ممکن است تبلیغاتتان نتیجه مطلوبی که انتظار دارید، برایتان به ارمغان نیاورد. قیمت مناسب و ارائه پکیج های مختلف در این زمینه به شما و سرعت عمل از ویژگی های مثبتی است که یک چاپخانه خوب دارد. امیدواریم همیشه بهترین ها بر سر راه شما قرار گیرند.

سفارش بهترین چاپ فوری

چاپ فوری یا همان چاپ دیجیتال که در سال 1938 به وسیله چستر کارلسون پا به عرصه ظهور گذاشت امروزه بهترین تبلیغ هر چاپخانه ای شده است. بی‌انصافی است فقط بگوییم چاپخانه، عکاسی ها را ندیده اید در جلو سردر خود برای جلب مشتری می نویسند چاپ فوری عکس و شمایی که عجله دارید همان روز عکس های اداری خود را چاپ کنید سراغ آن‌ها می روید. آری وقتی نیازی هست راه‌حلی برای آن پیدا می شود. هرکجای دنیا که باشید می‌توانید گوشی هوشمند خود را به دست بگیرید و با کمک اینترنت به هر چاپخانه‌ای در هر کشوری سفارش چاپ انتخابی خود را بدهید و کار را همان روز تحویل بگیرید؛ عصر دیجیتال که می گویند یعنی همین.

قبل از این که به سراغ انواع محصولات چاپی که از طریق این چاپ سریع امکان چاپ دارند برویم، اجازه دهید کمی درباره خود چاپ فوری و روش های آن و ویژگی دستگاه هایی که چنین خدمتی در حق شما می کنند صحبت کنیم.

چاپ در سریع‌ترین زمان با چاپ فوری

چاپ فوری که یک روش فتوکپی خشک است و از مایع شیمیایی در آن استفاده نمی گردد الکتروفتوگرافی یا زیروگرافی است. در توضیح الکتروفتوگرافی لازم است بیان کنیم؛ در این روش دو نوع مایع مرکب یا جامد پودری کاربرد دارد. روش اول که مایع مرکب متریال آن است در چاپ فوری به روش دیجیتال مرکبی معروف است که به‌راحتی می‌توانید برای کارهای پرتیراژ به کار ببرید. از مرکب های رنگی برای جلوه دادن و نقاشی تصاویر شما استفاده می شود. از ویژگی های مثبت این روش به کیفیت بالای چاپ و تنوع رنگ در آن باید اشاره‌کنیم، در این شیوه از رنگ های اسپات استفاده می شود. ایرادی که به روش دیجیتال مرکب گرفته اند گران بودن قیمت دستگاه و همین طور محدودیت در ابعاد چاپ هست.

جامد پودری در شیوه دوم که به روش تونری در چاپ فوری معروف است کاربرد دارد. مرکب های پودری یا تونری متریال این نوع چاپ است که بر روی سطح کاغذ ذوب می شود. سرعت چاپ در این روش بالاست که سبب محبوبیت آن در کارهای صنعتی شده است. اگر دنبال یک سیستم چاپ دیجیتال فوری می گردید که کارهای چاپی شما را در ابعاد متوسط به بهترین نحو ممکن چاپ کند روش تونری بهترین است.

اگر بخواهیم روشی که در چاپ فوری عمومیت بیشتری دارد را نام ببریم؛ باید روش جوهرافشان را معرفی کنیم که از روش الکتروفتوگرافی دیجیتالی تر شده است. روش چاپ جوهرافشان در میان انواع چاپ فوری باکیفیت ترین محصولات چاپی را عرضه می کند. جوهرافشان از چاپ مرکب مایع استفاده می کند که مستقیم بر روی کاغذ می‌نشیند. محصولات چاپ هایی که توسط این سیستم به دست می آیند نسبت به سایر روش ها قابل‌کنترل‌تر است.

متنوع ترین محصولات چاپ فوری

چاپ فوری باید در سایزهای مختلف قابل‌عرضه باشد، شما برای تبلیغات خود هم به محصولاتی که ابعاد کوچکی دارند مانند کارت ویزیت و هم به محصولاتی که ابعاد بزرگی دارند مانند بنر نیاز دارید. همان طور که در قسمت بالا هم اشاره شد در تنوع و کیفیت محصول شما دستگاه چاپ اساسی ترین تأثیر را دارد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در قسمت ذیل به بیان مشخصات دستگاه چاپ مناسب بپردازیم:

یک دستگاه مناسب برای چاپ فوری دستگاهی است که بتواند چاپ‌هایی با سایزهای متفاوت چاپ کند. دستگاهی که امکان تنظیمات دقیقی مانند تنظیم دما را داشته و مشکلات احتمالی آن به‌راحتی قابل‌بررسی باشد. این دستگاه باید امکان چاپ ظریف و شفاف تصاویر و تنوع رنگ ها را داشته باشد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان چاپ محصولات باقیمت مناسب را فراهم کند.

چنین دستگاهی در مقابل سایر روش های چاپ کم نمی آورد و شما می توانید بر اساس نیازتان چاپ محصولاتی مانند محصولات زیر را با خیال راحت به آن بسپارید:

اولین خدمت؛ چاپ فوری کاتالوگ است. کاتالوگ که لیست محصولات شمارا برای مشتریان ذکر می کند اگر درزمانی مانند شروع نمایشگاهی و یا در خلال برگزاری آن و یا افتتاح فروشگاهتان زمان نداشتید که سراغ روش چاپ افست بروید. نگران نباشید؛ این چاپ سریع هست.

چاپ فوری ست اداری درزمانی که سر شما شلوغ است و باید سریع سربرگ و پاکت و کارت ویزیت به دستتان برسد تا هویت و اعتبار کاریتان زیر سؤال نرود، گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود. مخصوصاً درباره کارت ویزیت که اگر با چاپ کمتر از 1000 عدد و با استفاده از تک‌رنگ و نداشتن برنامه ای درباره استفاده از متریال خاص کارتان را راه می اندازد، در چنین شرایطی چاپ فوری نسبت به چاپ افست انتخاب درست تری است.

گاهی باید نحوه کار و مزایای یک محصول به‌سرعت برای مشتریان تشریح گردد؛ محصول جدید یا به‌روز شده ای است و شما زمان ندارید، سراغ چاپ فوری بروشور بروید.

امروزه در سر چهارراه ها در حراجی آخر فصل یا زمان افتتاح یک شرکت افراد زیادی را می بینید که تراکت به دست ایستاده اند. تراکت درزمینهٔ کیفیت سخت گیری کمتری نسبت به بروشور و کاتالوگ دارد و محصولی است که هر کسب‌وکار کاری بالاخره کارش به آن می افتد؛ بنابراین به‌راحتی می توانید گزینه چاپ فوری تراکت را تیک بزنید. در کنار تراکت، چاپ فوری فلایر هم که همان تراکت تبلیغاتی است گزینه ای است که موردتوجه است.

چاپ فوری پوستر به‌عنوان یکی از زیباترین های تلفیق هنر و تبلیغات که با استفاده از جلوه های هنری و جذاب، بیننده و دل زیباپسند او را جادو می کند موردی است که اگر تأکید بسیار زیادی بر استفاده از رنگ های خاص ندارید و زمان شما محدود است، می توانید موردبررسی قرار دهید.

چاپ فوری بنر گزینه ای است که با توجه به نیاز به تبلیغات خاص درباره اتفاقات ویژه ای که افتاده است و زمان برای استفاده از روش های چاپ دیگر محدود است، کاربرد دارد.

هر چاپخانه‌ای بنا بر امکانات و اهداف خود می‌تواند درزمینهٔ استفاده از چاپ فوری در راستای رونق کسب‌وکار خود فعال باشد؛ مهم این است در کنار چاپ چه خدمات دیگری می‌تواند به مشتریان خود ارائه دهد.

ضرورت و اهمیت چاپ کاتالوگ

امروزه از چاپ کاتالوگ به عنوان یک روش تبلیغاتی برای معرفی خدمات یا محصولات استفاده می شود. قابلیت جابجایی و حمل آسان یکی از ویژگی های بارز چاپ کاتالوگ به شمار می رود. کاتالوگ ها با شرح و توضیح مفید و مناسب از محصول، کالا و خدمات، مشتری را در جهت استفاده از آن ترغیب می نماید.

چاپ کاتالوگ قابلیت متصل ساختن دستان میان مصرف کننده و تولید کننده را میسر می سازد. یکی از بهترین و مؤثر ترین ابزارها برای ایجاد ارتباط و دیده شدن در کمترین زمان، بهره مندی از کاتالوگ می باشد. در دنیای کنونی به دلیل تنوع بالای محصولات و کالاها و پیچیدگی های به وجود آمده در این زمینه برای انتخاب صحیح، جایگاه و نقش کاتالوگ ها پر رنگ تر از قبل شده است. این نمونه محصولات علاوه بر در دسترس بودن، به دلیل کم حجم بودن، در معرفی و ارایه محصولات به مخاطب نقش بسزایی را ایفا می کنند. در گذشته تبلیغات و بازاریابی برای جذب مخاطب و فروش بیشتر محصول از اهمیت بالایی برخوردار نبود. با پیشرفت تکنولوژی و بروز فناوری های جدید، در تمام ابعاد زندگی انسان تغییر و تحولات وسیعی صورت گرفت. ظهور فناوری های جدید، روش های تبلیغاتی را نیز دچار تحولات گسترده ای ساخت به گونه ای که امروزه تبلیغات و بازاریابی به عنوان قسمتی جدا نشدنی در حوزه کسب و کار به شمار می رود. امروزه نقش و جایگاه تبلیغات در حیطه کسب و کار یکی از موضوعات کلیدی و مهم محسوب می گردد. یکی از ابزارهای تبلیغاتی که برای منتقل نمودن پیام به مخاطب همچنان از جایگاه مهمی برخوردار می باشد، طراحی و چاپ کاتالوگ است. طراحی کاتالوگ اگر بر طبق اصول صحیح و مناسب صورت گرفته باشد، می توان در متقاعد ساختن مشتری به خرید کمک شایانی انجام دهد.

اهمیت طراحی و چاپ کاتالوگ

طراحی و چاپ کاتالوگ، پس از جنگ جهانی دوم و پیشرفت صنایع مختلف بیش از پیش مورد توجه واقع شد. پس از این دوران، با تغییر و تحول صورت گرفته در اقتصاد، جای خالی عنصر های تبلیغاتی جدید و کاربردی به شدت احساس می شد که در نتیجه در دنیای تبلیغات کاتالوگ پا به عرصه وجود نهاد. با گذشت زمان در طراحی کاتالوگ نیز تغییراتی به وقوع پیوست تا جایی که امروزه انواع و اقسام آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. در طراحی هر محصول رعایت اصول خاص و مناسب در این زمینه می تواند در تاثیر گذاری بیش از پیش آن کمک شایانی را انجام دهد. برای طراحی کاتالوگ نیز باید بر اساس چارچوب مشخص و اصولی حرکت نمود که در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

یکی از اصول مهم و تاثیر گذار در طراحی و چاپ کاتالوگ، شناخت هدف و بررسی مشتریان اصلی می باشد. برای بازخورد مناسب و مثبت در این زمینه، طراحی این محصول باید با بررسی و شناخت درست هدف صورت گیرد. گردآوری محتوا و اطلاعات مفید، متناسب با نوع موضوع و کاربرد کاتالوگ باید انجام پذیرد. تناسب میان محتوای جذاب و طرح زیبا، ارزش و بهای طراحی کاتالوگ را دو چندان می سازد. رعایت اصول نگارشی برای درج اطلاعات مورد نیاز نیز باید مد توجه قرار گیرد. یکی از فاکتورهای بسیار تاثیر گذار در طراحی و چاپ کاتالوگ انتخاب فونت هوشمندانه می باشد. از بکارگیری فونت های پیچیده و نامفهوم در طراحی باید اجتناب نمود. در این زمینه برای موفقیت بهتر و بیشتر می توان با در نظر گرفتن مواردی نظیر حوزه فعالیت محصول و گروه سنی مشتری اقدام کرد. استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب می تواند نقش بسزایی در جلب توجه قرار گرفتن مخاطب ایفا کند. هر تصویر استفاده شده در کاتالوگ نمایانگر نمونه ای از محصول نهایی ارایه شده است، که می تواند در ذهن مشتری برای مدت زمان طولانی باقی بماند. استفاده از رنگ مناسب نیز می تواند در طراحی کاتالوگ تاثیر گذار باشد. رنگ، به عنوان یکی از مهم ترین و مؤثرترین عناصر موجود در دنیا محسوب می شود که می تواند بر روی احساس مخاطب و مشتری تاثیر مستقیم و مؤثر بگذارد. یکی از موارد حایز اهمیت در طراحی کاتالوگ بهره مندی از اندازه و سایز مناسب و استاندارد در این زمینه می باشد. استفاده از ابعاد خیلی کوچک یا خیلی بزرگ می تواند تاثیر زیادی در نظر و دید مخاطب با خود به همراه داشته باشد، بر همین اساس باید از ابعاد استاندارد و متناسب با موضوع محصول استفاده شود. در طراحی کاتالوگ باید یکپارچگی و انسجام طرح نیز مورد توجه قرار گرفته شود. انسجام طرح باعث جذب مخاطب بیشتر می گردد. یکی از مواردی که در این زمینه بسیار حایز اهمیت است، استفاده از خلاقیت و نوآوری برای طرح مد نظر می باشد. خلاقیت در طراحی و چاپ کاتالوگ علاوه بر جذب مخاطب، تاثیر و ماندگاری بیشتری را با خود به همراه دارد.

مزیت ها و ویژگی های چاپ کاتالوگ

یکی از ویژگی های شاخص در چاپ کاتالوگ، اختصاص هزینه و بودجه مورد نیاز در این امر است. از موارد تاثیر گذار در این زمینه هزینه های بسته بندی، ارسال، نوع صحافی، تیراژ، روکش، تعداد رنگ، ابعاد طرح چاپی، جنس و گرماژ کاغذ را می توان ذکر نمود. کاغذ پر کاربرد برای کاتالوگ های چاپی در اغلب موارد کاغذ گلاسه می باشد. همچنین ابعاد و اندازه های A4 در دو نوع افقی و عمودی نیز استفاده گسترده ای در این زمینه دارد. برای افزایش مقاومت و جلوگیری از آسیب طرح می توان به وسیله روکش های سلفون براق، مات یا روکش یو وی این مورد را تحقق بخشید. کاتالوگ به دلیل برخورداری از جلوه های بصری و ویژگی های پویا، با قرار دادن اطلاعات کامل و مفید در اختیار مشتری و جلب نظر او، تا حد زیادی می تواند باعث افزایش فروش در حیطه کسب و کار شود. از کاتالوگ می توان به عنوان یک ابزار تکمیلی تاثیر گذار برای معرفی و ارایه محصول و خدمات به مشتری نام برد. یکی از قانون های بدیهی و مهم بازاریابی، همیشه آماده و حاضر بودن در حوزه کسب و کار است، که این امر با طراحی کاتالوگ مناسب و مفید به خوبی میسر می شود. کاتالوگ باعث جلب توجه مشتریان بالقوه شده و بازدهی و تاثیر گذاری بیشتری نسبت به سایر تبلیغات دارد. بر همین اساس از طراحی و چاپ کاتالوگ به عنوان راهی مؤثر و قابل اطمینان برای ایجاد ارتباط میان مخاطب و مشتری نام برده می شود.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس