فروردین 28 روزنامه

اصلاح طلبان همچنان رویای بازگشت دموکرات‌ها را در سر می‌پرورانند و البته اذعان دارند که در صورت بازگشت دموکراتها به برجام نیز باید همچنان در حوزه موشکی و منطقه‌ای و… امتیاز بدهیم.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** آقای ماکرون، مرسی که اینقدر مدبرانه یک بنای تاریخی را آتش زدی!

دیروز کلیسای تاریخی نوتردام فرانسه با ۸۰۰ سال قدمت و ۱۳ میلیون بازدیدکننده سالیانه به دلیل کوتاهی مسئولین این کشور در عرض چند ساعت سوخت و بخش‌های وسیعی از آن از بین رفت.

در این میان واکنش روزنامه‌های اصلاح طلب به این اتفاق، قابل تأمل است.

روزنامه‌های اصلاح طلب با تیترهایی همچون «پاریس گریست»، «دنیا در سوگ نوتردام»، «نوتردام سرپا»، «تاریخ در آتش» «پشت پاریس خم شد» و…به این اتفاق، واکنش نشان دادند.

در همین رابطه روزنامه سازندگی -متعلق به حزب «غلامحسین کرباسچی» - در صفحه اول تصویری قهرمان گونه از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه منتشر کرد و در گزارشی با عنوان «تاریخ در آتش» نوشت: «"دوباره نوتردام را احیا می‌کنم"، عبارتی است که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به آتش سوزی کلیسای تاریخی نوتردام بر زبان آورد. او در جریان یک پیام که از تلویزیون پخش شد، گفت: "من هم مانند شما از وقوع این حادثه هولناک ناراحتم، ما با هم کلیسای جامع را بازسازی خواهیم کرد، چرا که این بنا نمادی از سرنوشت ما و میراثمان برای نسل‌های آینده است" ماکرون در ادامه از آتش نشان‌ها که به هر اهرمی برای مهار آتش متوسل شدند، قدردانی کرد و از اینکه تا پایان عملیات مهار آتش سوزی باید تلاش کنند، ابراز تأسف کرد».

این روزنامه اصلاح طلب با ارائه تصویری قهرمان گونه از رئیس جمهور فرانسه و بازتاب مثبت از عملکرد آتش نشان‌ها در این حادثه، وعده‌های امیدبخش رئیس جمهور فرانسه را منتشر کرده و به مخاطب این پیام را می‌دهد که این کلیسای تاریخی دوباره احیا خواهد شد.

حال این واکنش را مقایسه کنید با عملکرد رسانه‌های اصلاح طلب و برخی سلبریتی ها در حادثه پلاسکو، در آن مقطع در حالیکه شهرداری تهران و آتش نشان‌های فداکار در وسط معرکه و مشغول به خدمت رسانی بودند، اصلاح طلبان و برخی سلبریتی ها بدون توجه به حساسیت حادثه و لزوم همدلی برای کنترل وضعیت ایجاد شده، با عقده گشایی سیاسی تاکید کردند که شهردار تهران باید استعفا دهد.

این طیف در ادامه با حمله به آتش نشان‌ها، مدعی شدند که چون با آمریکا دشمنی می‌کنیم و شعار مرگ بر آمریکا می‌دهیم و با جهان تعامل نداریم و به دلیل اقدامات ایران در کشورهای منطقه، از خرید تجهیزات پیشرفته اطفای حریق غافل شده و این بلا بر سرمان آمده است!

واکنش اصلاح طلبان و برخی سلبریتی ها به حادثه کلیسای نوتردام و مقایسه آن با واکنش این طیف به حادثه پلاسکو، بیش از پیش ثابت کرد که این طیف تا چه اندازه دچار «خودتحقیری حاد» و «آلوده بودن به رفتارهای قبیله‌ای» است.

** اگر دولت بعدی آمریکا دموکرات هم باشد، امتیاز موشکی می‌خواهد!

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «دموکرات‌ها برنده شوند؛ آمریکا به برجام برمی گردد» نوشت: «در حال حاضر کمیته ملی حزب دموکرات، بازگشت به برجام و برخی دیگر از توافق‌های بین‌المللی که دولت ترامپ به‌طور یکجانبه از آنها خارج شده را تصویب کرده است ولی من معتقدم دموکرات‌ها نیز این کار را بدون دریافت امتیاز انجام نخواهند داد. آن‌ها از ایران خواهند خواست تا در خصوص موضوعات دیگری نظیر مساله موشکی، مسائل منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی بر سر میز مذاکره بنشیند و اقداماتی در جهت منافع ایالات متحده انجام دهد تا واشنگتن به برجام بازگردد. این فرضیه تنها در صورتی صحیح خواهد بود که طی حدود دو سال باقی مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هیچ‌اتفاق خاص دیگر رخ ندهد و چالش جدیدی میان دو کشور شکل نگیرد. در این مدت امکان وقوع اتفاقاتی وجود دارد که حتی اگر دولتی دموکرات در آمریکا مستقر شود، زمینه‌های بازگشت به برجام توسط ایالات متحده وجود نداشته باشد».

گفتنی است در اولین روز اجرای برجام- دی ماه ۹۴- و در مقطعی که اصلاح طلبان و برخی دولتمردان تاکید داشتند که «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، دولت اوباما با تصویب تحریم‌های ضدایرانی، نقض برجام را کلید زد.

پس از آن، سریال نقض برجام توسط دولت اوباما با غارت ۲ میلیارد دلاری اموال ایران، تمدید قانون تحریمی آیسا، تصویب قانون محدودیت ویزا، تصویب بیش از ۸۰ طرح ضدایرانی در کنگره آمریکا و پابرجا ماندن تحریم سوئیفت و…ادامه یافت.

باراک اوبامای مؤدب! و باهوش! در آبان سال ۹۵ و در واپسین روزهای ریاست جمهوری خود، قانون وضعیت اضطراری علیه ایران را تمدید کرد. در همان ایام برخی رسانه‌ها نوشتند: «اوباما با این کار آخرین لگد را به برجام زد».

اوباما با حیله‌گری می‌کوشید تا با استفاده از دروغ‌ها و مکرهای متعارف خویش، چهره‌ای زیبا از هیولای بدسیرت آمریکا به نمایش بگذارد، چهره‌ای که می‌توانست ساده‌دلان و خوش‌خیالان را خام کند و فریب دهد. در مقابل، ترامپ نماد جنون آمریکایی و کابوی قرن بیست‌ویکمی است که ماهیت آمریکا را به نمایش گذاشت.

با این وجود اصلاح طلبان همچنان رویای بازگشت دموکرات‌ها را در سر می‌پرورانند و البته اذعان دارند که در صورت بازگشت دموکراتها به برجام نیز باید همچنان در حوزه موشکی و منطقه‌ای و… امتیاز بدهیم.

** اقدام مجلس در دفاع از سپاه، حساب شده نبود!

روزنامه همدلی در گزارشی با اشاره به طرح دو فوریتی اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نوشت: «این اقدام یعنی تصویب چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی حساب شده نبود».

اصلاح طلبان در روزهای گذشته به فاصله بسیار کوتاهی پس از حمایت از سپاه، مدعی شدند که این حمایت همیشگینیست و سپاه باید این اقدام اصلاح طلبان و دولت را جبران کند!

از سوی دیگر طیف اصلاح طلب مدعی بود که نباید مقابل ترامپ دست از پا خطا کرده و تنش ایجاد کنیم!

متاسفانه طیف اصلاح طلب در هر شرایطی در پی ایجاد دوقطبی و بزک چهره کریه آمریکاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حقيقت DE ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    11 68
    اين موشكا همش افكت فيلمبرداريه و ايران اصلا چيزي به اسم موشك نداره .
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      67 2
      لابد موشکهایی که بر سر داعش فرود امد هم افکت بوده .لطفا در مورد چیزی که اطلاع ندارید صحبت نکنید . ما از نظر موشکی یکی از بهترین ها هستیم .
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      13 0
      واقعا ؟ این خبر را به آمدنیوز بده به عنوان یک منبع آگاه خخخخ
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      2 15
      وقتی مردم ناکارآمدی ها را میبینند که برخی واقعا بچه گانست...حق دارند به بعضی پیشرفت ها شبهه داشته باشند
    • US ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      1 0
      اتفاقا فکر بدی نیست . وقتی صهیونست ها بمب اتمی را انکار می کنند و میگویند ماکت است بگذارید ما هم بگوییم که موشک نداریم و فقط ماکت داریم. مسئله حل میشود. ولی بی بی و ما میدانیم که که ما چی داریم
    • حسین IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
      1 0
      تا چشت کور شه خائن وطن فروش
    • DE ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
      3 0
      حقيقت ۱۵:۱۵ اين موشكا همش افكت فيلمبرداريه و ايران اصلا چيزي به اسم موشك نداره.// تازه همش افكت فيلمبرداريه و امریکا و اروپا و صهیون و ارتجاع عرب شلوارهاشونو خیس کردند .وای بروزی که یکی از این افکت ها! اشتباهی افه بیاد٬ بیاد از کادر فیلم بیرون.
  • ریزبین IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    8 0
    سیاست آمریکا تقویت نظامی دشمنان ایران و همزمان تضعیف نظامی ایران در کنار تحریم وفشارهای دیگر است و این اقدامات را به ترتیب سلسله مراتب قدرت و توانایی های نظامی ایران از موشک شروع کرده است وتا فشنگ اسلحه انفرادی ادامه خواهد داشت در کنار آمریکا اروپا نیز ثابت کرده است به راحتی زیر توافقات و تعهدات خود می زند .برجام بزرگترین خدعه ای بود که غرب در رأس آن آمریکا به ایران زده است .ایران اصلا نیازی به مذاکرات هسته ای و برحام نداشت مگر اینکه دولتی ناتوان وناکارآمد و غربگرا که هیبچ سنخیتی با انقلاب ندارد در ایران بر سر کار بوده باشد وبخواهد بانی این اتفاق خیانت بار و جاده صاف کن منویات و توطئه های دشمن در ایران باشد و نهایتا نتیجه منجر به آن اتفاق ناگواری شد که تاریخ ایران هر یک قرن یکبار به خود می بیند پر واضح است انقلاب ایران دو اشتباه مرگبار را دیگر تکرار نخواهد کرد اول هیچ دولتی بی کفایت و غربگرا به سر کار نخواهد آمد .دوم وارد هیچ مذاکره ای با آمریکا و اروپا بر سر توانایی های مشروع خود نخواهد شد تا ثابت شود اقتصاد تکنولوژی و توانایی های نظامی در دنیا انحصاری نیست که قدرتی بخواهد بر سر عدم دسترسی سایر کشورهای مستقل به آنها بساط مذاکره یا فشار را راه بیندازد ،فعلا انقلاب ایران تا دو سال آینده مجبور است غربگراها را بر مسند قدرت اجرایی کشور تحمل کند اما نظام انقلابی و مردم انقلابی ایران باید تا پایان این دوره تمام کارها و رفتارهای این دولت را مدیریت نمایند تا هیچگونه اشرافی بر امورات استراتژیک وسری کشور نداشته باشد و با اقدامات دشمن پسند کشور و انقلاب را در در تله غرب گرفتار ننماید
  • DE ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    3 3
    خود ترامپ میشه شک نکن
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    6 0
    اصلاح طلبهای توع آور
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    بیچاره ها نفوذی ها کلیسای مکرون شان سوخته ناراحتند دیگه!! شما مگه اینها را ایرانی تصور کردی؟
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    پس معلوم شد تصویب بیست دقیقه ای برجام شتاب زده بود!!! وای یادم رفته بود چون به نفع کدخدا بود اون فرق میکنه
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    0 0
    آنهایی که دائما مردم را از چالش با آمریکا میترسانند سری به فیلم 300ضد ایرانی یک و دو بزنند و شعارهای قهرمان افسانه ای یونان را بشنوند و از این همه خیانت، خجالت بکشند
  • محمد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    دشمنی غرب آخرین نفسهایش را می کشد
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    1 0
    این روزنامه های غرب زده به اربابانشان بگویند که این ها نه دین دارند و نه وجدان
  • DE ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
    2 0
    اصلاح طلبان .. صورت بازگشت دموکراتها به برجام نیز باید همچنان در حوزه موشکی و منطقه‌ای و… امتیاز بدهیم.//از جیب ملت اصلاح طلبچی ها فقط در حال دادن هستند نظیر انواع امتیاز ٬ آب سنگین ٬ سانتریفوژها٬اورانیوم عنی شده...قدرت موشکی...ای خاک بر سرتان .ولی از جیب خودشان حاضر نیستند یک ریال بدهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس