کد خبر 951691
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
فوتبال

امشب دیدار برگشت نبرد تمام انگلیسی یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق ، ورزشگاه اتحاد شهر منچستر میزبان یکی دیگر از دیدارهای دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. امشب از ساعت ۲۳:۳۰ منچسترسیتی از ابتدای بازی باید در فکر تلافی گل خورده در زمین تاتنهام باشد. جونیت چاکر ترکیه‌ای داور این دیدار است.
بیشتر بخوانید:
منچسترسیتی؛ ناامید نشو
تیمی که بیش از ۱۵۰ گل در این فصل زده و هنوز چند بازی دیگر هم تا پایان فصل دارد، قطعاً می‌تواند باخت یک بر صفر را جبران کند، به شرطی که شاگردان پپ مراقب ضدحملات تاتنهام با بازیکنان سرعتی‌اش باشند. سیتی که پس از قهرمانی در جام اتحادیه در ۳ تورنمنت دیگر هم می‌تواند قهرمان شود، نمی‌خواهد در لیگ قهرمانان خیلی زودتر از تصور کنار برود. گواردیولا روی این تیم برای موفقیت در لیگ قهرمانان کار کرده و می‌داند بیش از یک دهه سرمایه‌گذاری شیخ‌منصور، برای قهرمانی در این تورنمنت هم است. اگرچه با حضور مدعیان زیاد کارشان آسان نیست ولی گواردیولا می‌خواهد تیمش دست‌کم بین ۴ تیم برتر اروپا باشد. در دیدار رفت از جایی ضربه خوردند که نقطه قوت‌شان بود. همیشه راحت گل می‌زدند، اما فرصت‌ها در لندن یکی پس از دیگری از دست رفت. با این حال سیتیزن‌ها ناامید نیستند و بازی ورزشگاه اتحاد را کوبنده و تهاجمی آغاز خواهند کرد.
تاتنهام؛ لشکر ناقص
واقعاً بدشانس‌ترین تیم بین بزرگان فوتبال اروپا، تاتنهام است. مائوریسیو پوچتینو که خوشحال بود هری کین برگشته و آماده شده، همچنین دله اَلی را دوباره در ترکیب تیمش می‌بیند حالا باز هم مجبور است این دو بازیکن را از ترکیب کنار بگذارد. اسپرز تیم یکدستی است، اما نمی‌شود از نقش پررنگ ستاره‌ای همچون هری کین گذر کرد. او در منچستر می‌توانست مهره قابل اتکای تیمش باشد و امیدوار است در پایان بازی برگشت حسرت نبودن در این مسابقه را نخورد. در هر صورت برنامه‌های پوچتینو برای بازی برگشت تغییر خواهد کرد و به مهره‌های سرعتی تیمش دل خواهد بست. همان‌طور که بازی رفت در یک غافلگیری هئونگ مین سون موفق شد تیمش را به پیروزی برساند. بردی که بدون گل خورده به دست آمد، اتفاقی که شاید خودِ پوچتینو هم انتظار آن را نداشت. قطعاً در دیدار برگشت تمرکز اسپرز روی ضدحملات است و اگر بتوانند یک گل بزنند با توجه به شرایط خوب دفاعی شانس صعودشان بیشتر خواهد شد.
 
آخرین جدال
دیدار رفت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی تاتنهام با برتری یک بر صفر این تیم به پایان رسید. سون زننده تنها گل بازی بود.
 
آمار بازی
۱۵۷) در ۱۵۷ جدال بین منچسترسیتی و تاتنهام، سهم هر دو تیم ۶۱ برد بوده و ۳۵ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.
۱۴) در ۱۴ رویارویی آخر، تاتنهام در مسابقات حذفی انگلیس ۹ مرتبه رقبا را کنار زده که ۵ مرتبه آن برابر تیم‌های بیگ‌سیکس بوده است.
یک) این چهارمین حضور متوالی منچسترسیتی در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپاست که تنها یک مرتبه پیش از این موفق به صعود به نیمه‌نهایی شده‌اند.
یک) تاتنهام فقط در یک بازی خارج از خانه در یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان شکست خورده است.
۲) تاتنهام در بازی رفت بعد از ۲ سال و نیم (از اکتبر ۲۰۱۶) موفق به شکست منچسترسیتی شد.
۷) سیتی بعد از ۷ بازی در لیگ قهرمانان اروپا شکست خورد. شکست بازی رفت برابر تاتنهام اولین باخت خارج از خانه شاگردان پپ بود.
۲۶) بهترین خط حمله این فصل لیگ قهرمانان اروپا متعلق به منچسترسیتی با ۲۶ گل زده است.
صفر) تاتنهام نخستین تیمی بود که در این فصل لیگ قهرمانان اروپا از سیتی گل نخورد.
۳) سیتی در طول این فصل فقط در ۳ بازی گل نزده، ۲ بازی برابر چلسی در لیگ و فینال جام‌اتحادیه و دیگری بازی رفت برابر تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا.
 
مصدومان و محرومان
سیتی فقط کلودیو براوو را مصدوم می‌بیند که حتی اگر آسیب‌دیده هم نبود بازیکن ثابت تیم به شمار نمی‌رفت، اما پوچتینو واقعاً این فصل بدشانس بوده و در حساس‌ترین مقطع فصل هری کین و دله اَلی را از دست داده است. کین قطعاً به این بازی نخواهد رسید ولی کادرپزشکی باشگاه در تلاش است اَلی را برساند. اریک لاملا، اریک دایر و سرژ اوریه هم دیگر مصدومان قطعی اسپرز هستند. فرناندو یورنته هم شرایط نامشخصی دارد.
 
ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، استونز، لاپورت، زینچنکو، دبروین، فرناندینیو، داوید سیلوا، برناردو سیلوا، استرلینگ و آگوئرو
 
تاتنهام: یوریس، آلدرویرلد، داوینسون، ورتونگن، تریپیه، سیسوکو، وینکس، رُز، اریکسن، لوکاس و سون

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس