کد خبر 951360
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
سیب زمینی

آیا می دانید پوست سیب زمینی دارای مواد مغذی متعددی است که می توانید از آن برای اهداف دارویی، بهداشتی و زیبایی استفاده کنید؟

به گزارش مشرق، تا کنون احتمال شنیده اید که پختن یا مصرف برخی سبزیجات بدون پوست می تواند خواص آن را کاهش دهد. بله خوب، این یک واقعیت است چون پوست برخی از میوه ها و سبزیحات و سفی جات خواص زیادی دارد که برای سلامتی مفید است. سیب زمینی یکی از این مواد غذایی است که پوست آن خواص و مواد مغذی زیادی دارد و نباید آن را مستقیم به سطل زباله انداخت.

بیشتر بخوانید:

در ادامه این مطلب با برخی از خواص پوست سیب زمینی آشنا می شویم:

پوست سیب زمینی حاوی کلسیم، پتاسیم، تیامین، ویتامین C، آهن و فیبر های رژیمی است. مواد مغذی موجود در پوست سیب زمینی به کاهش کلسترول بد بدن کمک می کنند و همچنین خواص ضد باکتریایی، بهبود التهاب و آنتی اکسیدانی به آن می دهند که در حذف سموم از بدن موثر است. جالب است بدانید که بیشتر میزان کلسیم سیب زمینی در پوست آن قرار دارد که در حدود ۲۰ میلی گرم است، در حالی که خود سیب زمینی فقط ۸ میلی گرم کلسیم دارد. حتی میزان آهنی که در پوست سیب زمینی وجود دارد، تا چهار برابر بیشتر از آهن خود سیب زمینی است و در ۴ میلی گرم آهن در پوست آن وجود دارد. بنابراین می توانیم پوست سیب زمینی را درمانی برای کاهش فشار خون، دیابت، بهبود زخم یا تنظیم حرکات روده و سایر مشکلات سلامتی مفید بدانیم.

برای مصارف بهداشتی و آرایشی و زیبایی هم پوست سیب زمینی مفید است. پوست سیب زمینی برای رفع شوره سر و تقویت و درخشان کردن مو موثر است. پوست سیب زمینی همچنین پف، سیاهی اطراف و زیر چشم را از بین می برد. به علاوه برای درمان پوست های چرب و آکنه های پوستی کاربرد دارد.

در ادامه دو دستور خانگی برای استفاده از پوست سیب زمینی به شما ارائه می دهیم:

دم کرده پوست سیب زمینی برای بهبود گردش خون و کاهش تورم

برای این منظور دو عدد سیب زمینی را به خوبی بشوئید تا مطمئن شوید هیچ آلودگی از خاک روی آنها باقی نمانده است. سپس سیب زمینی ها را در ۴ لیوان آب (حدود یک لیتر) بپزید تا زمانی که کاملاً نرم شوند. می توانید از آب سیب زمینی ها به عنوان نوشیدنی سرد یا گرم استفاده کنید و روزانه یک لیوان بنوشید تا زمانی که تورم کاملاً از بین برود.

پوست سیب زمینی برای شوره سر

برای این منظور شما به ۴ کیلو گرم پوست سیب زمینی، آب لیمو، ۱۴ میلی لیتر ید و آب نیاز دارید. آب را گرم کنید و به محض اینکه به جوش آمد پوست سیب زمین ها را به به داخل آن بیاندازید و برای مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس پوست ها را از آن جدا کرده و آب لیمو و ید را اضافه کنید. از محلول به دست آمده می توانید پس از هر بار شست و شوی مو های خود استفاده کنید و شوره سر را از بین ببرید.

آب سیب زمینی برای سنگ کلیه

۵ عدد سیب زمینی را به خوبی بشوئید و برای مدت یک شب آنها را در آب بخیسانید. روز بعد سیب زمینی ها را از آب خارج کنید و مایع به دست آمده را روزی سه وعده در زمان تشنگی مصرف کنید. این نوشیدنی اثر دیورتیک دارد و برای دفع سنگ مثانه مفید است.

پوست سیب زمینی برای از بین بردن لک های روی پوست

برای این منظور به دو فنجان شیر، یک لیوان ماست ساده، ۱ قاشق غذا خوری زردچوبه و پوست تمیز ۵ سیب زمینی نیاز دارید. پوست سیب زمینی و شیر را ترکیب و به مدت دو ساعت نگه دارید. سپس ماست را اضافه کنید و اجازه دهید یک شب استراحت کند. صبح روز بعد زردچوبه را اضافه کنید و از ترکیب این مواد یک خمیر به دست آورید. خمیر را روی پوست و نواحی که لکه دارد بگذارید و پس از نیم ساعت بشوئید. این عمل را سه بار در هفته حداقل امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    7 0
    نزنید آقا سیب زمینی گرون میشه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    11 3
    بله بشرطی که در ایران کشت نشده باشه چون مملو از کودهای شمیایی خطرناکه
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
      2 2
      نکند در خارج با کود انسانی کاشته می شود؟
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    0 7
    عــــــــــــــه.. پس پوست پولبریتی ها به درد میخوره!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۷
    8 0
    این یعنی دلالان موادغذایی بعد از پیاز میخوان بیان سراغ سیب زمینی
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
    2 1
    به سیب زمینی هم راضی میشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس