اینفانتینو

ریاست فیفا با توجه به افزایش بی سابقه مصادیق گزارش شده از پدیده شوم نژادپرستی در فوتبال، بیانیه رسمی منتشر کرد.

سرویس ورزش مشرق – جانی اینفانتینو ریاست فدراسیون جهانی فوتبال در مورد حوادث اخیر نژادپرستانه در فوتبال واکنش نشان داد و در نامه‌ای نسبتاً تند اما گریزناپذیر بر جدیت فیفا در مبارزه با نژادپرستی تاکید و کشورهای عضو فیفا را به رعایت اصول اخلاقی در فوتبال دعوت کرد.

در بیانیه رئیس فدراسیون فوتبال در مورد حوادث نژادپرستانه در این رشته ورزشی آماده است:

«در روزهای اخیر، حوادث بسیار ناراحت کننده و تأسف برانگیزی رخ داده که تعدادی از رویدادهای نژادپرستانه در فوتبال را رقم زده است. این برای فیفا تحمل کردنی نیست و نمی‌تواند هضم کند. این واقعاً قابل قبول نیست، نژادپرستی در فوتبال هیچ جایی ندارد، درست همانطور که در جامعه نیز هیچ جایگاهی ندارد.»

در ادامه این متن با اشاره به توهین‌های نژادپرستانه هواداران اینتر به کالیدو کولیبالی بازیکن ناپولی در دیدار جنجالی دو تیم آمده است: فیفا در کنار بازیکنان عزیز و مورد احترامی چون گوئنو، کالیدو کولیبالی، استرلینگ، دنی رز و دیگر بازیکنان، مربیان، طرفداران یا شرکت کنندگان در یک مسابقه فوتبال است که مخالف روح شوم نژادپرستی باشند. آنهایی که از نژادپرستی رنج برده‌اند حق شکایت داشته اما بدانند که فیفا آنها را به صبوری و خویشتن داری دعوت می‌کند. موضع فیفا کاملاً مشخص است، نژاد پرستی باید پایان یابد و شاهد توقف کامل این پدیده شوم باشیم.»

فیفا از همه انجمن‌ها، لیگ‌ها، باشگاه‌ها و نهادهای انضباطی عضو اتحادیه و وابسته به فدراسیون‌های فوتبال در هر کشوری خواست روش مشابه و قاطعانه‌ای را علیه پدیده نژادپرستی در پیش گرفته و در عمل آن را اجرا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس