کد خبر 949635
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
برهم صالح و حکیم

رئیس جریان حکمت ملی و رئیس‌جمهوری عراق در دیدار با یکدیگر آخرین تحولات سیاسی از جمله موضوع تکمیل کابینه را بررسی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی در دیدار با برهم صالح رئیس جمهوری عراق، آخرین وضعیت سیاسی عراق و منطقه و تکمیل کابینه عادل عبدالمهدی را بررسی کردند.

بر اساس بیانیه دفتر حکیم، حکیم در این دیدار بر اهمیت دور نگه داشتن عراق از مناقشات و نزاعات منطقه‌ای و بین‌المللی و این‌که در روابطش بر اساس منافع مشترک میان عراق و دیگران حرکت کند، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

«حکیم»، خواستار همکاری ایران، عراق، مصر و عربستان شد

حکیم بر انعطاف‌پذیری و گشایش در روابط عراق و کشورهای عربی و منطقه‌ای و در سطح بین‌المللی تأکید کرد و از همه خواست به مسئولیت خود در قبال پایان دادن به حالت انسداد سیاسی از طریق نشستن کنار میز گفت‌وگوها عمل کنند.

این بیانیه آورده است حکیم در این دیدار بر حمایت مجدد خود از دولت عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق تأکید کرد و خواستار افزایش گام‌ها و اقدامات عملی در پرونده‌های خدماتی و مبارزه با فساد و نیز ضرورت ترجیح دادن منافع عمومی بر منافع شخصی شد و گفت مرحله کنونی به وحدت و همبستگی بیشتری برای عبور عراق به‌سمت ساحل امنیت، رفاه و شکوفایی نیاز دارد.

حکیم همچنین با شیخ عبداللطیف الهمیم رئیس دفتر اوقاف اهل‌سنت عراق دیدار کرد که طی آن بر نقش مؤسسه دینی در تقویت دوستی و همبستگی اجتماعی و حل مشکلات اجتماعی تأکید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس