کد خبر 949401
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
بالگرد 206

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: هوانیروز در جریان زلزله سرپل ذهاب هر ۵ دقیقه یک بار، یک بالگرد بلند می‌کرد، اما در هنگام سیل استان لرستان، در هر ۵ دقیقه، ۴ بالگرد از سوی هوانیروز به پرواز درآمد.

به گزارش مشرق، امیر «یوسف قربانی» با بیان اینکه حجم فعالیت‌ها و امدادرسانی‌های هوانیروز در جریان سیل اخیر لرستان به مراتب از امدادرسانی‌های زلزله سال گذشته سرپل ذهاب بیشتر بوده است، گفت: وسعت سرزمینی محدوده امدادرسانی هوانیروز در جریان زلزله سرپل‌ذهاب به مراتب کمتر از محدوده امدادرسانی‌ها در جریان سیل استان لرستان بود.

بیشتر بخوانیم:

صحبت‌های سرهنگی که نردبان مردم شد +فیلم

وی افزود: در جریان زلزله سرپل ذهاب تنها یک پل ارتباطی قطع شد که تا زمان وصل شدن مجدد آن، هوانیروز پل هوایی ایجاد و به مردم زلزله‌زده امدادرسانی کرد درحالی‌‎که در جریان سیل استان لرستان، تقریباً تمام پل‌های ارتباطی لرستان قطع شدند و حجم عظیمی از امدادرسانی‌ها بر دوش هوانیروز گذاشته شد.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه این نیروز در جریان سیل استان لرستان به مدت ۵ روز مرتباً در حال ایجاد پل هوایی در منطقه بود، گفت: هوانیروز در جریان زلزله سرپل ذهاب هر ۵ دقیقه یک بار، یک بالگرد بلند می‌کرد، اما در هنگام سیل استان لرستان، در هر ۵ دقیقه، ۴ بالگرد از سوی هوانیروز برای امدادرسانی به سیل‌زدگان از زمین بلند می‌شدند.

امیر قربانی در پایان خاطرنشان کرد: هوانیروز ارتش بی‌سابقه‌ترین امدادرسانی بالگردی را به حادثه‌دیدگان سیل لرستان انجام داد و یقیناً این حجم از امدادرسانی بالگردها در سطح منطقه تا کنون انجام نشده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس