کد خبر 949322
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
سیدیاسر جبرائیلی

واقعیت این است که آسیب‌پذیری نیروهای نظامی آمریکا به سبب تروریستی خوانده شدن، بسیار بیشتر از آسیب پذیری سپاه است.

به گزارش مشرق، «یاسر جبراییلی» در کانال تلگرامی خود درباره قرار دادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا نوشت:

مقامات دولت و مجلس در اقدامی هوشمندانه، اعلام کرده‌اند که در واکنش به قرار گرفتن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا، مقابله به مثل کرده و نیروهای نظامی این کشور را تروریستی اعلام می‌کنند. آنچه در ادامه می‌آید، پیشنهاداتی برای تدوین قوانین و مقررات مربوط به نیروهای نظامی آمریکاست.

بیشتر بخوانید:

ترامپ جواز قتل نظامیان آمریکا را صادر کرد


طرح یک نکته مقدماتی در اینجا لازم است و آن اینکه، برخلاف این تصور برخی دلدادگان غرب که اقدام متقابل جمهوری اسلامی تاثیر چندانی بر وضعیت نیروهای نظامی آمریکا نخواهد داشت، واقعیت این است که آسیب‌پذیری نیروهای نظامی آمریکا به سبب تروریستی خوانده شدن، بسیار بیشتر از آسیب پذیری سپاه است. چه، ایران در منطقه ابزارهای فراوانی برای تحدید و منزوی‌سازی نیروهای نظامی آمریکا دارد، اما آمریکایی‌ها علیه سپاه هرچه داشتند را تاکنون رو کرده‌اند.


اتفاقی که باید علیه نیروهای نظامی آمریکا بیفتد، در چارچوب مقابله به مثل، همان تحریم‌هایی است که آمریکا علیه گروه‌های مندرج در لیست ۱۳۲۲۴ اعمال کرده است. بر این اساس، جز در موارد استثنا که شورای عالی امنیت ملی تشخیص دهد، اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و غیر ایرانی که به هر نحوی، مستقیم و غیرمستقیم، از نیروهای نظامی آمریکا حمایت کرده، منابع مالی و مادی در اختیار آنها گذاشته، یا هرگونه خدماتی به این نیروها ارائه کنند، باید؛


تمامی دارایی‌های مادی و غیر مادی‌شان در ایران ضبط شود


از سفر به ایران محروم شوند


اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی حق معامله با آنها را نداشته باشند.


این مقررات باید با مجازات‌های مدنی و سیاسی ضمانت شوند.


هرگاه سخن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران به میان آمده، بحث بر سر این بوده که افراد و شرکت‌ها باید میان تجارت و مراوده با ایران یا آمریکا یکی را انتخاب کنند. اکثر مردمی که در منطقه غرب آسیا زندگی می کنند و شرکت‌هایی که در کشورهای همسایه ایران فعالیت دارند، بیش از آنکه از شراکت و مراوده با "نظامیان آمریکایی" نفع ببرند، در ایران منافع دارند. با قرار گرفتن نیروهای نظامی آمریکا در لیست سازمان‌های تروریستی، واشنگتن باید منتظر انزوای نیروهای خود در مناطق تحت نفوذ ایران باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    27 0
    مرگ بر امریکا سپاه قدرت لایزال الهی است
    • ایرانی واداده ی بیکار IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      0 11
      همین !!! تنها واکنش ما در برابر زیاده خواهیهای آمریکا همین شعار "مرگ بر آمریکا است " چیز دیگه ای سراغ دارید ؟؟؟؟ دل ما به چه چیز هایی خوشه !ولله !!!!
  • LB ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    8 0
    اینا راهکارهای عاقلانه هستند. اما مجلس و دولت راهکارهای حرافانه که کاربرد داخلی دارند پیش گرفته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس