کد خبر 948682
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶
مسی

بارسلونا توانست اتلتیکو مادرید ۱۰ نفره را شکست دهد و در آستانه قهرمانی در لالیگا قرار بگیرد.

به گزارش مشرق، بارسلونا شنبه شب در هفته سی و یکم لالیگا به مصاف اتلتیکو مادرید رفت و با دو گل مهمانش را در نوکمپ شکست داد.

بارسا بازی را بهتر شروع کرد و قصد داشت در لحظات ابتدایی دروازه روخی بلانکو را باز کند. با این حال نخستین موقعیت نه چندان خطرناک به اتلتیکو رسید.

بیشتر بخوانید:

فرار بارسلونا از شکست در آخرین ثانیه‌ها

ضربه سر دیگو کاستا از بالای دروازه عبور کرد. دقایقی بعد جوردی آلبا با پاس عالی لیونل مسی در موقعیت تک به تک با یان اوبلاک قرار گرفت که ضربه‌اش به تیرک برخورد کرد. توپ برگشتی را دروازه‌بان اتلتیکو مهار کرد. پس از این اتفاق مهمان دقایقی توپ و میانه میدان را در اختیار داشت اما نتوانست دروازه حریفش را تهدید کند. آنتوان گریزمان در دقیقه ۲۰ فرصت داشت دروازه بارسا را باز کند اما ضربه‌اش را مارک آندره تراشتگن به راحتی مهار کرد. در ادامه داور یک ضربه آزاد به نفع آبی اناری‌ها اعلام کرد که مسی آن را به بیرون زد.

توماس در دقیقه ۲۷ توسط داور با کارت زرد جریمه شد. لحظاتی بعد فیلیپ کوتینیو به سمت دروازه اتلتیکو ضربه زد که اوبلاک به زیبایی توانست آن را مهار کند. سپس مهمترین اتفاق نیمه نخست افتاد. دیگو کاستا به نشانه اعتراض با عصبانیت به سمت داور رفت و با او صحبت کرد. به نظر می‌رسید مهاجم اتلتیکو به داور توهین کرد که با کارت قرمز مستقیم روبه‌رو شد.

دیگو گودین و خوسه خیمنس نیز به خاطر اعتراض به تصمیم داور با کارت زرد جریمه شدند. در دقیقه ۳۵ آنخل کورئا به جای آریاس به میدان رفت. شرایط برای اتلتیکو ی ۱۰ نفره سخت شده بود و بازی کاملاً در اختیار بارسلونا بود. در وقت‌های اضافه دوباره اوبلاک ناجی تیمش شد و ضربه سر کوتینیو را مهار کرد.

اتلتیکو در نیمه دوم قصد داشت با حفظ توپ اجازه کار به تیم حریف ندهد و با موقعیت‌سازی به گل برسد. با این حال روخی بلانکو تنها برای چند دقیقه موفق شد مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد و نخستین موقعیت در این نیمه به بارسا رسید. اوبلاک ضربه مسی را به زیبایی مهار کرد. پس از این مهار، دروازه‌بان اهل اسلوونی بارها ناجی تیمش شد.

تعویض فیلیپه لوئیس باعث ضعف خط دفاعی اتلتیکو شد و مسی به راحتی می‌توانست نفوذ کند و به سمت دروازه حریف ضربه بزند. اوبلاک در ادامه ضربه سوارس را مهار کرد. او چند بار نیز اجازه گلزنی به مسی را نداد تا بازیکنان تیم کاتالانی کلافه شوند. اوبلاک در دقیقه ۶۸ دو ضربه پیاپی مسی و مالکوم را مهار کرد. در ادامه سائول نیگس و جرارد پیکه کارت زرد دریافت کردند.

در دقیقه ۷۴ خوسه خیمنس فرصت داشت دروازه بارسلونا را باز کند اما ضربه سرش با اختلاف کمی به بیرون رفت. کارلس آلنیا و نلسون سمدو برای بارسلونا به میدان رفتند و پس از این تغییرات بالاخره میزبان به گل رسید. اوبلاک در دقیقه ۸۵ حریف شوت سوارس نشد و بارسا یک بر صفر پیش افتاد. در ادامه مسی دروازه اتلتیکو را باز کرد تا خیال این تیم از پیروزی راحت شود.

بارسلونا با این پیروزی ۷۳ امتیازی شد و فاصله‌اش را با اتلتیکو، تیم دوم جدول به یازده امتیاز افزایش داد. کاتالانی‌ها با این برد در آستانه قهرمانی در لالیگا قرار گرفتند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس