جواد منافی - کراپ‌شده

پیشکسوت پرسپولیس گفت: خط دفاعی باتجربه پرسپولیس می‌تواند در مهار بازیکن گلزن تیم الاهلی موفق عمل کند همانطور که پیش از این هم او را مهار کرده است.

سرویس ورزش مشرق – تیم پرسپولیس در حالی خود را برای دیدار با الاهلی عربستان آماده می‌کند که با یک امتیاز در قعر جدول گروه D جای دارد. این در حالی است که حریفش با یک برد و یک باخت سه امتیازی است. شکست و یا تساوی در این بازی بخت صعود پرسپولیس را تا اندازه زیادی از بین می‌برد. برخورد انضباطی برانکو با امید عالیشاه و باقی گذاشتن این بازیکن در تهران هم از دیگر حواشی پیش از سفر پرسپولیس به دبی بود.

جواد منافی در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار پرسپولیس – الاهلی و مسائل حاشیه‌ای درون این تیم حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

*اوضاع پرسپولیس برای دیدار با الاهلی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- شرایط جدول گروه پرسپولیس طوری است که احتیاج مبرمی به برد داریم. بازیکنان و برانکو هم می‌دانند که سه شنبه بازی حساسی در پیش داریم. ولی فکر می‌کنم با روحیه‌ای که در تیم وجود دارد این مهم دور از دسترس نیست.

* روحیه تیم در سال جدید خوب است؟

- تیم پرسپولیس دربی را با یک بازی هوشمندانه برد و پس از آن، مسابقه بعد از دربی که خیلی مهمتر از دربی بود را هم با برد پشت سر گذاشت و این باعث شده که تیم شرایط بسیار خوبی داشته باشد.

* پرسپولیس خسته نیست؟

- تیم از نظر بدنی هم در وضعیت خیلی خوبی است.

* شرایط تیم از نظر فنی برای سومین بازی در لیگ قهرمانان چطور است؟

- بازیکنانی که در نیم فصل به تیم اضافه شده‌اند هم پس از پشت سرگذاشتن این مدت با هم اخت شده‌اند و خیلی خوب و هماهنگ با یکدیگر بازی می‌کنند. در کل شرایط پرسپولیس شرایط خیلی آرمانی است و همه اعضای تیم هم این را می‌دانند.

* نتیجه این دیدار چه تأثیری در ادامه مسابقات پرسپولیس در آسیا خواهد داشت؟

- سه امتیاز این بازی خیلی برای تیم حائز اهمیت است چون شرایط جدول گروه D به گونه‌ای شده که اگر تیم می‌خواهد به صعود فکر کند باید با این سه امتیاز خودش را به صدر جدول نزدیک کند. ما سال ۲۰۱۷ با الاهلی بازی کرده‌ایم و به خوبی با آن آشنا هستیم. البته تیم خیلی خوبی است.

* نقطه قوت الاهلی کجاست؟

- الاهلی یک فوروارد خیلی خوب به نام "عمر سوما" دارد که در لیگ خودشان ۱۷، ۱۸ گل به ثمر رسانده و در همین لیگ قهرمانان هم دو گل زده است.

* چه راهکاری برای مهارش دارید؟

- البته سال ۲۰۱۷ با درایت خط دفاع و به ویژه بازی خوب سید جلال حسینی توانستیم این بازیکن را مهار کنیم چون نفرات باتجربه ای در دفاع تیم مان حضور دارند.

* نتیجه را پیش بینی می‌کنید؟

- امیدوارم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانیم هر سه امتیاز بازی را بدست بیاوریم.

* خط خوردن عالیشاه را چطور ارزیابی کردید. با تصمیم برانکو موافق هستید یا نه؟

- ما که در تمرینات تیم شرکت نداریم. وقتی از دور می‌بینیم باید حق را اینگونه به سرمربی تیم بدهیم او با بچه‌ها تمرین می‌کند و از چند و چون کار مطلع است. عالیشاه هم بازیکن باتجربه ای است. چندین فصل در پرسپولیس بوده به درد تیم می‌خورد و می‌تواند در مواقعی به پرسپولیس کمک کند. اما خب چند هفته‌ای که به او بازی نرسیده موجب شده تا حدی نگران شود و از آنجا که هر بازیکنی دوست دارد بازی کند او هم احساس کرده می‌تواند به تیم کمک کند.

* پیشنهاد شما چیست؟

- برانکو باید پدرانه با عالیشاه برخورد کند و از تجربه این بازیکن در سه تورنمنت باقی مانده استفاده کند. من شخصاً امیدوارم امید به تیم برگردد. البته در این دیدار نیست و باید به نظر برانکو احترام گذاشت اما دوست داریم در دور برگشت شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که او هم بتواند به پرسپولیس کمک کند.

* بازی بعد با سایپا را چطور ارزیابی می‌کنید؟

- فعلاً نباید در رابطه با بازی سایپا حرف زد. الان تمرکز باید روی دیدارهای آسیایی باشد. درست است که تراکتورسازی در لیگ به پرسپولیس نزدیک شده ولی ما در لیگ و جام حذفی هم مدعی هستیم. پرسپولیس تا اینجا بسیار با برنامه و حساب شده در حال بازی کردن است ولی تمرکزش باید روی لیگ قهرمانان آسیا باشد چون از دست رفتن امتیاز در دیدار با الاهلی می‌تواند حکم پایان کار پرسپولیس را داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    1 9
    برانکو همین امروز باید زحمت پرسپولیس را از سر عالیشاه کم کند تا بازیکن سالاری هیچ وقت نتواند سربلند کند.
    • یونس IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      1 5
      داداچ اشتباه نگفتی؟ منظورت این نبود: برانکو همین امروز باید زحمت عالیشاه را از سر پرسپولیس کم کند تا بازیکن سالاری هیچ وقت نتواند سربلند کند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    1 8
    ان شاءالله باپشتیبانی آقام امام حسین وحضرت عباس وامام سجاد امشب الاهلی عربستان جلوی پرسپولیس ایران زانو میزنه.یاحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس