کد خبر 94859
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود بحران اقتصادی درجهان حدود80 درصد از فرش دستباف تولیدی استان به خارج از كشور صادر شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، 'رحمان كرمی'روز شنبه افزود: از ابتدای امسال تاكنون 160هزارمتر مربع فرش دستباف در استان تولید شده كه 80 درصد آن به كشورهای عربی حوزه خلیج فارس، آمریكا، چین و برخی كشورهای اروپایی بازار هدف فرش دستبافت استان صادر شده است.

وی،طرحهای فرش بختیاری،گبه، نایینی و یلمه را از مهمترین سبك ها و نقشه های تولید فرش دستبافت چهارمحال و بختیاری برشمرد و افزود: اصالت نقشه، ثبات رنگ و دقت بافت از ویژگی های شاخص فرش های استان است.

به گفته ی كرمی شهركرد، اردل، چالشتر، بخش شوراب و روستاهای فارسان، باباحیدر و چلگرد از مناطق مهم فرش بافی این استان است.

وی بابیان اینكه فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از طریق استانهای تهران،اصفهان و آذربایجان غربی و شرقی به خارج صادر می شود، تصریح كرد: این استان با وجود زیرساختها ی لازم برای تخصصی كردن گمرك،بدلیل كمبود نیروی كارشناس ارزیاب فرش،از داشتن گمرك اختصاصی فرش دستباف محروم است.

اكنون در چهارمحال و بختیاری یكصد هزار بافنده برروی 50 هزار دار قالی مشغول كارند و ظرفیت تولید سالانه آنها 400 هزارمتر مربع فرش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس