ادبیات ایران

مدیرعامل موسسه خانه کتاب، از اجرای طرح صدور شابک در ازای پرداخت تعرفه بعد از برگزاری سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایبنا، نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره فعالیت‌های موسسه در سال جدید بیان کرد: ساماندهی جریان صدور شابک، یکی از برنامه‌های موسسه خانه کتاب در سال جدید است. بنابراین تصمیم داریم با ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب در ازای صدور شابک، وجه مشخصی را از ناشران دریافت کنیم.  

وی با اشاره به اهداف موسسه به‌عنوان نماینده سازمان isbn برای ساماندهی جریان صدور شابک افزود: تولید مصادیق کتاب‌سازی در بازار کتاب موجب بروز آسیب‌های جدی شده که مهم‌ترین آن اغتشاش فکری و افت ذائقه مخاطبان است. برای توقف حداقل بخشی از جریان کتابسازی، چاره‌ای جز ساماندهی شابک نداریم.

بیشتر بخوانیم:

صدای ناشران در آمد + سند

جمع آوری کتاب‌های مبتذل در خیابان انقلاب

حسینی‌پور درباره دیگر فواید ساماندهی شابک ادامه داد: با ساماندهی شابک، هر کسی نمی‌تواند برای دریافت شابک اقدام کند و به این شکل اخذ شابک برای مصادیق کتاب‌سازی کاهش می‌یابد. همچنین فعال شدن این سامانه باعث می‌شود که شابک‌های خریداری شده از سوی ناشران، حتما استفاده شوند.       
 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب درباره زمان اجرای طرح صدور شابک در ازای پرداخت تعرفه گفت: امیدواریم بعد از برگزاری سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساختار اداری ساماندهی شابک طراحی و از ابتدای خردادماه اجرایی شود.

حسینی‌پور درباره قیمت شابک بیان کرد: قیمت برای نرخ شابک بعد از نظر کارشناسان بخش فناوری اطلاعات تعیین خواهد شد. البته طبیعی است که با توجه به تورم، این نرخ نیز متغیر باشد.

وی همچنین با اعلام خبر آغاز فعالیت بخش شابم در موسسه خانه کتاب افزود: برای صدور شابم نیز رویه شابک اجرا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس