کد خبر 948251
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
اسماعیل نجار

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما در شهرهای سیل زده پل‌دختر و معمولان نیز مشکل آب‌داریم که امیدواریم تا امشب حل شود.

به گزارش مشرق، اسماعیل نجار ظهر امروز در جمع خبرنگاران در شهر معمولان با اشاره به صبر و شکیبایی و همراهی مردم 24 استان حادثه‌دیده به‌ویژه استان لرستان و شهر معمولان اظهار داشت: سیل در لرستان سهمگین بود و خسارت زیادی به‌ویژه به راه‌های استان وارد کرد.

وی افزود: در معمولان راه بسته بود و امکان تردد به‌صورت زمینی مسیر نبوده؛ شب گذشته یک‌راهی با مشقت، سختی و طولانی بازگشایی شد که امکان تردد خیلی ضعیف الآن وجود دارد و متأسفانه حدود 500 خانوار از دو هزار و 500 خانوار دچار سیل گرفتگی شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: امکانات بسیار محدود است، امکاناتی که اینجا است مربوط به شهرداری همین محل بوده و اصلاً امکان اینکه وسایل را بتوانیم منتقل کنیم نبوده، به‌محض بازگشایی راه امکانات لازم هماهنگی شده برای لایروبی و گل روبی برای معابر، کوچه‌ها و محدوده رودخانه به منطقه معمولان ارسال کنند.

وی بیان کرد: برای کل مسائل برنامه‌ریزی‌شده است، اینجا با 20 فروند بالگرد به‌طورکلی در منطقه امدادرسانی کردند و تا جایی که مسیر بوده آذوقه توزیع کردند.

نجار تصریح کرد: یک نکته برجسته این شهر در شب حادثه به دلیل اینکه ارتباط  دقیقی نداشتیم از اوضاع اینجا، تلاشی که بخشدار، شهردار و مردم داشتند و همکاری کردند، مردم سریع تخلیه کردند که خوشبختانه آسیب جانی نداشتیم.

بیشتر بخوانید:

تاکید سردار سلیمانی بر استقرار موکب‌های اربعین در مناطق سیل زده

خرابی‌های لرستان بالاتر از استان‌های دیگر است

فیلم/ آخرین وضعیت شهر سیل‌زده پلدختر

وی خاطرنشان کرد:  فوت شدن یک نفر در شهر معمولان با توجه به عظمت سیل خیلی کم بوده و برای این عزیز ازدست‌رفته طلب مغفرت و برای بازماندگان طلب صبر و اجر می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: به‌صورت امداد هوایی آذوقه رسانی تا جایی که میسر بوده انجام‌شده است، برق وصل شده ولی آب مشکل‌داریم در شهر معمولان به دلیل اینکه متأسفانه مسیری که آب تأمین می‌شود، به دلیل خط انتقال برق با مشکل روبه‌رو هستیم که به ما قول دادند که امشب بتوانند آب را برقرار کنند.

وی اظهار داشت: ما در پل‌دختر نیز مشکل آب‌داریم که امیدواریم تا امشب حل شود، در این استان اصل راه‌های مواصلاتی است، راه‌های مواصلاتی روستایی و شریان‌های اصلی استان دچار آسیب بسیار سنگینی شده است و بعید است راه اصلی خرم‌آباد- پل‌دختر امکان ترمیم باشد.

نجار افزود: بسیاری از روستاها الآن راه ارتباطی نداریم، با امدادرسانی هوایی کار می‌شود یا با قایق‌هایی که توسط نیروی‌های مختلف آمده است، همه تلاش می‌کنند و برنامه‌ریزی خوبی درزمینهٔ امدادرسانی انجام‌شده؛ مقام معظم رهبری جلسه‌ای که در محضرشان بودیم تأکید فرمودند و رئیس‌جمهور دائماً پیگیر قضیه هستند.

وی عنوان کرد: وزیر کشور شخصاً الآن در استان حضور داشتند و به سمت خوزستان رفتند، خوزستان نیز مشکل‌داریم و امیدواریم با این گستردگی و حجم خسارت وارده تمهیداتی که تاکنون دولت اندیشیده بتوانیم بخشی از آلام مردم را کم کنیم؛ فقط فرمان 8 حضرت امام تقبل کرده بنا به دستور مقام معظم رهبری 14 هزار پک لوازم‌خانگی ازجمله یخچال، تلویزیون و فرش در اختیار کسانی که زندگی‌شان آسیب‌دیده قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد: مقام معظم رهبری امر فرمودند از صندوق توسعه ملی تا جایی که ضرورت داشته باشد کمک انجام می‌شود؛ به بخش کشاورزی خسارت سنگینی واردشده است و برنامه‌ریزی‌شده امکاناتی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس