کد خبر 947871
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
زنگنه

وزیر نفت پس از دیدار با وزیر انرژی روسیه با اشاره به نتایج خوب توافق کاهش عرضه نفت میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک گفت: تمدید این توافق دشوار نیست.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت (دوشنبه ۱۲ فروردین‌ماه) در مسکو پس از دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در جمع خبرنگاران گفت: تمدید توافق کاهش عرضه نفت میان تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ساده خواهد بود و این توافق تاکنون نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: تا آنجایی که من می‌دانم، تمدید توافق کاهش عرضه نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک دشوار نیست.

بیشتر بخوانید:

ماجرای «پوزهای بانکی» در دفتر ژنرال دولت / آیا زنگنه از اتفاقات دفتر خود آگاه است؟

وزیر نفت تصریح کرد: در دیدار امروز با آقای نواک، توافق شد همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه به عنوان دو صادرکننده نفت تقویت شود.

زنگنه گفت: مذاکرات با طرف روس در دو محور شامل روابط دوجانبه ایران و روسیه در حوزه نفت و انرژی و شرایط بازارهای جهانی نفت خام برگزار شد.

وی با اعلام گفت‌وگوی دو طرف درباره تحریم‌های آمریکا افزود: ما گفتیم که سه کشور بزرگ تولیدکننده نفت شامل ایران، ونزوئلا و روسیه شامل تحریم‌های غیرقانونی آمریکا شدند و این مسئله سبب شده است در میان مدت و کوتاه مدت بازار نفت بی‌ثبات شود و این موضوع نگرانی مصرف‌کنندگان نفت را در پی داشته است.

وزیر نفت درباره ساز و کار مالی اروپا برای تسهیلات روابط مالی با ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز گفت: ما انتظارمان از اروپا بیش از این بود اما امیدواریم همین ساز و کار کنونی نیز فعال و موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس