جهانگیری نمایه

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت، مردم و نیروهای مسلح به تمام دنیا نشان دادند که در مقابل سختی‌ها و مشکلات در صحنه حاضر بوده و در کنار یکدیگر هستند.

به گزارش مشرق، در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که در این سالن شهدای استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حضور نیروهای مسلح به فرمان مقام معظم رهبری و فرماندهان مربوطه و مسؤولین دولتی در شرایطی که در تعطیلات نوروزی قرار داشتیم نشان داد در روزهای سخت همه کنار هم هستیم و قادر هستیم که کشور را به خوبی از شرایط سخت عبور دهیم.

در این زمینه:

فیلم / اقدامات پیشگیرانه سپاه در ایلام

سیلاب در لرستان یک کشته داد

تفرجگاه‌های دربند، درکه، کن و فرحزاد تعطیل شد

فیلم / برای رفتن به این روستا باید جان‌تان را کف دستتان بگیرید!

جهانگیری با اشاره به مشکل آب در سال‌های اخیر در کشور گفت: در برخی از شهرها و استان‌های کشور در سال‌های اخیر با مشکل تامین آب شرب مواجه بودیم و احساس می‌شد که اگر خشکسالی مستمر باشد، برای تامین آب شرب با مشکلاتی مواجهه خواهیم شد.

وی ادامه داد: بسیاری از تالاب‌های اصلی کشور یا خشک شده بودند و یا در حال خشک شدن بودند که به فضل الهی هم اکنون در شرایطی قرار داریم که اکثر ظرفیت سدهای ایران پر شده و یا نزدیک پر شدن است و تالاب‌های کشور مملو از آب هستند و در آینده دیگر نگران بروز مشکلاتی همچون بروز ریزگردها از تالاب ها نخواهیم بود.

جهانگیری ادامه داد: اگر به لحاظ اقتصادی آثار بارندگی‌های اخیر را بررسی کنیم متوجه خواهیم شود که این بارندگی‌ها سودهای زیادی برای استان به همراه داشته و این در حالی است که از لحاظ روانی نیز اثرات مثبتی بر روحیه مردم بجای گذاشته است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در سال‌های اخیر مشکلی با جامعیت بارش‌های ابتدای سال اخیر در کشور نداشته‌ایم چرا که در این بارش‌ها بیش از ۱۹ استان درگیر بوده‌اند.

وی با اشاره به خسارات سیل در استان‌های کشور یادآور شد: البته سیل در کشور خساراتی را برجایی گذاشت که در شهری مثل شیراز این شرایط سخت‌تر تمام شد و در جاهای دیگر این خسارات کمتر بود.

جهانگیری با تاکید بر ارزش جان انسان خاطرنشان کرد: در برخی استان‌ها خسارت‌های جانی کمتر بوده است اما جان هر ایرانی بسیار مهم است و از دست دادن آن بسیار سخت است چرا که نمی توان آن را جایگزین کرد، تلاش همه این بوده است که این تلفات به کمترین میزان خود برسد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در ابتدای سال جاری جلساتی برگزار شد و علی‌رغم شرایط اقتصادی که با توجه به تحریم‌های ناجوان مردانه امریکا بر کشور حاکم است، بتوانیم منابع لازم جهت خسارات مربوط به بارندگی‌های اخیر در اختیار مسؤولین مربوط قرار بدهیم.

جهانگیری ادامه داد: در بخش‌های همانند مسکن و کشاورزی تصمیمات خوبی گرفته شده و در بخش صنعت پس از بررسی‌های کارشناسی، تصمیمات لازم به شکل مناسب جهت یاری رسانی به این بخش اخذ خواهد شد.

وی یاد آور شد: در بحث زیرساخت‌های مربوط به حوزه آب و فاضلاب و حوزه راه خسارات زیاد است و سعی می‌کنیم در هفته آینده مشکلات مربوط به این بخش‌ها را حل کنیم.

معاون اول رئیس جمهور در پایان صحبت‌های خود افزود: در حوزه توسعه استان نیز باید گفت در بحث بازگشایی مرز خسروی مشکلات از سوی طرف عراقی است و آن‌ها مدعی هستند امنیت لازم وجود ندارد و البته سعی می‌کنیم در سفر اخیر مسئولین عراق به کشور در مورد این مساله نیز گفت‌وگو کنیم؛ در بحث سامانه سردسیری هم سعی خواهیم کرد موانع مربوط به آن را برطرف کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    10 0
    دولت نشان داد در بحران سیل چنان سفر قشم و کانادا و اروپا و.... ای برود سه سهم مردم ازآن سیل سرشار و رونق آوارگی ایجاد شود که مردم به دولت دیگه نیازی نداشته باشد .
  • رضا IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    11 0
    و دولت فقط حرف میزند و نمک به زخم مردم
  • تعجب IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    7 1
    نیروهای مسلح همیشه کنار ملت هستند تو همراهی دولت باید شک کرد
  • رضا IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    2 0
    اگر شما اضلاح جلب ها بگذارید نیروهای مسلح جان فدای ملت هستند. اگر شما واربابت بذر نفاق نپاشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس