این برنامه که "مدل‌سازی همه‌گیری پیام‌های انقلابی نام دارد، از فناوری تشخیص زبان برای تعین این که چه کسانی در یک منطقه خاص با یکدیگر گفتگو می‌کنند، بهره می‌گیرد؛ چه این گفتگوها درباره "انتخابات هفته آینده" باشد و چه درباره "قراری برای خرابکاری".

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق ، گروهی از پژوهشگران " شرکت آپتیما" (Aptima, Inc.) با بودجه "دفتر تحقیقات نیروی دریایی" (Office of Naval Research) درحال ساخت نرم‌افزاری است که توانایی‌هایی فراتر از بررسی تویتر برای شناسایی بحث‌های جاری دارد.

 این نرم‌افزار اینترنت ازجمله اخبار، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها را کنکاش می‌کند تا موضوع‌ها و عبارت‌هایی را که توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند، استخراج نماید. این نرم‌افزار سپس شیوه گسترش مباحثات مربوط به آنها را هم ازنظر جغرافیایی و هم زمانی دنبال می‌کند.

نرم‌افزار مورد بحث از مدل‌سازی نحوه شیوع این ایده‌ها برای دسته‌بندی مباحثات و خط سیر آنها استفاده می‌کند. این همان استراتژی‌است که معمولاً در طرح‌های سلامت همگانی برای تعیین این که یک بیماری واگیردار از کجا آغاز شده و چگونه شیوع پیدا کرده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدین ترتیب که متخصصین بیماری‌های واگیر از چندین مجموعه اطلاعات برای تخمین علمی علیت آن استفاده می‌کنند؛ برای مثال این که چه عوامل بهداشتی و محیطی به شیوع یک بیماری در یک جامعه خاص دامن زده است.

در مورد گفتمان آنلاین، مدل‌سازان طرح شناسایی ایده‌های واگیر از ابتدا با قیام‌های مردمی مانند بیماری برخورد می‌کنند. آنها یک مکالمه اینترنتی را تفکیک و شناسایی می‌کنند (نویسنده مطلب، پایگاهی که در آن منتشر شده و نظراتی که نسبت به آن ابراز شده) و سعی می‌کنند دریابند که چه قسمت‌هایی به گسترش پیام انقلابی کمک شایانی کرده است. این رویکرد پیش‌بینانه با طرح‌های کنونی پنتاگون، مانند "سیستم هشدار زودهنگام بحران‌های یکپارچه" (Integrated Crisis Early Warning System) که گزارش‌های خبری را با اطلاعات کارشناسان و نیروهای اجتماعی و جمعیتی بزرگ درهم می‌آمیزد تا به پیش‌بینی از رویدادهای آتی برسد، متفاوت است.
 هدف کلی این نرم‌افزار کمک به پنتاگون برای تعیین این مسئله است که چگونه "جریان ایده‌ها، یا به بیانی الگوهای رفتاری، می‌توانند ازطریق رسانه‌های الکترونیک بر جوامع مستعد تاثیر گذاشته و آنها را مبتلا کنند؟
این برنامه که "مدل‌سازی همه‌گیری پیام‌های انقلابی" (Epidemiological Modeling of the Evolution of Messages)، و به اختصار "الگوهای رفتاری الکترونیک" (E-Meme)، نام دارد، از فناوری تشخیص زبان برای تعین این که چه کسانی در یک منطقه خاص، با گروه‌های سنی یا جنسیتی مختلف، یا با هر نوع ویژگی دیگری با یکدیگر گفتگو می‌کنند، بهره می‌گیرد؛ چه این گفتگوها درباره "انتخابات هفته آینده" باشد و چه درباره "قراری برای خرابکاری".
 
 
 
 

مک‌‎کورمک در این باره می‌گوید: "ما شاهد قدرت عمیق ایده‌ها در آن چه بودیم که به عنوان احساس ضد دولتی در تونس آغاز شد و سپس مانند ویروس به حرکت درآمد و به گروه‌هایی در مصر، سوریه و لیبی رسید و آنها را تحت تاثیر قرار داد. اگر ما بتوانیم به درکی بهتر از جریان ایده‌ها ازطریق کانال‌های الکترونیکی برای تحت تاثیر قرار دادن برداشت گروه‌های مختلف برسیم، می‌توانیم برای اجرای استراتژی‌های مناسب، مانند حمایت از جنبش‌های دموکراتیک یا منصرف کردن بمب‌گذارهای انتحاری آماده‌تر باشیم".

 برنامه الگوهای رفتاری الکترونیک، که اکنون یک سال از دو سال زمان گسترش خود را سپری کرده، برای آن طراحی شده که از  این توانایی‌ها فراتر برود. این برنامه پس از ردیابی روند گسترش موضوعات مختلف در اینترنت، به تحلیل این امر می‌پردازد که به نظر می‌رسد کسانی که درباره این موضوعات بحث می‌کنند، چه نوع نگرش‌هایی دارند و این که این نگرش‎ها چگونه بر گسترش مباحثات در اینترنت تاثیر می‌گذارند.

"دکتر رابرت مک‌کورمک" (Dr. Robert McCormack)، کارشناس ارشد این پروژه، گفت: ابزار بسیاری برای اجرای کارهایی مانند بررسی مباحثات جاری در اینترنت یا این که چند نفر درحال گفتگو درباری فلان موضوع هستند، وجود دارند. ما می‌خواهیم چند گام از این اقدام‌ها فراتر برویم. پویایی این مکالمات مدنظر ماست".
 نرم‌افزاری مانند الگوهای رفتاری الکترونیک، اگر آن گونه که تبلیغ‌ها می‌گویند موفق باشد، توانایی مقام‌های فدرال برای پیش‌بینی رویدادهای آتی را بطرز چشمگیری افزایش می‌دهد؛ به ویژه در مواردی که موضوع نارضایتی طولانی‌مدت مطرح باشد.

شکی نیست که مقامات آمریکایی به همه کمک‌های ممکن نیاز دارند. شورش مبتنی بر فناوری مصر، برای رهبران آمریکا یک شگفتی چشمگیر بود؛ آن هم با وجود سرمایه‌گذاری 125 میلیون دلاری پنتاگون تنها در سه سال گذاشته در سیستم‌های رایانه‌ای که هدف از آنها، شناسایی علائم ناآرامی سیاسی در سراسر جهان بوده است. یک طراح برنامه سال پیش گفت: افسوس که با وجود این همه پژوهش، حتی بهترین ابزار پیش‌بینی آمریکا "ناموفق" از کار درمی ‌آیند؛ برخی کمتر و برخی بیشتر.

مشخص نیست که آیا این برنامه در مواقعی که سایر برنامه‌ها با چالش روبرو شده‌اند، موفق عمل می‌کند یا خیر. با این حال، مک‌کورمک و شرکتش امیدهای بسیاری درباره توانایی‌های این نرم‌افزار دارند. آنها سرانجام می‌خواهند "عواطف مردم" و "برداشت گروه‌ها" را تحلیل کرده و تعیین کنند که "گفتگوهای اینترنتی حقیقتاً به چه چیزی منجر خواهند شد"؛ برای مثال، آرامش نسبی مصر در مقایسه با خشونت حکمفرما بر لیبی. البته، مک‌کورمک چنین می‌گوید که اجرای برخی از تحلیل‌ها دشوار باقی خواهد ماند.

شاید چنین کنکاش علنی و لغزش‌ناپذیر اینترنت بسیار عجیب باشد؛ ولی انقلاب نرم‌افزارهایی مانند الگوهای رفتاری الکترونیک بی‌شک جزء اولویت‌های اصلی پنتاگون باقی خواهند ماند. تنها در دو سال گذشته، شاهد بوده‌ایم که سی.آی.ای در شرکتی به نام "یارپا" (Iarpa) سرمایه‌گذاری کرده که از اینترنت برای "پیش‌بینی آینده" بهره می‌گیرد. این شرکت به جستجوی تصاویر موجود در اینترنت و شناسایی شهروندان شورشی در یوتیوب می‌پردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    0 0
    یک خط مشی، یک تجربه Google این خط مشی رازداری از 1 مارس 2012 اعمال می‌شود و جایگزین خط مشی رازداری موجود می‌شود. روش‌های مختلفی برای استفاده از سرویس‌های ما وجود دارد – برای جستجوی اطلاعات و به اشتراک‌گذاری آنها، برای برقراری ارتباط با سایر افراد یا ایجاد محتوای جدید. هنگامی که شما بعنوان مثال از طریق ایجاد یک حساب Googleاطلاعاتی را با ما به‌اشتراک می‌گذارید، ، ما می‌توانیم این سرویس‌ها را بگونه ای بهتر ارایه کنیم – تا نتایج جستجو و تبلیغات مرتبط‌ تری را به شما نمایش داده، به شما در برقراری ارتباط با افراد کمک کرده و یا به اشتراک‌گذاری با سایر افراد را سریع‌تر و ساده‌تر کنیم. در حالی که از سرویس‌های ما استفاده می‌کنید، ما می‌خواهیم که شما به طور شفاف از چگونگی استفاده اطلاعات توسط ما و همچنین روش‌های محافظت از حریم خصوصی خود اطلاع داشته باشید. در خط مشی رازداری ما موارد زیر توصیف می‌شود: • اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ما و علت جمع‌آوری آنها. • چگونگی استفاده ما از آن اطلاعات. • گزینه‌هایی که ارایه می‌کنیم، شامل نحوه دسترسی و به‌روزرسانی اطلاعات. ما سعی کرده‌ایم که این خط مشی رازداری تا حد امکان ساده باشد اما اگر با واژه‌هایی مانند کوکی‌ها، آدرس‌های IP، تگ‌های پیکسل و مرورگر‌ها آشنا نیستید، ابتدا درباره این واژه‌های کلیدی مطالعه کنید. حریم‌خصوصی شما برای Google اهمیت دارد، از این‌رو چه به‌تازگی کاربر Google شده‌ و یا مدت زمان طولانی است که کاربر آن هستید، کمی وقت بگذارید تا با شیوه‌های کاری ما آشنا شوید – و در صورت وجود هرگونه پرسش با ما تماس بگیرید. اطلاعاتی که ما جمع‌آوری می‌کنیم ما اطلاعات را با این هدف جمع‌آوری می‌کنیم تا سرویس‌های بهتری را در اختیار تمام کاربران خود قرار دهیم – از تشخیص موارد پایه‌ای مانند اینکه شما به چه زبانی صحبت میکنید گرفته تا موارد پیچیده‌تر مانند اینکه شما کدام‌یک از تبلیغ‌ها را از همه مفید‌تر تشخیص داده و یا اینکه چه افرادی بصورت آنلاین برای شما اهمیت بیشتری دارند. ما اطلاعات را به دو روش جمع‌آوری می‌کنیم: • اطلاعاتی که شما در اختیار ما قرار می‌دهید. برای اکثر سرویس‌های ما لازم است که برای حساب Google ثبت‌نام کنید. ما اطلاعات شخصی مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن یا شماره کارت اعتباری شما را از شما می‌پرسیم. اگر می‌خواهید از تمامی مزایای ویژگی‌های به اشتراک‌گذاری ارایه شده ما بهرمند شوید، ممکن است ما از شما بخواهیم که یک نمایه Google عمومی نیز ایجاد کنید، که این نمایه ممکن است شامل نام و عکس شما باشد. • اطلاعاتی که ما به واسطه استفاده شما از سرویس‌های خود دریافت می‌کنیم.ما ممکن است اطلاعاتی درباره سرویس‌هایی که شما از آنها استفاده می‌کنید و نحوه استفاده شما از آن‌ها جمع‌آوری کنیم، مانند زمانی که از سایتی بازدید می‌کنید که از سرویس‌های تبلیغاتی ما استفاده می‌کند، یا زمانی که تبلیغات و محتوای ما را مشاهده کرده و با آنها ارتباط برقرار می‌کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است: o اطلاعات دستگاه ما ممکن است اطلاعات مرتبط با دستگاه (مانند مدل سخت‌افزار، نسخه سیستم عامل، شناسه‌های خاص دستگاه و اطلاعاتی درباره شبکه تلفن همراه از جمله شماره تلفن شما) را جمع‌آوری کنیم. Google ممکن است شناسه‌های دستگاه یا شماره تلفن شما را با حساب Google شما مرتبط سازد. o اطلاعات گزارش هنگام استفاده از سرویس‌های ما یا زمانی که محتوای ارائه شده توسط Google را مشاهده میکنید، ممکن است بطور خودکار برخی اطلاعات خاص را جمع‌آوری کرده و در گزارشهای سرور نگهداری کنیم. این ممکن است شامل این موارد شود:  جزئیات مربوط به نحوه استفاده شما از سرویس‌های ما، از قبیل عبارت‌های جستجوی شما.  اطلاعات مربوط به گزارش ارتباط تلفنی مانند شماره تلفن شما، شماره تلفن فرد تماس‌گیرنده، شماره‌هایی که تماس به آنها انتقال یافته، ساعت و تاریخ تماس‌ها، مدت زمان تماس‌ها، اطلاعات مسیریابی پیامک و انواع تماس‌ها.  آدرس پروتکل اینترنتی.  اطلاعات فعالیت‌های دستگاه مانند خرابی‌های ایجاد شده، فعالیت سیستم، تنظیمات سخت‌افزاری، نوع مرورگر، زبان مرورگر، تاریخ و ساعت درخواست شما و URL ارجاعی.  کوکی‌هایی که ممکن است بطور خاص مرورگر یا حساب Google شما را مشخص نمایند. o اطلاعات مکان هنگامی که شما از یکی از سرویس‌های Google که مکان در آن فعال است استفاده می‌کنید، ما ممکن است اطلاعاتی درباره مکان واقعی شما، مانند سیگنال‌های GPS که توسط تلفن همراه ارسال می‌شود، را جمع‌آوری و پردازش کنیم. ما همچنین ممکن است از فن‌آوری‌های مختلف، مانند داده‌های حسگر دستگاه شما که بعنوان مثال ممکن است اطلاعاتی را درباره نقاط دسترسی Wi-Fi و برج‌های سلولی موجود در نزدیکی شما ارائه کند، برای تعیین مکان استفاده کنیم. o شماره‌های خاص برنامه برخی از سرویس‌ها دارای یک شماره برنامه خاص هستند. این شماره و اطلاعات مربوط به نصب شما (مانند نوع سیستم عامل و شماره نسخه برنامه) که ممکن است هنگام نصب یا حذف یک سرویس برای Google ارسال شود، یا زمانی که سرویس بطور دوره‌ای با سرورهای ما تماس برقرار میکند، بعنوان مثال برای به‌روزرسانی‌های خودکار. o ذخیره‌سازی محلی ما ممکن است با استفاده از روش‌هایی مانند ذخیره‌سازی مرورگر وب (از جمله HTML 5) و حافظه‌های پنهان داده برنامه، اطلاعاتی را (از جمله اطلاعات شخصی) جمع‌آوری کرده و بصورت محلی در دستگاه شما نگهداری کنیم. o کوکی‌ها و شناسه‌های ناشناس هنگامی که شما از یک سرویس Google دیدن می‌کنید، ما از فن‌آوریهای بسیاری برای جمع‌آوری و نگهداری اطلاعات استفاده می‌کنیم، و این امر ممکن است شامل ارسال یک یا تعداد بیشتری کوکی یا شناسه ناشناس به دستگاه شما باشد. همچنین وقتی شما با سرویس‌هایی که ما به شرکای خود ارائه می‌کنیم (از جمله سرویس‌های تبلیغی یا ویژگی‌های Google که ممکن است در سایت‌های دیگر ظاهر شوند) در تعامل هستید، ما از کوکی‌ها و شناسه‌های ناشناس استفاده می‌کنیم. ما چگونه از اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده‌ایم استفاده می‌کنیم ما از اطلاعاتی که از تمام سرویس‌های خود جمع‌آوری می‌کنیم برای ارائه، حفظ و نگهداری، محافظت و بهبود آنها و همچنین توسعه سرویس‌های جدید و محافظت از Google و کاربران خود استفاده می‌کنیم. ما همچنین از این اطلاعات برای ارائه محتوایی شخصی‌سازی شده به شما- مانند ارائه نتایج جستجو و تبلیغات مرتبط‌‌‌تر- استفاده می‌کنیم. ما ممکن است از نامی که شما برای نمایه Google خود ارایه می‌کنید برای تمام سرویس‌های ارایه شده خود که به یک حساب Google نیاز دارند استفاده کنیم. به علاوه، ما ممکن است نامهای قدیمی وابسته به حساب Google شما را تعویض کنیم تا شما در تمام سرویس‌های ما بصورت یکسان شناخته شوید. اگر سایر کاربران از قبل ایمیل یا سایر اطلاعاتی را که سبب شناسایی شما می‌شود داشته باشند، ما اطلاعات نمایه Google شما را که برای همه افراد قابل مشاهده است، مانند نام و عکس، به آنها نشان میدهیم. هنگامی که شما با Google تماس می‌گیرید، ما ممکن است سوابقی از تماسهای شما را نگهداری کنیم تا در برطرف شدن هرگونه مشکل احتمالی به شما کمک کنیم. ما ممکن است از آدرس ایمیل شما برای اطلاع‌رسانی به شما درباره سرویس‌های خود، مانند اطلاع‌رسانی به شما درباره تغییرات و پیشرفت‌هایی که در آینده ایجاد می‌شود، استفاده کنیم. ما از اطلاعات جمع‌آوری شده از کوکی‌ها و سایر فن‌آوری‌ها مانند تگ‌های پیکسل برای بهبود تجربه کاربری شما و کیفیت کلی سرویس‌های خود استفاده می‌کنیم. بعنوان مثال، ما با ذخیره تنظیمات برگزیده زبان شما می‌توانیم سرویس‌های خود را به زبان دلخواه شما نمایش دهیم. در هنگام نمایش تبلیغات شخصی‌سازی شده به شما، ما کوکی یا شناسه ناشناس را با طبقه‌بندی‌های حساس همچون نژاد، دین، تمایلات جنسی یا وضعیت سلامت مرتبط نخواهیم کرد. ممکن است اطلاعات شخصی مربوط به یک سرویس را با اطلاعات سرویس‌های دیگر Google، از جمله اطلاعات شخصی، ترکیب کنیم – بعنوان مثال برای اینکه اشتراک‌گذاری با افرادی که می‌شناسید ساده‌تر انجام شود. ما اطلاعات کوکی دو بار کلیک (DoubleClick) را با اطلاعات شخصی که سبب شناسایی شما می‌شود ترکیب نمی‌کنیم، مگر اینکه رضایت شما را در آن مورد کسب کرده باشیم. ما قبل از استفاده از اطلاعات با هدفی بجز موارد عنوان شده در این خط مشی رازداری، رضایت شما را درباره آن کسب می‌کنیم. Google اطلاعات شخصی موجود در سرورهای ما را در بسیاری از کشورهای دنیا پردازش میکند. ما ممکن است اطلاعات شخصی شما را در سروری مورد پردازش قرار دهیم که خارج از کشور محل سکونت شما باشد. شفافیت و داشتن حق انتخاب افراد مختلف نگرانی‌های متفاوتی در ارتباط با حریم خصوصی خود دارند. هدف ما این است که در ارتباط با اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم بصورت شفاف عمل کنیم تا شما بتوانید درباره نحوه استفاده از آنها انتخاب‌های معناداری داشته باشید. بعنوان مثال می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید: • بازبینی و کنترل انواع خاصی از اطلاعات مرتبط با حساب Google شما با استفاده از داشبورد Google. • مشاهده و ویرایش تنظیمات برگزیده تبلیغات خود، ازجمله دسته‌ بندی‌هایی احتمالی مورد علاقه شما، با استفاده از “مدیر تنظیمات برگزیده تبلیغات”. شما همچنین در اینجا می‌توانید از برخی از سرویس‌های تبلیغاتی خاص Google خارج شوید. • از استفاده از ویرایشگر ما برای مشاهده و تنظیم نحوه نمایش نمایه Google خود برای برخی از افراد خاص استفاده کنید. • افرادی را که با آنها اطلاعات به‌اشتراک می‌گذارید، کنترل کنید. • اطلاعات مربوط به بسیاری از سرویس‌های ما را دریافت کنید. شما همچنین می‌توانید مرورگر خود را بگونه‌ای تنظیم کنید که تمام کوکی‌ها، از جمله کوکی‌هایی که همراه با سرویس‌های ما هستند، را مسدود کرده یا زمانی که یک کوکی توسط ما تنظیم می‌شود این مورد را نشان دهد. با این وجود، به خاطر داشتن این نکته مهم است که در صورت غیرفعال کردن کوکی‌های خود ممکن است بسیاری از سرویس‌های ما به‌درستی کار نکنند، بعنوان مثال ممکن است ما تنظیمات برگزیده زبان شما را ذخیره نکنیم. اطلاعاتی که شما به‌اشتراک می‌گذارید بسیاری از سرویس‌های ما به شما امکان میدهند تا اطلاعات را با سایر افراد به‌اشتراک بگذارید. بسیاری از سرویس‌های ما به شما امکان می‌دهند تا اطلاعات را با سایر افراد به‌اشتراک بگذارید. فراموش نکنید زمانی که اطلاعات را بصورت عمومی به‌اشتراک میگذارید، ممکن است این اطلاعات توسط موتورهای جستجو مانند Google بر اساس موضوع فهرست بندی شوند. سرویس‌های ما گزینه‌های مختلفی را در زمینه اشتراک‌گذاری و حذف محتوا در اختیار شما قرار میدهند. دسترسی به اطلاعات شخصی شما و به‌روزرسانی آنها هرگاه که از سرویس‌های ما استفاده میکنید، هدف ما اینست که دسترسی به اطلاعات شخصی شما را در اختیارتان قرار دهیم. هر گاه که شما از سرویس‌های ما استفاده میکنید، هدف ما این است که دسترسی به اطلاعات شخصی شما را در اختیارتان قرار دهیم. اگر این اطلاعات اشتباه باشد، ما تلاش می‌کنیم تا روش‌هایی را برای به‌روزرسانی سریع یا حذف آنها در اختیارتان قرار دهیم – مگر اینکه لازم باشد آن اطلاعات را برای فعالیت‌های تجاری قانونی یا اهداف قانونی خود حفظ کنیم. ممکن است در هنگام به‌روزرسانی اطلاعات شخصی ما از شما بخواهیم تا هویت خود را تایید کنید تا بتوانیم نسبت به درخواستتان اقدام کنیم. ما ممکن است درخواست‌هایی را که بدون دلیل تکراری بوده، نیاز به تلاشهای فنی بیش از حد داشته (بعنوان مثال تولید یک سیستم جدید یا تغییر اساسی یک رویه موجود)، حریم شخصی سایر افراد را به خطر انداخته، یا کاملا غیر عملی باشند (مانند درخواست‌هایی که درباره اطلاعاتی است که در نوارهای پشتیبانی قرار دارد)، رد کنیم. اگر امکان ارائه دسترسی و تصحیح اطلاعات وجود داشته باشد، ما این کار را بصورت رایگان انجام می‌دهیم، مگر آنکه برای انجام این کار به تلاش بسیار زیادی نیاز باشد. هدف ما این است که سرویس‌های خود را به‌گونه‌ای نگهداری کنیم تا از تخریب یا از بین رفتن اطلاعات محافظت کنیم. به همین دلیل است که ما پس از حذف اطلاعات از سرویس‌ها توسط شما نسخه‌های باقیمانده از سرورهای فعال خود را بلافاصله حذف نکرده و ممکن است که اطلاعات را از سیستم‌های پشتیبان خود حذف نکنیم. اطلاعاتی که ما به‌اشتراک می‌گذاریم ما اطلاعات شخصی را با شرکت‌ها، سازمانها و افراد خارج از Google به‌اشتراک نمی‌گذاریم، مگر این‌که یکی از شرایط زیر ایجاد شود: • با کسب رضایت شما در صورتی که رضایت شما را کسب کرده باشیم، اطلاعات شخصی را با شرکت‌ها، سازمانها و افراد خارج از Google به‌اشتراک می‌گذاریم. ما برای اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی و حساس شما نیاز به کسب رضایت شما خواهیم داشت. • با سرپرست‌های دامنه اگر حساب Google شما توسط یک سرپرست دامنه مدیریت می‌شود، (بعنوان مثال برای کاربران Google Apps)، سرپرست دامنه و فروشندگانی که پشتیبانی کاربری را برای سازمان شما ارایه میکنند به اطلاعات حساب Google شما دسترسی خواهند داشت (از جمله ایمیل و سایر داده‌های شما). سرپرست دامنه شما ممکن است بتواند کارهای زیر را انجام دهد: o مشاهده آمار مربوط به حساب شما، مانند آمار مربوط به برنامه‌هایی که شما نصب می‌کنید. o تغییر گذرواژه حساب کاربری شما. o توقف یا تعلیق دسترسی شما به حساب کاربری خود. o دسترسی یا حفظ اطلاعات ذخیره شده بعنوان بخشی از حساب کاربری شما. o دریافت اطلاعات حساب کاربری شما به منظور پیروی از قوانین و مقررات قابل اجرا و فرآیندهای حقوقی یا درخواست حکومتی قابل اجرا. o محدود کردن توانایی شما در حذف یا ویرایش اطلاعات یا تنظیمات حریم خصوصی. برای کسب اطلاعات بیشتر به خط مشی رازداری سرپرست دامنه خود مراجعه کنید. • برای پردازش خارجی ما اطلاعات شخصی شما را در اختیار شرکتهای وابسته یا سایر شرکتها یا افراد قابل اطمینان قرار می‌دهیم تا آنها را بر اساس دستورالعمل‌های ما و با تبعیت از خط مشی رازداری ما و یا سایر اصول محرمانگی و امنیتی، برای ما پردازش کنند. • به دلایل حقوقی ما اگر مطمئن باشیم که دسترسی، استفاده، حفظ یا ارایه اطلاعات شخصی شما به سایر افراد بصورت منطقی لازم و ضروری است برای مقاصد زیر اطلاعات شخصی را با شرکت‌ها، سازمان‌ها یا افراد خارج از Google به‌اشتراک می‌گذاریم: o اجرای هرگونه قانون قابل اعمال، مقررات، روند حقوقی یا درخواست لازم الاجرای حکومتی. o اجرای شرایط سرویس قابل اعمال، از جمله بازرسی تخلف‌های احتمالی. o شناسایی، جلوگیری یا هدف قرار دادن کلاه‌برداری، و مشکلات ایمنی یا فنی. o محافظت در برابر نقض حقوق، دارایی یا ایمنی Google، کاربران ما یا عموم افراد بگونه ای که توسط قانون لازم و مجاز باشد. ما ممکن است اطلاعات جمع‌آوری شده‌ای را که بطور شخصی سبب شناسایی شما نمی‌شود بصورت عمومی و با شرکای خود -مانند ناشرین، تبلیغ‌کنندگان یا سایت‌های مرتبط- به‌اشتراک بگذاریم. بعنوان مثال، ما برای نمایش میزان استفاده کلی از سرویس‌های خود، ممکن است اطلاعات را بصورت عمومی به‌اشتراک بگذاریم. در صورت ادغام شرکت Google و فروش دارایی‌ها یا موارد متعلق به آن، ما همچنان محرمانه بودن هرگونه اطلاعات شخصی را حفظ کرده و قبل از انتقال اطلاعات شخصی یا اعمال یک خط مشی رازداری متفاوت در رابطه با آنها، این امر را به آن دسته از کاربران مورد نظر اطلاع می‌دهیم. امنیت اطلاعات ما سخت در تلاش هستیم تا از Google و کاربران خود در برابر دسترسی یا ایجاد تغییرات غیر مجاز، قرار دادن اطلاعات در اختیار سایر افراد یا تخریب اطلاعاتی که در اختیار داریم محافظت کنیم. در این راستا و به طور مشخص ما این اقدامات را انجام می دهیم: بطور خاص: • ما بسیاری از سرویس‌های خود را با استفاده از SSL رمزگذاری می‌کنیم. • هنگام دسترسی به حساب Google، امکان تأیید صحت 2 مرحله‌ای را برای شما فراهم کرده‌ایم و یک ویژگی مرور ایمن نیز در Google Chrome ارائه کرده‌ایم. • ما به منظور محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز به سیستم‌ها، اقدامات مربوط به جمع‌آوری اطلاعات، نگهداری و پردازش آنها (ازجمله اقدامات امنیتی فیزیکی) را مورد بازبینی قرار می‌دهیم. • ما امکان دسترسی به اطلاعات شخصی را تنها به آن دسته از کارکنان Google، پیمانکاران و نمایندگانی که برای پردازش اطلاعات به دانستن آنها نیاز داشته، و همچنین افرادی که بر اساس قراردادهای موجود از اصول محرمانگی شدیدی تبعیت می‌کنند محدود کرده‌ایم و در صورتی که آنها نتوانند از این اصول پیروی کنند، قرارداد آنها لغو شده یا مورد تنبیه قرار می‌گیرند. کاربرد خط مشی رازداری ما در مورد تمام سرویس‌هایی اعمال می‌شود که توسط Google Inc. و شرکت‌های وابسته به آن ارایه می‌شود، از جمله سرویس‌هایی که در سایر سایت‌ها ارایه می‌شود (مانند سرویس‌های تبلیغاتی ما)، اما سرویس‌هایی را که دارای خط مشی رازداری جداگانه‌ای هستند و از این خط مشی تبعیت نمی‌کنند، شامل نمی‌شود. خط مشی رازداری ما در مورد سرویس‌هایی که توسط سایر شرکت‌ها یا افراد ارایه می‌شود، از جمله محصولات یا سایت‌هایی که در نتایج جستجو به شما نشان داده می‌شود، سایت‌هایی که شامل سرویس‌های Google می‌شوند یا سایر سایت‌هایی که از طریق سرویس‌های ما دارای پیوند هستند اعمال نمی‌شود. اقدامات اطلاعاتی سایر شرکتها و سازمان‌هایی که سرویس‌های ما را تبلیغ می‌کنند و ممکن است از کوکی‌ها، تگ‌های پیکسل و سایر فن‌آوری‌ها برای ارایه و سفارش تبلیغات مرتبط استفاده کنند، تحت پوشش خط مشی رازداری ما نخواهند بود. ضمانت اجرا ما بطور مرتب رعایت خود از خط مشی رازداری خود را مورد بازبینی قرار می‌دهیم. ما همچنین از چندین چارچوب خود‌گردان پیروی می‌کنیم. هنگامی که ما شکایت‌های کتبی و رسمی دریافت می‌کنیم، برای پیگیری با فردی که شکایت کرده است تماس می‌گیریم. ما با مقامات قانونی مناسب، از جمله مقامات محافظ داده‌های محلی، همکاری می‌کنیم تا هرگونه شکایت در ارتباط با انتقال داده‌های شخصی که امکان رفع مستقیم آن با کاربرانمان وجود ندارد را مورد بررسی قرار دهیم. تغییرات خط مشی رازداری ما در فواصل زمانی مختلف ممکن است تغییر کند. ما بدون رضایت صریح شما، حقوق شما بر اساس مقررات این خط مشی رازداری را کاهش نخواهیم داد. ما هرگونه تغییر در خط مشی رازداری را در این صفحه اعلام می‌کنیم و در صورتی که این تغییرات مهم باشند، یک اعلامیه مهم‌تر (از جمله برای برخی از سرویس‌ها، اعلان‌های ایمیل مربوط به تغییرات خط مشی رازداری) را ارایه می‌کنیم. ما همچنین نسخه‌های قبلی این خط مشی رازداری را برای بازبینی شما در قسمت بایگانی نگهداری می‌کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس