کد خبر 946708
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴
محسن یوسفی

بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال می‌گوید داربی در نوروز از این جهت حساس‌تر است که اگر تیمی ببازد، عید هوادارانش را خراب می‌کند.

به گزارش مشرق، محسن یوسفی درباره داربی هشتاد و نهم فوتبال ایران بین استقلال و پرسپولیس که قرار است دهم فروردین برگزار شود بیان کرد: داربی در نوروز حال و هوای دیگری دارد. در بهار هم هوا خوب است و بازیکنان و تماشاگران می‌توانند از یک بازی زیبا لذت ببرند. با این حال حساسیت این بازی در تعطیلات نوروز بیشتر است چرا که اگر تیمی بازی را ببازد، عید خود و هوادارانش را خراب می‌کند و اگر نتیجه بگیرد، عید خوبی را رقم می‌زند. امیدوارم این اتفاق امسال برای استقلال بیفتد و این تیم بتواند عیدی خوبی به تماشاگرانش بدهد.

او در مورد حضورش در داربی سال ۱۳۸۷ که در نوروز برگزار شد، توضیح داد: ما شرایط خاصی در آن فصل داشتیم. ناصر حجازی از استقلال رفته و فیروز کریمی آمده بود. امید روانخواه گل اول بازی را در دقیقه ۳ زد و سپس محسن خلیلی بازی را به تساوی کشاند. آن سال اتفاقات عجیبی برایمان افتاده بود و اصلاً فصل خوبی نداشتیم. اگر بازی را می‌بردیم، می‌توانستیم تا پایان فصل امیدوارم باشیم اما بازی مساوی شد.

یوسفی همچنین درباره اینکه از تیم استقلال سال ۸۷ تنها پژمان منتظری در این تیم بازی می‌کند، گفت: به هر حال پژمان سطح خودش را در فوتبال ایران حفظ کرده و جزو مدافعانی است که در تاریخ باشگاه استقلال ماندگار شده است. او در داربی سال ۸۷ جوان و فوق‌العاده بود اما الان شرایط سنی‌اش فرق کرده است. با این وجود منتظری در سال‌های آخر فوتبالش هم کاملاً حرفه‌ای کار می‌کند.

بازیکن سابق استقلال همچنین درباره اولین تجربه‌اش در داربی عنوان کرد: در اولین تجربه‌ام با هدایت صمد مرفاوی باختیم ولی آن سال شرایط خوبی داشتیم و باید قهرمانی می‌شدیم. درحالی آن داربی را باختیم که با اختلاف ۱۲ امتیاز صدرنشین بودیم. ولی در پایان فصل قهرمان نشدیم و این اتفاق یکی از بزرگترین حسرت‌های فوتبالی‌ام است. فکر می‌کنم در نهایت سایپا به مقام قهرمانی رسید.

یوسفی در ادامه با اشاره به بهترین داربی‌ای که تجربه کرده است، گفت: پیروزی دو بر صفر در زمان سرمربی‌گری پرویز مظلومی شیرین‌ترین پیروزی برای من بود که روی گل دوم بازی تأثیر گذاشتم و مجتبی جباری توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد. بدترین داربی هم برای من، باخت سه بر دو با هت‌تریک ایمون زائد بود.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه پرسپولیس علیه گادوین منشا

او همچنین درباره جو منفی‌ای که علیه داوران ایجاد شده است، تصریح کرد: در چند سال اخیر از داوران ایرانی در داربی استفاده شده که به اعتقادم کار خوبی بوده است. داوران ایرانی نیز عملکرد خوبی در داربی‌ها داشتند اما امسال وضعیت داوری متفاوت است و ما در ماشین‌سازی نیز خیلی ضرر کرده‌ایم. با این حال امیدوارم داربی امسال تحت تأثیر این مسائل نباشد و هیچ تیمی از ناحیه داوری ضرر نکند. در گذشته داوران خارجی بازی‌ها را قضاوت می‌کردند اما اگر بد سوت می‌زدند، بعد از بازی از ایران رفته بودند ولی داوران ایرانی قرار است در همین لیگ قضاوت کنند.

بازیکن سابق استقلال در بخش دیگری با اشاره به پیروزی سه بر صفر استقلال در داربی ۷۳ در سال ۱۳۹۰ اظهار کرد: آن زمان مظلومی سرمربی تیم بود و با وجود اینکه پرسپولیس بد بازی هم نکرد اما آن‌ها را شکست دادیم. این بازی در جام حذفی بود و ما در نهایت قهرمان شدیم. یادم است بازی خیلی پایاپای بود اما پرسپولیس از موقعیت‌هایش استفاده نکرد و ما در وقت‌های اضافه بهتر کار کردیم و پیروز شدیم. آن برد بسیار برایم شیرین بود.

او در پاسخ به این پرسش که وضعیت استقلال و پرسپولیس در لیگ امسال را چطور می‌بیند، خاطرنشان کرد: هر دو تیم فصل نسبتاً خوبی را پشت سر گذاشته‌اند. استقلال در مسابقات داخلی نسبت به لیگ قهرمانان بهتر بوده اما امیدوارم با پیروزی در داربی، روحیه بهتری برای حضور در مسابقات آسیایی نیز پیدا کند. باشگاه خوشبختانه خریدهای خوب خارجی داشته است.

مدافع سابق استقلال در پیش‌بینی‌اش از گلزن‌های احتمالی استقلال در بازی پیش‌رو گفت: فکر می‌کنم یکی از خارجی‌های تیم گلزنی کند. اگر بازیکن داخلی هم گل بزند، فکر می‌کنم آن بازیکن فرشید اسماعیلی خواهد بود.

یوسفی که در حال حاضر در تیم ماشین‌سازی تبریز توپ می‌زند در پایان در مورد وضعیت تیمش در لیگ برتر گفت: از ابتدا هم انتظاری از ماشین سازی برای کسب سهمیه نبود. به نظرم همین که ماشین سازی درلیگ بماند، کار بزرگی کرده است. اما با توجه به وضعیت موجود معتقدم می‌توانیم در پایان فصل در بین ۵-۶ تیم بالای جدول باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس