کد خبر 946702
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶
اشکان خورشیدی

اشکان خورشیدی پنجاه و هشتمین داوری است که شهرآورد پایتخت را قضاوت می‌کند.او بیست و ششمین قاضی ایرانی تاریخ حساس‌ترین رقابت باشگاهی کشور است.

به گزارش مشرق، اشکان خورشیدی نخستین قضاوت را در لیگ برتر، در دهمین دوره این مسابقات انجام داد و تاکنون در ۹۳ مسابقه سوت زده است. این داور در ادوار اخیر بازی‌هایی را داوری کرده که در سرنوشت قهرمانی تاثیرگذار بوده که از آن جمله می‌توان به بازی استقلال تهران و استقلال خوزستان در لیگ پانزدهم، پرسپولیس و تراکتورسازی در لیگ شانزدهم و پرسپولیس و پارس جنوبی جم در هفدهمین دوره اشاره کرد ولی قطعاً نود و چهارمین قضاوت این داور، حساس‌ترین آن خواهد بود.

 

اشکان خورشیدی، فصل گذشته با ۱۵ قضاوت دومین داور پرکار لیگ بود و با پشت سرگذاشتن ۶۷٪ بازی‌ها بدون اشتباه تاثیرگذار (با نظر کارشناسان داوری برنامه نود) جزو ۳ داور موفق لیگ بود ولی او در این فصل در تست آمادگی جسمانی ابتدای مسابقات مردود شد و نیم فصل اول را از دست داد. در نیم فصل دوم نیز تاکنون در ۳ بازی قضاوت کرده است و ظاهراً کمیته داوران برای قضاوت تقابل تیم‌های مدعی قهرمانی حساب ویژه‌ای روی اشکان خورشیدی کرده است و پس از داوری در دیدار ترکتورسازی-استقلال و تراکتورسازی-سپاهان این بار نوبت قضاوت در شهرآورد حساس پایتخت است.

بیشتر بخوانید:

اطلاعیه پرسپولیس علیه گادوین منشا


هر دو تیم پرسپولیس و استقلال خاطره بدی از آخرین قضاوت اشکان خورشیدی دارند. استقلال برابر تراکتورسازی متحمل آخرین شکست خود شد و پرسپولیس نیز در نخستین دیدار خود در سال ۹۷ مغلوب سایپا شد و حال باید در اولین بازی خود در سال ۹۸ بار دیگر با داوری اشکان خورشیدی وارد میدان شود.


اشکان خورشیدی تاکنون ۱۰ بار دیدارهای پرسپولیس در لیگ برتر را قضاوت کرده که حاصل آن ۵ برد برای پرسپولیس، ۴ تساوی و ۱ شکست بوده است. این داور برای استقلال نیز در ۹ بازی سوت زده است که آبی‌پوشان در این دیدارها صاحب ۳ پیروزی، متحمل ۴ باخت شده‌اند. ۲ بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.


با توجه به حساسیت دربی، نحوه مدیریت بازی از سوی داور از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در جذابیت مسابقه خواهد بود.سابقه نشان می‌دهد که این داور در نشان دادن کارت زرد و قرمز اهل افراط و تفریط نیست.بازی‌های که این داور قضاوت کرده به طور متوسط ۳.۳۳ کارت زرد و ۰.۰۶ کارت قرمز داشته است. مدافعان دو تیم باید کاملاً توجیه باشند که قاضی این میدان در گرفتن پنالتی کاملاً سخت‌گیر است و در کارنامه داوری خورشیدی ۰.۳۵ پنالتی در هر بازی به چشم می‌خورد.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    4 3
    مابااشکان خورشیدی همکلاسی بودم اون به شدت استقلالی است وطرفدارسرسخت فرهادمجیدی وبیژن طاهری است
  • اسد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    0 1
    ازنتايجي كه براي تيم ها با قضاوت ايشان رقم خورده كاملا مشخصه كه طرفدار چه تيميه؟پرسپوليس 10بازي5برد و4مساوي ويك باخت واستقلال9بازي3برد و4تساوي و2باخت احتياجي به دست پيش گرفتن نيست ...
  • اكبري IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    0 1
    من معلم ورزش اشكان خورشيدي بودم ايشان هميشه در تيم قرمز مدرسه عضويت داشتند وطرفذار علي دايي وعلي پروين بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس