کد خبر 946666
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹
اتحادیه عرب

معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که اعضای این اتحادیه، موضع دمشق در خصوص راه‌حل سیاسی و رابطه با ایران را در بازگشت سوریه به اتحادیه عرب لحاظ می‌کنند.

به گزارش مشرق، «حسام زکی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب که در تونس به سر می‌برد در پاسخ به این سؤال که آیا در نشست آتی اتحادیه عرب در تونس، مسأله بازگست سوریه به این اتحادیه بررسی می‌شود یا نه، آن را منوط به نظر اعضا در خصوص دو مسأله مهم دانست.

به نوشته پایگاه خبری اذاعه النور، او در این خصوص گفت: بازگشت سوریه منوط به نظر اعضا در خصوص موضع دمشق درباره حل و فصل سیاسی بحران و مساله دوم روابط با ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید:

موضوعی که اتحایه عرب آن را تکذیب کرد

واکنش اتحادیه عرب به اقدام ترامپ درباره جولان

حسام زکی ادامه داد: اگر توافقی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باشد، به زودی این اتفاق رخ می‌دهد. او گفت که توافق به این بستگی دارد که آیا اعضا نظر مثبتی در خصوص دو مورد مذبور دارند یا نه.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب همچنین خبر داد که یکی از موضوعات مطروحه در نشست تونس، به شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی از سوی آمریکا مربوط می‌شود.  سی‌امین نشست اتحادیه عرب برای 31 مارس (یکشنبه هفته آتی) در تونس برنامه ریزی شده است.

پیش از این محمود عفیفی سخنگوی رسمی دبیرکل اتحادیه عرب گفته بود که مسئله بازگرداندن عضویت سوریه در این سازمان به طور رسمی حتی توسط یکی از طرف‌ها مطرح نشده است و در برنامه نشست سران تونس قرار ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
    3 9
    امپراطوری آشوری چی میشه پس ؟
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    8 0
    واقعا اوج پست فطرتی. از یه طرف داشتند شمشیر را تا آخر توی سینه بشار و سوریه می کردند و حالا مدعی اند که هر چی میگند، بشار بگه چشم. یا خرند یا اینکه خرند.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    5 0
    سوریه پیشاپیش درخواستشون رو رد کرد در دیدار اخیر عمر البشیر از دمشق
  • DE ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    8 0
    شرط اتحادیه ز بیخ عرب برای بشار اسد// سران مرتجع ز بیخ عرب بایستی از ایده های فاشیستی و متحجرانه و بدوی زمان قبل از اسلام بیرون آمده و اتحادیه کشورهای مسلمان را تشکیل دهند نه اتحادیه پان عربیست تو سری خور و نوکر غربیها..
  • abbas CA ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    7 0
    اتحادیه عرب غلط کرده ، همه آن کشورها که بر علیه اسد میجنگیدن
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    1 6
    اسد ربطی به ما سیل زده ها نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس