کد خبر 929523
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
ترکیه: «بشار اسد» پیروز انتخابات شود با او همکاری می‌کنیم

وزیر امور خارجه لبنان در نشست اقتصادی اتحادیه عرب در بیروت، خواستار بازگشت سوریه به این اتحادیه شد.

به گزارش مشرق، «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان می‌گوید سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد.

باسیل امروز (جمعه) در جلسه افتتاحیه نشست اقتصادی و اجتماعی اتحادیه عرب در لبنان گفت که ما با چالش‌های بزرگی از جنگ، فقر و سوء تغذیه گرفته تا جهل نسبت به زندگی مدرن مواجه هستیم.

وزیر خارجه لبنان در این نشست که در سطح وزرای خارجه اتحادیه عرب برگزار شد و مقدمه‌ای برای نشست اقتصادی بیروت است، رسماً خواستار بازگشت سوریه به این اتحادیه شد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ریاض به اخبار مربوط به بازگشایی سفارت عربستان در دمشق

اردوغان، سعودی‌ها را به آغوش بشار اسد بازگرداند!

اولین کشور اروپا که قصد بازگشت به سوریه را دارد

او گفت: «[عدم حضور] سوریه در اتحادیه عرب، بزرگترین شکاف در این نشست ما است و سنگینی عدم این حضور آن را احساس می‌کنیم. سوریه را باید به آغوش بگیریم نه اینکه آن را سمت تروریسم پرت کنیم. ما با لغو عضویت این کشور در اتحادیه عرب -که با دستور خارجی‌ها- صورت گرفت و هم‌اکنون با اجازه خارجی‌ها به این اتحادیه صادر شده، لکه ننگی را در تاریخ برای خود ثبت کردیم».

وزیر امور خارجه لبنان با انتقاد از اختلاف و دودستگی در بین کشورهای عضو اتحادیه عرب، پرسید: «اگر اتحادیه ما فقط در قطع روابط با یکدیگر و تعلیق عضو اعضا موفق است، پس این اتحادیه دیگر چه معنایی خواهد داشت؟».

او از کشورهای عضو اتحادیه عرب خواست به جای طرد و ترک لبنان، از این کشور حمایت کرده و مشکلاتش را به لبنانی‌ها واگذار کنند.

وزیر امور خارجه لبنان در حالی از ضرورت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب سخن گفت که بنا به اعلام روزنامه جمهوریت لبنان، وی ابتدای ژانویه نامه‌ای به دبیر کل اتحادیه عرب نوشته و در آن از لزوم بازگشت سوریه به این اتحادیه سخن گفته بود که سعد الحریری، نخست وزیر لبنان با ارسال این نامه مخالفت کرده بود.

جبران باسیل همچنین از عدم حضور برخی از کشورهای عضو این اتحادیه در نشست امروز بیروت انتقاد و از اینکه عرب‌ها از یکدیگر حمایت نمی‌کنند، ابراز تأسف کرد.

او گفت که کشورهای عربی اموال خود را به قدرت‌های خارجی می‌دهند تا در مقابل آن سلاح خریده و با آن یکدیگر را بکشند.

بعد از وزیر خارجه لبنان، «احمد ابوالغیط»، دبیر کل اتحادیه عرب و وزرای خارجه فلسطین، اردن و عراق نیز به نوبه خود در نشست مقدماتی اجلاس توسعه اقتصادی بیروت سخنرانی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
    0 0
    اتحادیه عرب بدون سوریه ، ماننده یه ساختمانی باشد که بدون ستون است....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس