کد خبر 946655
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
حذف هزینه صدور ویزای عراق برای زائران ایرانی از 20 فروردین 98

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به تصویب حذف هزینه روادید عراق در شورای وزیران این کشور گفت: اجرای این مصوبه منوط به ابلاغ آن به سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، مرتضی آقایی درخصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تصویب حذف هزینه روادید برای ایرانیان در هیات دولت عراق اظهار کرد: شب گذشته شورای وزیران عراق حذف هزینه روادید سفر شهروندان ایرانی به این کشور را در صورت اقدام متقابل تصویب کرد.

 

بیشتر بخوانید:

وی ضمن ابراز خرسندی از این اقدام خاطرنشان کرد: تفاهم نامه مربوط به حذف هزینه روادید میان جمهوری اسلامی ایران و عراق در سفر اخیر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور کشورمان به عراق انجام پذیرفت و دو طرف بر اجرای هر چه سریعتر این موضوع تاکید کردند.


مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص زمان اجرایی شدن این مصوبه نیز تصریح کرد: ما پیگیر ابلاغ این مصوبه به سفارت عراق در تهران هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقایی توضیح داد: هر زمان که سفارت عراق این مصوبه را اجرایی کند سازمان حج و زیارت هزینه‌های صدور روادید هر یک از زائران را که مشمول این مصوبه و رایگان شدن هزینه‌ها شوند، باز می‌گرداند.

وی تصریح کرد: احتمالا زمان ابلاغ و اجرای این مصوبه بعد از نیمه فروردین ماه خواهد بود؛ که البته امیدواریم با پیگیری‌های وزارت امور خارجه کشورمان و دست اندرکاران ذیربط مصوبه شورای وزیران عراق هرچه زودتر ابلاغ و اجرایی شود تا زائران هر دو کشور از پرداخت هزینه روادید معاف شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید حبیب IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    0 0
    اونها که لطف کردن پیش دستی کردن و طبق وعده ای که داده بودن عمل کردن ایرانی هااااااا پس کی میخوان عمل کنند؟ این جناب مرتضی آقایی که میگه اگر چنان بشه فلان می کنیم چرا نمیگه ما کی قراره مصوب کنیم که ویزای عراقی ها کاملا برداشته بشه ورایگان بشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس