کد خبر 946025
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
آغاز اعتراضات مردم پاریس در پنجمین شنبه سیاه فرانسه

نوزدهمین دور از اعتراضات علیه نظام سرمایه‏‌داری درحالی در فرانسه آغاز شد که تجمع در برخی شهرها ممنوع شده و ارتش نیز برای سرکوب مردم به کمک پلیس آمده است!

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، نوزدهمین شنبه سیاه در فرانسه درحالی آغاز شد که این بار با ادعای حراست از ساختمان‌های دولتی و اموال عمومی، ارتش نیز با هدف سرکوب جنبش اعتراضی جلیقه‌زردها به نیروهای پلیس پیوست.

همزمان، معترضین از تجمع در خیابان شانزلیزه منع شده‌اند. این در حالی است که اندک‎اندک شاهد تجمع گروهی معترضین در نقاط دیگر شهر پاریس هستیم.

گفتنی است تظاهرات در فرانسه از ۱۷ نوامبر سال میلادی گذشته در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

مجوز شلیک آزاد برای پلیس فرانسه به معترضان

از آغاز این اعتراضات تاکنون حداقل ۱۰ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر بازداشت شده‌اند. بیش از ۲ هزار نفر نیز در جریان این اعتراضات زخمی شده‌اند.

این در حالی است که ژنرال «برونو لرای» فرمانده نیروهای نظامی مستقر در پاریس، از مجوز پلیس فرانسه برای شلیک آزاد به جلیقه‌زردها خبر می‌دهد.

به ادعای وی، چنانچه جان پلیس از سوی جلیقه‌زردها تهدید شود، حق شلیک به آنها را دارد.

در حال حاضر، ۵ هزار پلیس برای مقابله با جلیقه‌زردها آماده باش هستند.

اظهارات لرای در حالی مطرح می‌شود که با طرح ادعای آسیب به اموال عمومی، تجمع جلیقه‌زردها در برخی شهرها و اماکن ممنوع شده است.

قرار است امروز شنبه شماری از نیروهای ضد تروریسم از اماکن دولتی فرانسه حراست کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس