کد خبر 1008510
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
مکرون رئیس جمهور آلودگی ها

یک روزنامه فرانسوی با استناد به آمارهای رسمی گزارش داده پلیس این کشور تا کنون بیش از ۱۰هزار نفر از معترضان موسوم به «جلیقه‌زردها» را دستگیر کرده و از این تعداد ۴۰۰ نفر محاکمه و به زندان منتقل شده‌اند.

به گزارش مشرق، تظاهرات معترضان موسوم به جلیقه زردها از ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ (۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۷) در اعتراض به مسائل اقتصادی در فرانسه آغاز شد. اعتراض‌ها ابتدا برای افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد، اما دامنه آن به مرور و پس از سرکوب اعتراض‌ها گسترش یافت و به جنبشی تمام‌عیار علیه سیاست‌های دولت فرانسه تبدیل شد و حالا معترضان می گویند به کمتر از استعفای ماکرون قانع نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بازداشت ۱۰ هزار نفر از آغاز جنبش جلیقه زردها در فرانسه

معترضان «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه را که پیش از این یک بانکدار بوده، به حمایت از طبقه ثروتمند متهم کرده و می‌گویند او سیاست‌هایی را دنبال می‌کند که بانک‌های بزرگ فرانسه از آن نفع می‌برند.

حالا و در آستانه یک سالگی این جنبش، آمارهای وزارت دادگستری فرانسه نشان می دهد که  پلیس این کشور  بیش از ۱۰ هزار نفر از طرفداران جنبش «جلیقه‌زردها» را دستگیر کرده است.  روزنامه لوموند با استناد به این آمارها گزارش داده دادگاه های فرانسه بیش از ۳۰۰۰ حکم قضائی علیه اعضای این جنبش صادر کرده و آنها را به شرکت در «شورش‌های جمعی» و «حمله به نیروهای انتظامی» متهم کرده‌اند.

به گزارش فارس طبق گزارش لومند، ۴۰۰ نفر از اعضای این جنبش محکوم شده که منجر به صدور قرار حبس برای آنها شده است. شمار زیادی از دستگیرشدگان هم به ارائه خدمات اجتماعی اجباری محکوم شده‌اند.  بر اساس گزارش دیگری که روزنامه اکسپرس انگلیس آن را منتشر کرده در طول یک سالی که از تولد جنبش جلیقه زردها می‌گذرد،  نزدیک به ۱۱ هزار (۱۰ هزار و ۷۹۰) پلیس  نیز در آشوب های شنبه های سیاه زخمی شده و ۵۲ پلیس نیز طی یک سال گذشته در حین انجام وظیفه جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس