کد خبر 945823
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
ترامپ: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های کره شمالی را لغو کند

ایالات متحده نخستین تحریم‌ها علیه کره شمالی را از زمان نشست شکست خورده رهبران دو کشور اعمال کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که نشست رهبران آمریکا و کره شمالی طی ماه گذشته در شهر هانوی پایتخت ویتنام با شکست روبرو شد، ایالات متحده روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کرده است.

آمریکا دو شرکت کشتیرانی چینی را به اتهام کمک به کره شمالی برای دور زدن تحریم های اعمال شده علیه برنامه هسته‌ای این کشور، تحریم کرده است.

بیشتر بخوانید:

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین نام ۶۷ کشتی را در فهرست کشتی هایی قرار داده است که به انتقال غیرقانونی فرآورده های نفتی به نفتکش های کره شمالی کمک کرده‌اند. این کشتی ها همچنین متهم به کمک به کره شمالی برای صادرات زغال سنگ هستند.

آمریکا دو شرکت چینی به نام‌های "دالیان هایبو اینترنشنال" و "لیائو نینگ دان ژینگ" را متهم کرده است که به کره شمالی برای دور زدن تحریم‌های بین‌المللی کمک کرده‌اند.

بر اساس این تحریم‌ها، شرکت های آمریکایی اجازه همکاری با این دو شرکت چینی را ندارند و کلیه اموال و دارایی های آنها در ایالات متحده نیز توقیف خواهد شد.

اعلام تحریم های جدید واشنگتن علیه پیونگ یانگ ۳ هفته پس از دومین نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی است که با شکست همراه بوده است. درخواست کره شمالی برای لغو تحریم‌ها از یک سو و اصرار آمریکا بر توقف برنامه‌های تسلیحاتی و هسته‌ای کره شمالی از سوی دیگر موجب شده است تا این نشست با شکست روبرو شود.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده و شرکایش همچنان متعهد به دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای قابل راستی آزمایی و کامل کره شمالی هستند و بر این باورند که اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت علیه کره شمالی برای دستیابی موفقیت آمیز به این هدف لازم و ضروری است.

وی افزود: خزانه داری آمریکا به اجرای کامل این تحریم‌ها ادامه خواهد داد.

یک مقام آمریکایی نیز که نامش فاش نشده در این باره گفت: شرکت های کشتیرانی و مالی با خطر اقدامات آمریکا روبرو خواهند شد اگر مشخص شود تحریم‌های کره شمالی را نقض کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس