کد خبر 945751
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
ترامپ

یک رسانه غربی اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا هفته آینده حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت می‌شناسد.

به گزارش مشرق، مسئولان رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی پیش بینی کردند که دولت آمریکا هفته آینده حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این منابع تاکید کردند که به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر جولان اشغالی توسط آمریکا قریب الوقوع و در زمان سفر بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

وزارت خارجه آمریکا اخیراً گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در دنیا را منتشر کرد و این در حالی است که این گزارش مناطقی را که اسرائیل در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی اشغال کرده است، مناطق اشغالی ندانسته است و این بر خلاف سیاست‌های آمریکا در طول سالیان گذشته است.

انتظار می رود که ترامپ به گرمی از نتانیاهو استقبال کرده و او را به مهمانی شام دعوت کند و این به منزله حمایت آشکار رئیس‌جمهور آمریکا از نتانیاهو دو هفته قبل از برگزاری انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواهد بود.

نتانیاهو روز گذشته در دیدار با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به فشارهای خود بر دولت آمریکا ادامه داد و از واشنگتن خواست که حاکمیت اسرائیل بر جولان سوریه را به رسمیت بشناسد.

نتانیاهو مدعی شد که اگر اسرائیل در جولان نبود، ایران اکنون در سواحل دریاچه "طبریا" بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «وقت آن رسیده که جامعه جهانی حضور اسرائیل در جولان را به رسمیت بشناسد».

بلندی‌های جولان اشغالی، بخشی از استان القنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ منطقه جولان را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ این مناطق را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. این در حالی است که بر اساس قطعنامه شورای امنیت جولان منطقه ای اشغال شده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که بازپس گیری جولان اشغالی سوریه تا خط چهارم ژنو سال ۱۹۶۷ میلادی حق ثابت سوریه است. قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت و بسیاری از قطعنامه‌های ذیربط سازمان ملل بر این حق تاکید می کند. این قطعنامه ها تاکید می کنند که جولان اشغالی بخشی لاینفک از سوریه است و تصمیم اسرائیل باطل و ملغی است و هیچ گونه اثر حقوقی و قانونی ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    2 0
    مادر عروس
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    2 0
    ترامپ کود خورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس