کد خبر 945638
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
پادشاه اردن

پادشاه اردن با تاکید بر مواضع ثابت این کشور در حمایت از قدس گفت که مساله قدس خط قرمز کشورش است.

به گزارش مشرق، «عبدالله دوم» پادشاه اردن روز چهارشنبه در یک سخنرانی در استان الزرقاء گفت که مواضع کشورش در قبال قدس واضح و ثابت است.

وی ضمن رد تفکر کشور جایگزین برای فلسطینیان یا اعمال فشار به اردن در خصوص مساله مقدسات فلسطین افزود: «مواضع من در خصوص قدس تغییر نمی‌کند. مواضع خاندان هاشمی درباره قدس مشخص است و وظیفه تاریخی هاشمی‌ها در قبال قدس و مقدسات ثابت است».

بیشتر بخوانیم:

چرا اردن درخواست آمریکا برای مواجهه با ایران و حزب الله را رد کرد؟

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، پادشاه اردن با بیان اینکه «قدس خط قرمز ماست»، اظهار داشت که «اردن کاملاً با تفکر وطن جایگزین برای فلسطینیان مخالف است».

روابط اردن و رژیم صهیونیستی بر سر مساله قدس رو به تیرگی است؛ به طوری که برخی از نمایندگان اردنی اخیراً خواستار اخراج یک سفیر صهیونیستی از امان شده‌اند.

نمایندگان اردن اواخر بهمن ماه گذشته در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی، خواستار اخراج سفیر تل آویو از امان و فراخواندن سفیر اردن از تل آویو شده بودند.

تنش بین اردن و رژیم صهیونیستی بر سر مساله قدس، پس از حمله نظامیان صهیونیست به دروازه باب الرحمه {یکی از دروازه‌های مسجد مبارک الاقصی} و نمازگزاران فلسطینی و قفل و زنجیر آن بالا گرفت.

پارلمان اردن نیز در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، از یورش‌های نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی و تعرض آنان به نمازگزاران و کارکنان اوقاف اسلامی در قدس اعتراض کرد و نمایندگان اردنی در ادامه خواستار اخراج سفیر این رژیم از امان شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    2 0
    لعنت خدا بر دروغگو!!!!!
  • LB ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    1 0
    خودت باورت میشه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس