کد خبر 861884
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
تظاهرات مردم اردن علیه دولت هانی الملقی

همزمان که صدها نفر از مردم اردن با وجود استعفای نخست‌وزیر در اطراف مقر نخست‌وزیری در امان به تظاهرات و اعتراض، ادامه دادند، عبدالله دوم، کشورش را بر سر دو راهی توصیف کرد.

به گزارش مشرق، صدها نفر از معترضان اردنی با برگزاری تظاهراتی در اطراف مقر نخست‌وزیری سعی داشتند خود را به منطقه «الدوار الرابع» (فلکه چهارم) که ساختمان نخست‌وزیری در آن واقع شده است، برسانند که نیروهای امنیتی جلوی آنها را گرفتند.

بیشتر بخوانید:

نخست وزیر اردن استعفا کرد

این تظاهرات در حالی برگزار شد که «عبدالله دوم» شاه اردن روز دوشنبه (دیروز) با استعفای «هانی الملقی» نخست‌وزیر این کشور موافقت کرد.

اردن از چهارشنبه گذشته به دنبال موافقت دولت با پیش‌نویس قانون جدید مالیات بر درآمد و ارجاع آن به پارلمان شاهد برگزار تظاهرات‌های اعتراض‌آمیز است.

کویت اعطای وام به اردن را بررسی می‌کند

«أنس الصالح» معاون نخست‌وزیر و وزیر مشاور در امور هیأت‌ وزیران کویت که به اردن سفر کرده است با «عبدالله دوم» در دیوان پادشاهی دیدار کرد.

الصالح ضمن ابلاغ درود امیر کویت به شاه اردن بر ایستادگی کشورش در کنار اردن و آمادگی کامل آن برای حمایت اقتصادی از این کشور تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «رأ‌ی‌الیوم»، فرستاده امیر کویت گفت که کشورش سرمایه‌گذاری بیشتر در اردن و اعطای وام به این کشور با هدف حمایت از پروژه‌های اقتصادی را بررسی می‌کند.

شاه اردن: کمک‌های بین‌المللی به اردن کاهش یافته است

عبدالله دوم شاه اردن در دیدار با جمعی از مدیران رسانه‌ها و سردبیران روزنامه‌ها و نویسندگان سرشناس اردن گفت که «شهروندان اردنی حق دارند و من هرگز نمی‌پذیرم که اردنی‌ها در رنج باشند».

شاه اردن اظهار داشت که این کشور با شرایط اقتصادی و منطقه‌ای غیرقابل پیش‌بینی مواجه است و هیچ طرحی که قادر به تعامل سریع با این چالش باشد، وجود ندارد.

وی اشاره کرد که کشور امروز بر سر دو راهی قرار دارد: «یا از این بحران خارج می‌شود و زندگی شایسته‌ای برای ملت فراهم می‌شود یا اینکه به سمت سرنوشت مبهم پیش‌ می‌رود اما ما باید بدانیم که کجا می‌رویم».

عبدالله دوم تصریح کرد که با وجود اینکه اردن با مشکل میزبانی آوارگان سوری مواجه است اما کمک‌های بین‌المللی به اردن کاهش یافته است.

وزیر خارجه اردن: اوضاع اقتصادی کشور دشوار است

«أیمن الصفدی» وزیر خارجه کشور با انتشار گوشه‌هایی از مصاحبه خود با شبکه سی ان ان، در صفحه توییتر خود نوشت که اوضاع کشور دشوار است و ملت اردن در رنج هستند.

الصفدی افزود که جامعه جهانی بایستی به مسئولیت خود در حمایت از اردن که با مشکل آوارگان مواجه است، عمل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس