کد خبر 945582
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
ارتش سعودی

منابع دیپلماتیک عربی از سفرهای دوره‌ای فرمانده ارتش‌های برخی کشورهای عربی از جمله عربستان و امارات به تل‌آویو خبر داده اند.

به گزارش مشرق، روابط میان کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، به‌ویژه طی ماه‌های اخیر شاهد تحولاتی چشمگیر و حساسی بوده است و این سطح روابط از تمام خطوط قرمزی، که قبل از ۲۲ سال پیش ترسیم شده، به نحوی که اسرائیل اصلی‌ترین دشمن در منطقه محسوب می‌شد، عبور کرده است.

با وجود تمایل این کشورها به افشاگری درباره مراحل و جزئیات بهبود روابط‌شان با رژیم اشغالگر، ولی این مساله از سوی رسانه‌ها و اظهارات مسئولان- چه اسرائیلی و چه غربی- فاش شده، و به نحوی که این بهبود روابط به مرحله «پیشرفته و حساسی» وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

دیپلمات‌های بلندپایه عربی در گفت‌وگویی ویژه با پایگاه خبری «الخلیج آنلاین» فاش کردند، روابط بین کشورهای عربی، از جمله عربستان سعودی و امارات، با اسرائیل طی سه ماه اخیر به‌ویژه در ماه دسامبر گذشته شاهد تحولی چشمگیر در تاریخ روابط دوجانبه بوده است.

این منابع تأکید کردند در ماه دسامبر هیئت‌های عربی در عالی‌ترین سطوح «امنیتی و نظامی» از شهر «تل‌ویو» دیدار کردند. این سفر به دلیل ماهیت کاملاً سرّی، محرمانه بود.

منابع عربی تصریح کردند، هیئت‌های عربی این‌بار با نیت رایزنی جهت بهبود روابط یا گسترش آن، به تل‌آویو سفر نکردند بلکه آنها این ماموریت را به سطوح سیاسی واگذار کردند. سفر هیئت‌های عربی به تل‌آویو با هدف دیگری انجام شد که تبعات مهمی بر کل منطقه، به‌ویژه در تاریخ منازعه اعراب با اسرائیل، خواهد گذاشت.

به گفته این منابع، هدف اصلی این سفر، آموزش‌های فشرده بر روی تجهیزات پیشرفته نظامی و امنیتی بود که در جنگ‌ها به کار گرفته می‌شود، و این آموزش‌ها با نظارت فرمانده بلندپایه ارتش اشغالگر اسرائیل در یکی از پایگاه‌های نظامی در شهر تل‌آویو انجام شد.

دیپلمات‌های عربی در ادامه خاطرنشان کردند، فرماندهان ارتش‌های کشورهای عربی از تجربیات نظامی در استفاده از برخی دستگاه‌های پیشرفته امنیتی، که در جنگ‌ها استفاده می‌شود، برخوردار نیستند، لذا آنها در اسرائیل تنها پایگاه‌شان را برای کسب تخصص لازم جهت تعامل با این توسعه نظامی دیدند که منطقه را درمی‌نوردد.

به گفته منابع مذکور، دوره‌های آموزشی مسئولان بلندپایه در ارتش‌های عربی به‌ویژه از امارات و عربستان سعودی، در فلسطین اشغالی به صورت ماهیانه انجام می‌شود و این کشورها تمایل دارند که سفر به تل‌آویو کاملاً سرّی بماند.

این منابع به «الخلیج آنلاین» اعلام کردند که هیئت‌های امنیتی کشورهای عربی با هواپیمای اختصاصی از فرودگاه «ابوظبی» مستقیماً عازم فرودگاه «بن‌گورین» در تل‌آویو شدند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، اواخر اکتبر گذشته فاش کرد، عربستان سعودی ۲۵۰ میلیون دلار تجهیزات امنیتی و جاسوسی از اسرائیل خریداری و به ریاض منتقل کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک هم وطن IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    2 7
    مالک اشتر رهبری خدا نگهدارت
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    0 3
    مالک اشتر رهبری خدا نگهدارت
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۲
    0 1
    خوب حالا این چیز بدیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس