کد خبر 945545
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
پرتقال

افزایش سن و پیری یک روند طبیعی است که می توان با برخی راهکارها کمی روند آن را کُند کرد.

به گزارش مشرق، به گفته محققان برخی گزینه‌های مثبت زندگی نظیر تغذیه سالم، ورزش منظم، سیگار نکشیدن، اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و خواب کافی می‌توانند به کُند شدن روند پیری کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

عوارض شام نخوردن برای بدن

طبق توصیه محققان، گنجاندن برخی مواد خوراکی در تغذیه که در ادامه به آنها اشاره می‌شود می‌تواند روند پیری را کُند نماید.

ماست

ماست سرشار از کلسیم بوده که می‌تواند ابتلاء به پوکی استخوان را کاهش دهد. همچنین ماست حاوی باکتری‌های خوب است که سلامت روده را حفظ کرده و احتمال ابتلاء به بیماری‌های روده‌ای مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد.

ماهی

ماهی منبع غنی چربی‌های اُمگا ۳ است که به پیشگیری از تشکیل کلسترول در عروق خونی کمک کرده و از قلب در مقابل تپش قلب نامنظم محافظت می‌کند.

هندوانه

این میوه آبدار حاوی لیکوپن است که به پاکسازی پوست کمک می‌کند. لیکوپن یک نوع آنتی‌اکسیدان است که به حفاظت در مقابل آسیب اشعه UV کمک می‌کند.

بلوبری

این میوه بیش از هر ماده خوراکی دیگری حاوی آنتی‌اکسیدان است. این میوه آبدار سرشار از ترکیبات تقویت کننده سلامت است که می‌تواند از پوست در مقابل خطرات جدی ناشی از آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند.

پرتقال

میوه‌ای سرشار از ویتامین C است که به کلاژن سازی کمک کرده و باعث ایجاد پوستی نرم و انعطاف پذیر می‌شود.

کلم بروکلی

بروکلی منبع خوب ویتامین C و همچنین فیبرهای رژیمی است. همچنین سرشار از بتاکاروتن و سلنیوم است که آن را تبدیل به یک ماده خوراکی بسیار مفید می‌کند.

آووکادو

آووکادو به حفظ رطوبت، نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می‌کند چراکه سرشار از اسیدچرب امگا ۹ و اسیداولئیک است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۱
    0 0
    اخلاق خوب وشادی باعث طول عمر می گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس