کد خبر 945476
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کودک یمنی

وزیر بهداشت یمن از مرگ بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی در یک سال به دلیل حمله ائتلاف سعودی و محاصره این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق، «طه المتوکل» وزیر بهداشت یمن امروز (سه شنبه) اعلام کرد، به دلیل تجاوز ائتلاف سعودی-آمریکایی و محاصره یمن بیش از ۱۰۰ هزار کودک یمنی طی یک سال فوت کرده‌اند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل در کنفرانسی مطبوعاتی در صنعا اعلام کرد، ۵۰ درصد از بخش بعداشتی یمن در معرض تخریب قرار گرفته و از عمر مفید ۹۷ درصد از تجهیزات بیمارستان‌های این کشور گذشته است.

بیشتر بخوانید:

هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن جان می‌دهد

گوشه‌ای از جنایات رژیم منحوس آل‌سعود! +فیلم

آیا زنان و کودکان یمنی بشر نیستند؟

وی در ادامه گفت: تنها دستگاه رادیوتراپی برای معالجه ۴۰ هزار سرطانی را از دست می‌دهیم؛ ائتلاف در حال ارتکاب جنایت علیه یمنی‌هاست، از ورود تجهیزات پزشکی جلوگیری می‌کند و به این دلیل بسیاری زندگی خود را از دست می‌دهند.

المتوکل سپس اعلام کرد، تنها دستگاه « تصویربرداری رزونانس مغناطیسی(MRI)» در بیمارستان «الثوره» صنعاء علی‌رغم نیاز بسیار به آن در زمان جنگ به دلیل لجاجت ائتلاف سعودی خراب است.

وی ادامه داد، نقش انسانی سازمان ملل در یمن در سطح مسئولیت این سازمان نیست و «کمک‌های سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در بخش بهداشتی» در برابر آزمایشی حقیقی در سال ۲۰۱۹ قرار دارند.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن به رأس قدرت، هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. مسئولان نزدیک به جنبش انصارالله می‌گویند از زمان آغاز این حملات بیش از ۳۶ هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند. روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی شمار افراد کشته‌شده در این جنگ را نزدیک به ۵۰ هزار نفر اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
    0 0
    خوب چرا با پهباد چیپ های موشک های ضدزره هدایت سیمی را به یمنی ها نمی رسانید مثل آی سی های تاو و کورنت و مالیوتکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس