چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات حسین هدایتی و متهمان مرتبط

آخرین جلسه دفاعیات متهمان گروه هدایتی به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی برگزار شد.

به گزارش مشرق، قاضی مسعودی مقام رییس شعبه سوم دادگاه ویژه مبارزه با مفاسد اقتصادی تاکنون در چهار جلسه به اتهامات گروه هدایتی رسیدگی و دفاعیات متهمین را اخذ کرده است.

امروز نیز از لحظاتی قبل پنجمین جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور متهمان و وکلای آنها به صورت علنی آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

آیا کسانی که از "حسین هدایتی" پول گرفتند محاکمه می‌شوند؟

قاضی مسعودی مقام از حسین هدایتی دولابی متهم ردیف اول این پرونده متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور خواست تا آخرین دفاعیات خود را بیان کند.

قاضی مسعودی مقام در آغاز جلسه مطابق قانون ۱۹۳ و ۱۹۴ قانون آئین دادرسی کیفری به متهمان تفهیم اتهام کرد.

وی گفت: در جلسه قبل آقای حسین هدایتی بخشی از دفاعیات خود را مطرح کردند و از هدایتی خواست تا در ادامه دفاعیات از خود دفاع کنند و اختصار را رعایت کنند.

حسین هدایتی با حضور در جایگاه متهمین اظهارداشت: وظیقه آقای یقینی است که از خودش و مدیرانش دفاع کند و اینکه چرا در دادگاه حاضر نمی‌شود واقعاً کم لطفی است.

وی خطاب به قاضی مسعودی مقام گفت: صدا و سیما اخبار را بد منتشر کرده، من معتقدم اخلالگر کسانی هستند که منابع ارزی این کشور را به تاراج برده اند و همچنین در قاچاق کالا و ارز از هیچ ضربه ای به پیکره اقتصاد این کشور کوتاهی نکرده اند. من هیچ زمانی هیچ مشکلی برای اقتصاد بوجود نیاورده ام. بنده فقط ملکی را خریداری کردم و وامی روی آن گرفتم.

هدایتی بیان داشت: من اگر مشهور نبودم نمی‌توانستم از بانک سرمایه و بقیه بانک ها وام بگیرم؟! همه می‌توانند وام بگیرند، من هم گرفتم.

موقعی که من بازداشت شدم اعتراض کردم که اگر وام گیرنده اقساطش عقب بیوفتد جنبه کیفری دارد؟ از قوه قضاییه گفتند خیر. آیا کارشناسی که به صورت غلط کارشناسی و قیمت گذاری کرده من مقصر هستم؟ گفتند نه شما مقصر نیستید.

وی ضمن تأکید به رد کیفرخواست خود اذعان داشت: اینجانب حسین هدایتی از سال ۵۷ فردی معتمد در عرصه های تولیدی و صنعتی بودم. همچنین در عرصه گسترش فرهنگی و همچنین تیم های ملی و پرسپولیس محبوبم اقدام به حمایت کردم. بنده نه ارز ۴۲۰۰ گرفتم و نه وارداتی داشتم. در ۴۰ سال فعالیت کشاورزی، تولید و به ویژه پرورش میگو یار نظام بودم و در دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتم.

وی افزود: آقای موسوی نژاد باید پاسخگوی اقدامات خود باشد، نماینده دادستان در جلسه گذشته گفته بود که بنده برای کسب شهرت دست به این اقدامات زده ام که باید پاسخ بدهد این شهرت به چه درد من می‌خورد؟

هدایتی گفت: چندین بار گفته شده که تبانی صورت گرفته، این تبانی یعنی چه؟ ما نشستیم و شیرینی خوردیم و رشوه دادیم؟ اتفاقاً بانک مرکزی بازرسانی را در سال ۹۵ می‌فرستند بانک سرمایه. این بازرسان به تخلفات بانک رسیدگی کرده اند نه به تخلفات مشتری‌ها.

وی افزود: من ۱,۱۴۰ میلیارد تومان وثیقه نزد بانک داشتم اما بانک گفته بود وثیقه من صفر است.

قاضی: شما مالک نبودید چطور وثیقه نزد بانک گذاشتید؟

هدایتی: در ادامه دفاعیات خود به این موضوع هم می‌رسم.

وی افزود: ما بارها با بانک می‌رفتیم توافق کنیم و ملک را می فروختیم و پولش را به بانک واریز کنیم و ۱۰۰ میلیارد واریز کردیم ولی نه در زمان خودش باقیه را وثیقه ملکی گذاشتیم.

حسین هدایتی دولابی در ادامه دفاعیات خود اظهارداشت: این شرکت ها و صورتهای حسابرسی شده مالیات هم داده‌اند و سرمایه ثبتی هم داشتند. اگر آقای یقینی جوانمردانه در این دادگاه حاضر شده بود و از عملکرد خود دفاع می‌کرد الان من اینجا نبودم. یا آن مدارک اصل است یا جعل است، اگر اصل است که هیچ، اما اگر جعل است آقای یقینی باید جوابگو باشند چون این شرکت ها برای ایشان بود.

آقای وافی کارمند من است و مدیرعامل شرکت من است و در دسترس و قابل رسیدگی است.

وی افزود: اینجانب اعلام می‌دارم ملک ۲۰۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون بر روی ۳ شرکت از سوی آقای اکبر یقینی می‌باشد. آقای وافی مدیرعامل شرکت من در سال ۹۴ تمام اختیارات خود را به بانک تفویض کرد. من براساس قولی که جلسه اول دادم قول می‌دهم که تسویه حساب ریالی و ملک در تهران، شمیران یا لواسان می‌دهم.

هدایتی بیان داشت: بانک با در دست داشتن اصل اسناد بلاعزل چرا از ترهین ممانعت کرده است؟ جوابیه کارشناسی این ملک جاده مخصوص را امروز به من تحویل می‌دهند و خواهان این هستم که دادگاه محترم قبل از صدور رأی حتماً به کارشناسی مجدد صورت گرفته توجه فرماید.

وی خطاب به نماینده دادستان گفت: شما به من گفتید این هزینه را برای کسب شهرت انجام دادید، من این اختیار را دارم که از شما به دادسرای قضات شکایت کنم. شما فرمودید که همسر بنده تابعیت کانادا دارد و قرار بود مدرکش را بیاورید، چه شد؟ یا اینکه ایشان گفتند من وام گرفتم و در ورزش جهت کسب شهرت خرج کردم، دمم گرم که وام گرفتم برای ورزش کشور هزینه کردم، ولی این هزینه را نکردم.

وی افزود: ۹۳ میلیارد بابت ملک کارسان و لیان در نزد آقای موسوی نژاد هست که من هزینه بیمه دادم، هزینه ترهین دادم، هزینه مالیات دادم و هزینه های دیگری دادم که خداراشکر این مبلغ را ایشان قبول دارند. من اصرار دارم کارشناسی‌های این ملک ها به قیمت ۶ سال پیش باشد چون من ۶ سال پیش این املاک را معامله کردم.

هدایتی خطاب به یقینی اظهار داشت: چرا شرکت صوری و کاغذی به ما معرفی کردید که ما امروز گرفتار شویم؟ من پولی بابت جشن قهرمانی ندادم این حرف های کذب مهریزی است که بیان می‌کند. ۷۳ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان از محل همین وام بدهی ام را به بانک گردشگری دادم جهت واردات اسب که آقای مهریزی وارد کرده به قیمت امروز ۱۷۷ میلیارد تومان پولش است.

وی گفت: ۱۴ فقره آقای مهریزی دستور می‌دهد که از جنس‌های توقیف شده مبلغ ۷۷ میلیارد تومان به بانک سرمایه واریز شود. ما ۴۷ میلیارد تومان از آقای ضیایی در زمانی که در صندوق فرهنگیان بود که از عراق نفتا وارد می‌کرده برای شازند اما باید با سرمایه گذاری فرهنگیان تسویه حساب می‌کردیم به خاطر حضور داعش و … دعوایشان شد گفتیم نمی‌خواهیم بدهکار باشیم. همان آقای ورزشکاری که دوست من است از همین آقای ضیایی وام گرفته و خودش بدهکار سرمایه گذاری فرهنگیان است.

هدایتی گفت: ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ما بدهی مان را به سرمایه گذاری فرهنگیان دادیم اما از شرکت نورد و لوله طلبکاریم که ۲۷ میلیارد تومان در پروژه هزینه کردیم. از این تسهیلات ۴۵ درصد شرکت نورد و لوله اهواز را خریدیم. آقای نماینده دادستان که می‌گویند شرکت نورد و لوله را با کلی زیان انباشه رها کردید و رفتید، من می‌گویم با ۷۹۵ میلیارد تومان زیان انباشته این شرکت را در مزایده خریداری کردیم بدهی ۷۹۵ میلیارد تومانی را تبدیل به ۴۵۰ میلیارد تومان کردیم.

وی افزود: ۱۵ میلیارد تومان را طبق سند صرف زیرساختهای نیروگاهی شده که سندهایش موجود است و مشخص است که این پول کجا مصرف شده و اینها نشان می‌دهد که صرف ورزش نشده است. ما برای ورزش کشور از سال ۸۲ تا ۹۴ بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه کردم. به مصالح کار خیر و پرچم کشور طنین انداز شود این کار را کردیم و از رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون های فوتبال و … می‌آمدند و از من درخواست می‌کردند.

هدایتی گفت: از ستاد دیه کل استان ها و زندان های کشور سوال کنید بیش از ۱۳ هزار زندانی در این چند سال آزاد کردم. آنوقت کسی که زندانی آزاد می‌کند می‌شود اخلالگر نظام اقتصادی؟ لیستش موجود است. من در حوزه‌ها و حسینیه‌ها هزینه کردم. من هر نوکری کردم برای اهل بیت بوده، تهمت نزنید، من به ذاکرین و مداح‌ها هیچ کمکی نکردم و ذاکرانی که بعضی مد نظرشان است.

آقای تاج شده یک بار من بیایم آنجا بگویم بیا این پول را از من بگیر؟ از سپاه، وزارت و دادستان تهران مجوز بگیر که داری از من پول می‌گیری. او گفت ع-الف و م-پ پول نگیر و فقط از حسین هدایتی پول بگیر. از آقای تاج خواستم اجازه بگیر که حقوق کی‌روش را از من بگیر، پیراهن تیم ملی بگیر، در جام جهانی ایشان نفری ۵ هزار دلار از من گرفته است، برای ووشو کاران پول دادم و افتخار هم می‌کنم.

داورزنی شب بازی ایران و آمریکا از لهستان به من توسط دبیرشان ۱۲ ظهر گفتند که ۱۵۰ هزار دلار به عنوان پاداش به ما بده، که اختلاف قیمت آن سال تا امسال خیلی زیاد است. در آن سال ششم شدیم و مقام معظم رهبری خوشحال شدند. من چطور تا ۲:۳۰ بعد از ظهر هتل هیلتون ورشو پول رساندم. به جای تشکر سیبل شدم و خدماتم را در ورزش نمی‌بینید، حسینیه‌سازی و مدرسه سازی و … را نمی‌بینید.

وی گفت: اینها به کنار خودم به خاطر گرفتن وام با وثیقه به من اخلال گر می‌گویند. ای کاش می‌شد مسائل جبهه مقاومت و مسائل داعش را عنوان کنم.

وی خطاب به قهرمانی نماینده دادستان گفت: من خواهش می‌کنم شما سراغ کابین ورزشکاران نرو، من قول دادم به آقای قاضی تا بدهی هایم را صاف کنم.

وی خطاب به نماینده دادستان گفت: شما با کلی گویی سخن می‌گویید. آن ۱۴۵ میلیارد تومان حق الزحمه بوده که به آقای موسوی نژاد پرداخت کردم. تمامی اقدامات قبل از آشنایی بنده با موسوی نژاد به انجام رسیده است. مگر می‌شود در مقابل ۳۴۰ میلیارد تومان وام ۱۴۵ میلیارد حق الزحمه پرداخت شود؟ این رفتار غیر منصفانه و دور از اخلاق اسلامی است.

در این کیفرخواست پر از تناقض است. یکی از آنها می‌گوید هدایتی و موسوی نژاد با هم تبانی کردند. در یک جای دیگر می‌گویند هدایتی به موسوی نژاد شرکت معرفی کرده، در کیفرخواست موسوی نژاد می‌گویند که هدایتی مبایعه نامه را نقض کرده است.

هدایتی گفت: از پنج بدهکار من ۵۰۰ میلیارد بیرون می‌آید مثل حاجیان، برومند تهیه کننده فیلم امام علی و سیما فیلم و خیلی های دیگر؛ مثل برادر رئیس جمهور ترسی ندارم از نام بردن افراد، چرا باید دادگاه من علنی شود و دادگاه آنها غیر علنی؟ این موضوعات را به خدا واگذار می‌کنم.

وی افزود: آیا اخذ تسهیلات را می‌شود با خرید ارز و دلار و سکه یکی کرد؟ قطعاً نمی‌شود. انتساب اتهام پولشویی به من درست نیست.

قاضی در پاسخ به وی گفت: آن موارد در دادگاه صالحه رسیدگی می‌شود و ارتباطی به این دادگاه ندارد. پولشویی یک جرمی است که عایدی از جرم است. اگر ثابت شود که عایدات حاصل از جرم نزد افرادی باشد که اگر عالم باشند قابل تعقیب است اما اگر عالم نباشند مرجع قضایی باید تکلیف عایدات حاصل از جرم را انجام بدهد.

هدایتی خطاب به نماینده دادستان گفت: شما فرمودید که همسر بنده برای آقای ضیایی سند گذاشتند و آزاد شدند، این مطلب کذب است. به من گفتند که برو سند برای ایشان سند بگذارید ما ۲۰ روز دیگر ایشان را بازداشت می‌کنیم و سند تو آزاد می‌شود.

وی افزود: اگر آقای ضیایی دخل و تصرفی در اموال کرده اند به من چه ارتباطی دارد؟ مثلاً ایشان پولی به اکبر شاندیزی دادند به من چه ارتباطی دارد؟

نماینده دادستان پشت تریبون آمد و گفت: ایشان می فرمایند که بنده را قربانی کردید و بدهکاران دیگر راست راست در خیابان می‌چرخند. اولاً بانک سرمایه که حدود ۴۰۰ متهم دارد بخشی از متهمان متواری هستند ولی پرونده شان در مسیر رسیدگی است، بخشی از متهمان مانند رضوی و جهانبانی در نوبت رسیدگی است.

کسان دیگری مانند آقای م-الف که یکی از مفسدین بانک سرمایه است که در مجموع ۱,۵۰۰ میلیارد تومان تأثیر مجرمانه داشته است که مبالغی را به خارج از کشور برده اند و در پیچ و خم زیادی قرار دارد.

برای ۸ مدیر بانک سرمایه کیفرخواست صادر شده، ۳۲ مدیر دیگر بعد از تعطیلات کیفرخواستشان صادر می‌شود. آقای رضوی کیفرخواستشان در مسیر دادگاه است.

نماینده دادستان گفت: با قاطعیت عرض می‌کنم شما فعالیت اقتصادیتان در حد صفر است. تنها شرکت فعال شما که بسیار محدود هم هست فعالیتش استیل آذین است. در مورد میگو هم هیچ چیزی و مدرکی موجود نیست. در کارخانه نورد و لوله با ۳۶-۳۷ میلیارد تومان شرکت سرمایه گذاری صندوق ذخیره در مزایده آن را برنده شدید. این کارخانه را خریدید، مدیرعامل فعلی کارخانه نورد و لوله اهواز با بنده ارتباط دارد، چک هایی می‌فرستد که آقای ضیایی این چک ها را داده‌اند. آقای ضیایی و مهریزی را چه کسی در آنجا گذاشته است؟ کارمندان شما هستند. شما حتی یک سیمکارت هم به نامتان نیست.

وی افزود: کارخانه نورد و لوله اهواز اوضاع بسیار هولناکی دارد. شما می‌فرمائید که کسی برای آقای ضیایی واسطه گری کرده است، من می‌گویم آن مأمور غلط کرده است این کار را کرده، همان آقایی که شما می‌گوئید را ما از دادستانی بیرون انداختیم.

قهرمانی در مورد اتهام اخلال گفت: قبلاً در پرونده آقای هدایتی بحث اخلال مطرح نبود. ما تعاملاتی با بانک مرکزی داشتیم و گفتیم به عنوان بزرگترین نهاد پولی کشور آیا این پول نظام پولی کشور را دچار اخلال می‌کند یا خیر؟ بانک مرکزی اعلام کرد و گفت سال ۹۲ اگر ۴۰ میلیارد پول خلاف مسیر مصوبه خودش برود اخلال در نظام است، در سال ۹۵ مبلغ ۵۰ میلیارد بوده، شما در فاصله شهریور ۹۲ تا اردیبهشت ۹۵ مبلغ ۵۸۶ میلیارد از بانک بردید و بانک مرکزی اعلام کرده اقدام آقای هدایتی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور شده، تعیین عنوان اخلال منتسب به آقای هدایتی تشخیصش بر عهده ناظر عرفی (بانک مرکزی) گفته است.

وی گفت: اینکه شما اخلالگر شدید حسب استعلام بانک مرکزی است که پول را از مسیر خودش خارج کردید. شما می‌فرمائید سپرده ها آمد، و ۲ ساله خارج شده، من توافقنامه‌ای دارم که آقای شریعتی گفته که قرار بوده این توافقنامه ۵ ساله بخوابد، قرار بوده سررسید تسهیلات یک ماه قبل از خارج کردن پول باشد، یعنی شما باید در ۲۳ ماهه تسویه می‌کردید. این توافقنامه یک پشتوانه مالی برای اقدامات آقای هدایتی بوده است.

قهرمانی بیان داشت: یک جا فرمودید من ۱۰۰ میلیارد تومان به بانک دادم، کل وصولی ما از شما در بابت این تسهیلات ۵۸۶ میلیارد تومانی مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون است آن هم نه نقدی، بخشی حواله بوده، بخشی نقدی بوده، ایشان بیش از آنکه پول به کارخانه نورد ببرند حواله بردند که هیچ وصولی هم نداشته و کارخانه نورد هم اعلام می‌کند ما نمی‌توانیم این پول را بدهیم.

وی افزود: کارخانه لوله و نورد اعلام کرده ما تنها پولی که می‌توانیم بدهیم فقط به میزان اسلب واقعی است. الان سازمان خصوصی سازی اعلام کرده چون آقای هدایتی نتوانسته چک هایش را پاس کند ما آن پول را بر میداریم ولی من اینجا از آقای هدایتی دفاع می‌کنم می‌گویم که نه خیر سازمان خصوصی‌سازی، باید مزایده برگزار شود و پول شما باید به شما برگردد.

قهرمانی نماینده دادستان گفت: آقای تقوایی چقدر پول از بانک ملت برای شما آورده است؟ یک توافقنامه بدون موضوع است. ایشان بارها گفتند که کارشناسان با موسوی نژاد تبانی کردند و ملک ۳۲ میلیاردی را ۱۳ برابر بالاتر بفروشند. آقای هدایتی ۲ ملک را از آقای موسوی‌نژاد به قیمت ۱۴۵ میلیارد تومان می‌خرد و آن ملک را وثیقه ۴۳۰ میلیارد تومانی می‌گذارد، این را شما انجام دادید یا آقای موسوی نژاد؟ آقای کیان پیشه ترهین کرده اند و مبایعه نامه اش موجود است. شما ۴۳۰ میلیارد ترهین کردید و ۳۴۰ میلیارد وام گرفتید. شما می‌دانستید این ملک ۱۴۵ میلیارد ارزش دارد؟ می‌گویید بله، می‌دانستید ۳۴۵ میلیارد ترهین شده می‌فرمائید بله.

وی افزود: شما ۱۴۵ میلیارد ترهین کردید و ۲ روز بعد ۳۴۵ میلیارد شده که آقای کیان پیشه این کار را انجام گرفته که خودش اذعان داشته از آقای هدایتی دستور می‌گرفته است. شما ملکی که ۷۰ میلیارد خردیدید را ۱۴۰ میلیارد ترهین کردید، شما در مسیر کارشناسی آمدید و مسیر را طی کردید، ما نمی‌گوئیم شما کارشناسی کردید. شما تبانی‌تان با آقای ضیایی طی ۲ ماه محرز است. قرار بوده وثیقه بیاورید و یک ملک در جاده مخصوص کرج که هیچ مالکی ندارد و مالک اصلی بیش از ۲۰ میلیارد طلبکار است و شما آن ملک را وکالت به بانک دادید؟ کاملاً این خلاف است.

نماینده دادستان خطاب به نماینده بانک از او پرسید که آیا اخذ تسهیلات کلان در قبال وکالت بلاعزل قانونی است یا خیر؟ نماینده بانک گفت: کاملاً غیر قانونی است. پس بنابراین ملک جاده مخصوص را زیاد مانور ندهید. آقای هدایتی ملک جاده مخصوص را می‌آورد و زمان آقای ضیایی ملک ارزیابی می‌شود و سر و صدا می‌شود و تسهیلات بعدی را هم آقای هدایتی با همین ملک دریافت می کند، زمان حیدر آبادی ملک ۶۰۰ میلیارد ارزیابی می‌شود. در زمان آقای ضیایی ۲۰ میلیارد ارزیابی می‌شود و در زمان آقای حیدرآبادی ۶۰۰ میلیارد! ۴۰۰ میلیارد برای بنده ابهام دارد. ما درخواست ارزیابی مجدد می‌دهیم اما با یک توضیح، بانک اعلام می‌کند ما این ملک را نمی‌توانیم قبول کنیم، بانک گفته ما پول نقد دادیم و پول نقد هم گرفتیم.

وی افزود: آقای هدایتی من جدای از محکمه رابطه دوستی با شما دارم. من گفتم هرکس آقای هدایتی به او پول داده بگویید من بروم بگیرم، آقای هدایتی زورش نمی‌رسد ولی من زورم می‌رسد. انشااله بتوانید ملک را بفروشید اگر هم کاری از دست ما بر می‌آید بگوئید کمکتان کنیم. اما بدانید تسویه ملک موجب رفع اتهام از شما نمی‌شود. اگر یک تولیدکننده با حسن نیت تسهیلاتی بگیرد و نتواند پس دهد اصلاً جنبه کیفری ندارد. حرف ما با شما این است که شما تسهیلات را گرفتید و رفتید جاهای دیگر خرج کردید.

قهرمانی بیان داشت: در شرکت جاوید گشت هیرمند یک پول کلانی به حساب شرکت تدبیرگران اطلس سرمایه واریز شده است. در این شرکت چه کسانی بودند؟ آقای ضیایی و حیدرآبادی نقشی نداشتند؟

هدایتی گفت: بله بودند.

نماینده دادستان گفت: شما یک پولی ریختید که یک بخشی از آن رفته به حساب توللی. شما باید بدانید در تاریخ ۹۴.۱۰.۱۷ این پول به حساب چه کسانی ریخته شده؟ شرکت تدبیرگران اطلس سرمایه چه کسانی بودند که شما به حساب آنها پول ریختید.

هدایتی گفت: من نمی‌دانم.

نماینده دادستان گفت: معلوم است که نمی‌دانید چون یک توافقات تلفنی صورت گرفته است. این پول کلان که بخشی سپرده های فرهنگیان بوده اگر این پول در صنعت، کشاورزی، در تولید و ارائه خدمات می‌رفت می‌توانست مرهمی بر زخم‌ها باشد، شما با تسویه کردن این پول نمی‌توانید به راحتی خلاص شوید. قرار بوده با این تسهیلات آلومینیوم و میل سیاه تولید و خرید کنید. رفتید باشگاه ورزشی؟ ما که بخیل نیستیم، ولی اگر از مسیر صحیح پولی تهیه شود و تسهیلاتی مشروعاً خرج شود، همه شاد می‌شویم، چه کسی با ورزش مخالف است.

وی افزود: یک عده بی بضاعت می‌آیند وسط و فاکتورهای جعلی صادر می‌شود و این پول‌ها حیف و میل می‌شود، این جرم است. اگر شما تولید داشتید من حساسیت ویژه داشتم که حداقل بازداشت نشوید. اگر شما تولیدی داشتید و یا خدمتی داشتید به کشور مطمئن باشید بازداشت نمی‌شدید. یک فردی در جهت تولید خدمت می‌کند و ما او را بازداشت نکردیم به جهت اینکه در حال خدمت به کشور است.

قهرمانی بیان داشت: می‌فرمائید که رفتم بانک تسویه کنم ولی مدیران می‌ترسیدند. آقای هدایتی در جلسه وصول مطالبات یک بسته بزرگی سند آورد و گذاشت روی میز و گفت معدن می‌خواهید، کارخانه می‌خواهید و هرچه می‌خواهید من می‌دهم. ما رفتیم سراغ آن کارخانه‌ها و املاک دیگر دیدیم اصلاً یک مالک دیگری دارند و اصلاً قبول نمی‌کنند. در یک موردی کارشناس رفته بود و او را بیرون کرده بودند از ملک.

وی گفت: در مورد شرکت‌هایی که مالیات پرداخت می‌کردید من می‌گویم که غلط است و صورتهای مالی ارائه شده مورد تائید جامعه حسابرسی نبوده و ناقص بوده و هیچ محمل قانونی و شکلی برای رعایت موارد قانونی نداشته اند. شما می‌گوئید آقای یقینی معرفی کردند؟ شما که می فرمائید کاسب هستید و پولدارید برای اخذ تسهیلات ۴ شرکت تاسیس می‌کنید به نام خودتان یا خانواده‌تان آن وقت تسهیلات می‌گرفتید. نه اینکه به نام کارمندان خود که به قول خودتان مظلوم هم هستند شرکت تاسیس کنید و تسهیلات اخذ کنید.

نماینده دادستان گفت: ایشان می‌فرمایند من اتهامات کذب زدم، اگر اینطور است من عذرخواهی می‌کنم. مسئله اقامت همسرتان در کانادا را سازمان بازرسی گفته است. یک وکالتنامه‌ای برای فرزندتان است من اگر جای آن نماینده بودم قضیه آمریکا را می‌گفتم و به کانادا ورود نمی‌کردم، شما فرمودید که رفته بودم آنجا و مشکلی پیش آمد. من نمی‌خواهم به این موضوع وارد شوم. جشن قهرمانی از شرکت نورد و لوله چکش پاس شده و مستنداتش موجود است و نمی‌خواهیم یک تیم ورزشی سیبل شود و رقبا سوء استفاده کنند. در روز منتهی به بازداشت یک خودروی لکسوس خریدید که ما جلوی این انتقال را گرفتیم.

وی افزود: هرکسی از ۹۲ تا ۹۵ پولی از طرف آقای هدایتی و حساب ۴ نفر مانند کیان پیشه، سید عباس حسینی و آقای وافی دریافت کرده پول مردم است و عمل مجرمانه است. از این ۴ شخص هر پولی دیگران از شهریور ۹۲ تا ۹۵ دریافت کرده اند آن پول متعلق به بانک سرمایه و متعلق به مردمی است که حقوقشان کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد. این اشخاص بدانند این پولها اموال مردم است و ما نمی‌خواهیم کسی را تخریب کنیم و ورزش کشور را تضعیف کنیم. هرکسی اعم از ورزشی و غیر ورزشی از این پول‌ها بابت بذل و بخشش دریافت کرده قانوناً و شرعاً باید برگرداند.

نماینده دادستان در واکنش به این سخن حسین هدایتی مبنی بر اینکه به جای اینکه به سراغ ورزشکاران بروید، به سراغ قلدرها بروید، چرا که سفیر ایران در ترکیه در دولت قبلی ۲۱ میلیارد تومان از من پول گرفته است و پس از ۴ سال صدور کیفرخواست هنوز دادگاهش برگزار نشده است، گفت: من گفتم برای بازگرداندن پول مردم کوچه و خیابان ها را می‌گردم، حالا می‌گوئید که به یک سفیر پول دادید؟ اسم آن سفیر را ببرید و ما می‌آوریمش اینجا و با او برخورد می کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    11 2
    برای اخلال در اقتصاد حتما خرید ارز ملاک نیست. می توان با خرید ملک و خودرو و مواد پتروشیمی و حتی برنج و 0000 اقتصاد را فلج کرد. رشوه را می توان بنام دستمزد و کمک مردمی و خرج مسجد و0000 داد.چرا هدایتی می تواند از هر بانکی حتی در زندان وام بگیرد. اما یک استاد دانشگاه یا یک پزشک ویا یک معلم وبازاری برای گرفتن وام چند میلیونی باید روزها برای تکمیل پرونده رفت وامد کنند. چرا بقیه وام گیرندگان بانک سرمایه دزد هستند و لی هدایتی پسر پیغمبر و قهرمان جنگ است
    • علی IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
      2 0
      پارتی دوای همه مشکلات
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    5 3
    بدبخت
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    8 0
    حتما سهم یکی رو ندادی خوب داداش
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    2 8
    هدایتی گفت: از ستاد دیه کل استان ها و زندان های کشور سوال کنید بیش از ۱۳ هزار زندانی در این چند سال آزاد کردم. آنوقت کسی که زندانی آزاد می‌کند می‌شود اخلالگر نظام اقتصادی؟ لیستش موجود است
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    2 9
    برای ووشو کاران پول دادم و افتخار هم می‌کنم. داورزنی شب بازی ایران و آمریکا از لهستان به من توسط دبیرشان ۱۲ ظهر گفتند که ۱۵۰ هزار دلار به عنوان پاداش به ما بده، که اختلاف قیمت آن سال تا امسال خیلی زیاد است. در آن سال ششم شدیم و مقام معظم رهبری خوشحال شدند. من چطور تا ۲:۳۰ بعد از ظهر هتل هیلتون ورشو پول رساندم. به جای تشکر سیبل شدم و خدماتم را در ورزش نمی‌بینید
    • BE ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
      6 0
      قدیما میگفتند کلاه شرعی گذاشتن روی دزدی و کسب مال حرام؛ و حالا هم کلاه ورزشی میگذارند روی دزدی و غارت بیت المال.
  • سعید IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    0 2
    بابا اینه حرفهایی بیش نیست . چون او پول زیاد دارد . مثل بابک زنجانی می خواهند دارایی های انها را تصاحب کنند. ووووو......
  • SE ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    4 0
    داداش از باند فریدون چه خبر؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    0 0
    بمن همیشه هرچقد بخام وام میدن. البته بنیت تولید بدون وثیقه درحالیکه هیچ تولیدی ندارم .خودشونم میدونن که میخام سکه بخرم .البته 30000 عدد ناقابل . اخلال باید روی پشت بوم سیز بشه.والا اخلال نمیشه
  • افشین IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۸
    1 0
    راست میگه .با رشوه میلیاردی به مدیران وام میلیاردی گرفته .از نظر عموم کاری نکرده .ولی از لحاظ قانونی با پرداخت رشوه به مدیران فاسد امتیاز گرفته.اگر دو تا را اعدام کنند بقیه میترسند .تا کی اینجوری دادگاههای الکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس