کد خبر 945026
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
کاظم جلالی

یک نماینده مالی دولت تصریح کرد دولت روحانی نام اعتدال را خراب کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

کاظم جلالی در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد اظهار داشت:


مردم نسبت به وضعیت اداره کشور نقد دارند، نقد جدی هم دارند اما در عین حال به نظر می‌رسد چند اصل برای‌شان حائز اهمیت است. یکی اینکه اصل نظام باید حفظ شود، دوم اینکه امنیت‌شان دچار خدشه نشود و سوم اینکه بالاخره مردم ما مردم متدینی هستند، یعنی به لحاظ مذهبی، پایبند هستند و نمی‌خواهند این اصول دینی و مذهبی، آسیب ببیند.

بیشتر بخوانید:

سوءتدبیر به جای تدبیر در تنظیم بازار شب عید


وی می‌افزاید: کشور در حال حاضر به چه جریانی نیاز دارد؟! به نظر می‌رسد این جریان یک؛ باید عقلانی باشد و عاقلانه فکر کنند. دوم؛ متعادل باشد و تندروی نکند و سوم؛ کارآمد باشد و بلد باشد چه‌کار کند.


جلالی گفت: اتفاقی که تا به حال در دولت‌ها و جریان‌های سیاسی‌مان افتاده، این است که هر کدام با اسمی آمده‌اند اما چون نتوانسته‌اند خوب کار کنند، اسم‌ها را هم خراب کرده‌اند… وقتی می‌آیید و می‌گویید اعتدال؛ مثلاً الان شما شاید بگویید این جریانی که شما از آن نام می‌برید؛ می‌شود همین اعتدال. ما می‌گوییم نه! حضرت علی (ع) فرمود: «اعرف الحق». اول حق را بشناس، بعد اهلش را بشناس. ما می‌خواهیم با اهلش بیاییم. می‌خواهیم بگوییم این آدم‌هایی که امروز آمدند و گفتند اعتدال، نتوانستند به آن نقطه برسند و در برخی موارد، حتی چالش و دعوا راه انداختند.


وی با انتقاد از برخی منفی‌بافی‌ها گفت: اینکه هر روز برای مردم مرثیه بخوانیم که نمی‌شود. بگوییم ای مردم گردنه سختی پیش‌رو داریم، ای مردم دارد سونامی می‌آید، ای مردم قرار است سال آینده خیلی اتفاقات بیفتد، اینکه هنر نیست. در سال پنجاه‌ونه، صدام آمد و فرودگاه مهرآباد را در قلب تهران زد، برخی از مسئولان بلندپایه کشور سراسیمه رفتند خدمت حضرت امام (ره) و گفتند چه نشسته‌اید که صدام آمد! امام (ره) هم فرمود «یک دزدی آمد، یک سنگی پرت کرد، فرار کرده، رفته است سرجایش. او می‌رود و ما آن چنان سیلی‌ای به صدام بزنیم که دیگر قدرت بلندشدن نداشته باشد». بحثم این است که مسئول باید از وزانتی قابل‌قبول برخوردار باشد. من برخی دوستان را در داخل دولت می‌بینم که هر روز حرف‌های ناامیدکننده می‌زنند. ما باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. می‌گویند فردای‌مان فردای سختی است، خب پس باید برای این فردای سخت برنامه داشته باشیم، بدون برنامه‌ریزی که نمی‌توانیم پیش برویم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس