کد خبر 944917
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
امیر حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: ساختار یگان های پیاده، مکانیزه و راکت انداز این نیرو تغییر کرد.

به گزارش مشرق، امیر «کیومرث حیدری» اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش هر سال اهداف خاصی را در چهارچوب ارتقای توان و آمادگی رزمی تعیین و در راستای رسیدن به آنها حرکت می کند.وی توضیح داد: نیروی زمینی ارتش در سال ۹۷ به منظور افزایش آمادگی رزمی خود طرح تحول عمیق در نیرو را اجرا و آن را به جایگاه مطلوبی رساند.فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امسال تغییراتی در ساختار تیپ ها و لشگرها ایجاد شده است، گفت: مهم ترین دستاورد این نیرو در این سال تحول عمیق در ساختار نیروی زمینی به منظور پاسخ به تهدیدات و عملیات های جدید بود.

بیشتر بخوانیم:

عملیات آفندی در دستور کار نیروهای مسلح

امیر حیدری از ایجاد یگان های نوین در نیروی زمینی ارتش خبرداد و افزود: امروز یگان های پیاده سنگین و تقریباً زمین گیر گذشته، چابک و تمام تیپ ها و لشگرهای ما متحرک و هجومی شده اند.وی با یادآوری اینکه پیش از این نیز یگان های واکنش سریع در نیروی زمینی وجود داشتند، گفت: تیپ ها و لشگرهای واکنش سریع نیروی زمینی ارتش نیز سال ۹۷ تغییر ساختار پیدا کردند.فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: در این سال بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تیپ های متحرک و مکانیزه نیز دارای ساماندهی جدید شدند و در یگان های راکت انداز نیز تغییراتی ایجاد کردیم.

امیر حیدری این تغییرات را راهبردی عنوان کرد و گفت: امروز می توانیم بگویی که نیروی زمینی ارتش به یک نیروی واکنش سریع، متحرک و هجومی تبدیل شده است.وی تصریح کرد: امروز با تحول عظیمی که در ساختار و سازمان های یگان های نیروی زمینی اتفاق افتاده است، تمامی تیپ ها شامل متحرک هجومی، واکنش سریع، زرهی و مکانیزه از آمادگی کامل در برابر هر شرایطی برخوردار هستند تا هیچ گونه خطری مرزهای کشور را تهدید نکند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: نیروهای تیپ ۲۵ واکنش سریع باید مثل موشک دور برد باشند تا در صورت فرمان رهبر معظم انقلاب گوش مالی محکم و سختی را به دشمنان بدهند.

**از هر زمانی آماده تریم

حیدری تصریح کرد: امروز از هر زمانی آماده تر هستیم و تمام تجهیزات خود را در برابر آخرین فناوری های دنیا به روز رسانی کرده ایم و چنانچه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حماقتی کنند، پاسخ ما محکم و کوبنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قدرت و توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بالاترین درجه قرار دارد، گفت: امروز نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران و دیگر قوای نظامی در اوج قدرت قرار دارند و با پایش و رصدی که از تهدیدات احتمالی دشمنان دارند، چنانچه دشمنان حماقتی کنند در کسری از زمان نابود خواهند شد.فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی ارتشی مکتبی و اسلامی است، افزود: نیروهای ما با آموخته ها و آموزه های اسلامی در راستای دفاع از کشور آموزش می بینند و روحیه ایثار و شهادت طلبی در این عزیزان روزافزون است.

امیر حیدری خاطرنشان کرد: همه ما سرباز ولی فقیه هستیم و بدون تردید، مردم برای سامان دادن به شأن مادی و معنوی خود به رهبر شایسته نیاز دارند و سامان یافتن جامعه بستگی کامل به روابط محکم و حسنه بین مردم و رهبر دارد، در اسلام از این دو به «امام و ماموم» تعبیر می شود که یکی پیشرو و دیگری پیرو، یکی ریشه و دیگری درخت آن ریشه است و باید بین این دو، رابطه محکم برقرار باشد. ما از رهبری شایسته و با بصیرت برخورداریم که در همه امور با بصیرتی بی نظیر راهنما و هدایتگر ما هستند. پس ما نیز وظیفه سربازی برای این رهبر دلیر و فرزانه را داریم.

**تجهیزات جدید در راه هستند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد: بخش بزرگ دستاوردهای مربوط به تجهیزات نظامی ارتش در حوزه های سیگنالی، مخابراتی و پهپادها فروردین ۱۳۹۸ رونمایی می شود.
سرتیپ اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش با تولید انواع تجهیزات مورد نیاز خود اعم از تانک برهای فوق سنگین، انواع رادارها، دوربین‌هایی با برد بلند، شیلترهای مخابراتی و دیگر تجهیزات، نهضت خودکفایی را به بالاترین مرحله رسانده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هادی IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    13 0
    ابهت وقدرت نیروی زمینی به لشگرهای زرهیشه..انشاءا... تانکهای تی۷۲مون هرچه سریعتر به استاندارد کرار ارتقا پیدا کنن ودر کنارش یه تانک بومی درحد استاندارد روز دنیا وبه تعداد مناسب بسازیم..
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
    2 0
    ان شا الله با حمایتهای آینده ساختار هوانیروز هم درست شود وشاهد هوانیروز مقتدر شویم
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
      0 0
      سلام ان شاءالله اصله
  • محسن هاشمی زاده IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    7 1
    خوشحالم که کشور عزیزمان ایران زمین از لحاظ دفاعی از.مرزها و برای مرزبانان بهترین آرزوها داريم و از آنها ممنونیم که ما راحت هستيم و آنها با سردیها و گرمها دارن حراست می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس