امیر حیدری

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز تمام دغدغه نیروهای مسلح کشورمان ارائه خدمات به بیماران کرونایی است، گفت: آمادگی داریم که تجارب خود در مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

به گزارش مشرق، امیر «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه) به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی محوری برگزار شد، با اشاره به اینکه در ماه فروردین و اوایل اردیبهشت سالروز شهادت جمعی از شهدای مدافع حرم نیروی زمینی است، اظهار داشت: روز ۲۱ فروردین سالروز شهادت چهار شهید مدافع حرم نیروی زمینی در کشور سوریه است؛ همچنین سوم اردیبهشت سالروز شهادت اولین شهید ترور ارتش، شهید سپهبد «قرنی» است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ حضور توپخانه ارتش ایران در نبرد با داعش

گزارش فرماندهان ارتش به رییس قوه قضاییه درباره مقابله با کرونا

وی ادامه داد: روز ۲۹ فروردین روز قهرمانی‌های نیروی زمینی است و قهرمانی‌های این نیرو در تاریخ ماندگار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: دفاع از استقلال و تمامیت ارضی از وظایف نیروهای مسلح است و نیروی زمینی در سه مقطع مشخص تاریخی توانسته با ولایتمداری و ولایت‌محوری با حضور خودش این مأموریت را جامه عمل بپوشاند.

امیر حیدری افزود: نیروی زمینی در روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی است با شکل‌گیری منسجم به مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. نیروی زمینی را می‌توان مولود انقلاب دانست و با عنایت حضرت امام (ره)، ارتش و نیروی زمینی تولدی دوباره داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مقطع دفاع مقدس، نیروی زمینی توانست ولایتمداری خود را نشان دهد؛ این نیرو در ماه‌های اول جنگ با ایستادگی و مقاومت اجازه نداد که دشمن پیشروی کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروی زمینی پس از دفاع مقدس در مرزها باقی ماند و جلوی نیروهای ضد انقلاب ایستاد و امروز اگر روستاییان در مرزها مشغول کشاورزی هستند و مشعل‌های نفتی روشن است، به یُمن حضور نیروی زمینی است.

امیر حیدری در ادامه با اشاره به تفاوت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش آمریکا عنوان کرد: سه تفاوت بین ارتش ایران و ارتش آمریکا وجود دارد؛ تفاوت اول در ماهیت این ارتش‌هاست. ارتش ایران نیروهایی هستند که بر اساس تعالیم الهی به وجود آمده و اداره می‌شوند و آیا ارتش آمریکا این‌گونه است.

وی با بیان اینکه سلسله‌مراتب امروز ارتش ایران توسط نایب امام زمان (عج) فرماندهی می‌شوند، افزود: امروز در رأس نیروهای مسلح نایب امام زمان (عج) حضور دارد و این سلسله‌مراتب، الهی است؛ این در حالی که در رأس نیروهای آمریکایی کسی حضور دارد که به رذالت معرف است.

فرمانده نزاجا در خصوص تفاوت سوم گفت: مأموریت ما دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور است و قصد تعدی به هیچ کشوری را نداریم. مأموریت ما دفاع از مظلومان دنیاست؛ در مقابل، مأموریت ارتش آمریکا نیز حضور در خلیج فارس و دخالت در مسائل منطقه است.

امیر حیدری با بیان امروز ارتش آمریکا چشم دیدن استقلال دیدن کشورهای دیگر را ندارد، اظهار داشت: امروز تمام دغدغه نیروهای مسلح کشورمان ارائه خدمات به بیماران کرونایی است؛ اما همّ و غم نیروهای مسلح آمریکا چه چیزی است.

وی با بیان اینکه امروز سربازخانه‌های ما امن‌ترین مکان‌ها هستند، افزود: ما آمادگی داریم که تجارب خود در مقابله با کرونا را در اختیار دیگر کشورها قرار دهیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امروز بزرگترین کارکرد ارتش آمریکا راهزنی دریایی و هوایی است و این کشور محموله ماسک‌هایی را که متعلق به دیگر کشورهاست، به سرقت می‌برد.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس