امیر نصیر زاده

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش‌های خلبانی، از برنامه های اصلی و در دستور کار نیروی هوایی ارتش است.

به گزارش مشرق، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در نشست هم اندیشی سراسری مدیران، فرماندهان و معاونین بازرسی و ایمنی نیروی هوایی ارتش، با اشاره به ضرورت بهره گیری بیشتر از سیستم ها و فناوری های شبیه ساز پروازی در آموزش خلبانان، تاکید کرد: بخش بزرگی از هزینه ها را می‌توان با آموزش های تکمیلی و با بهره گیری از شبیه سازهای پروازی کاهش داد و استفاده از فناوری‌های نوین در آموزش‌های خلبانی، از برنامه های اصلی و در دستور کار نیروی هوایی ارتش است.

بیشتر بخوانیم:

آزمایش گیربکس بومی میگ ۲۹ در تبریز

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: معاونت عملیات و بازرسی در سراسر پایگاه‌های این نیرو دو وظیفه اصلی بر عهده دارند. نخستین وظیفه آن‌ها مدیریت عملیات پروازی و ماموریت‌های هوایی و سپس نظارت ویژه بر مسائل شخصی، اخلاقی و خانوادگی کارکنان است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه امروزه سبک زندگی افراد به سرعت در حال تغییر و تحول است، خاطرنشان کرد: در گذشته نه چندان دور، ارتباطات وسیع اجتماعی موجب رفع بسیاری از خلاءهای درون خانوادگی در تعامل با اقوام و آشنایان می‌شد اما امروزه انسجام و قوام خانواده‌ها به علت تغییر سبک زندگی، مورد تهدید قرار گرفته و در معرض خطر است که این امر، وظیفه مسئولان بازرسی نهاجا برای برنامه ریزی به منظور پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در میان کارکنان و همچنین خانواده‌های ایشان را، دوچندان می‌کند.

وی همچنین با اشاره به نقش بی‌بدیل معاونین عملیات و بازرسی در پیشبرد اهداف نهاجا، یادآور شد: برنامه ریزی در این معاونت نقش بسیار مهمی در پیشبرد اهداف دارد که ثمره آن در بحث آموزش و همتاسازی کارکنان، نمود عینی پیدا می‌کند، بنابر این موضوع انتقال تجارب به نسل های آینده نیروی هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امیر خلبان نصیرزاده، با برشماری ویژگی های نیروی هواییِ در تراز انقلاب اسلامی ایران، افزود: مطالبه فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) از همه ما، تحقق نیروی هوایی در قواره و تراز انقلاب اسلامی است که این موضوع علاوه بر دانش فنی و تخصص در زمینه های فنی التزام عملی کارکنان نهاجا به آموزه‌های مکتبی و ارزش‌های انقلابی را نیز می طلبد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه تمایز و برتری نهاجا بر دیگر نیروهای هم سنخ در سایر کشورها، تدیّن و پایبندی به ارزش‌ها و اعتقادات است، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره در دیدارهای خود با دست اندرکاران نیروی هوایی، بر حفاظت و حراست از روحیات دینی و انقلابی، تاکید ویژه دارند و این روحیه را جزو دارایی های ارزشمند این نیرو بر می‌دانند.

وی با اشاره به ضرورت تفویض اختیارات مدیریتی به پایگاه های زیربخشی، گفت: خط مشی پیش گرفته در نیرو بر این مبنا است که فرماندهان و مسئولان به صورت سلسله مراتبی در تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند، چراکه این اقدام حس مسئولیت‎پذیری در فرماندهان و خلبانان پایگاه ها را افزایش داده و ایشان را برای مسئولیت های سنگین تر، مهیا می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس