مهدی شادنوش

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت گفت: یک آرامگاه به هر اهدا کننده عضو به منظور ترویج فرهنگ اهدای عضو در قطعه 305 بهشت زهرا (س) اختصاص می یابد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وبدا)، مهدی شادنوش در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس اهدای عضو در بهشت زهرا (س) افزود: یک آرامگاه نیز به یک نفر از خانواده درجه یک فرد اهدا کننده هم در همان نزدیکی تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: در همکاری با شهرداری شهرستان ها نیز با تخصیص بوستان هایی تحت عنوان بوستان نفس و قطعاتی در آرامگاه های سراسر کشور با عنوان آرامگاه اهداکنندگان زندگی، تلاش داریم که فرهنگ اهدا عضو را به عنوان یک فرهنگ ایثار در کشور ترویج بدهیم.

شادنوش خاطرنشان کرد: اکنون هشت هزار و ۶۰۰ نفر در نوبت پیوند کلیه هستند و در مجموع برای اعضای مختلف بدن حدود ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار قرار دارند که بسیاری از آنها تنها راه ادامه حیاتشان پیوند است.


وی اظهار داشت: در سال ۹۶ که بالاترین اهدا عضو را طی چند سال اخیر داشتیم، تنها ۹۲۶ نفر اعضای خود را اهدا کردند که در برابر حدود چهار هزار مرگ مغزی در کشور که امکان اهدا عضو داشتند تنها ۲۵ درصد به حساب می آیند. این در حالی است که یک فرد می تواند هشت عضو را اهدا کند و اگر هر کدام از این افراد تنها سه عضو اهدا کنند به یقین لیست انتظار از میان برداشته می شود.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای اهدای عضو، نیازمند ترویج فرهنگ آن هستیم، گفت: باید اطلاع رسانی شود کسی که دچار مرگ مغزی می شود، تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت به حیات را نخواهد داشت و تنها ساعات محدودی را برای تصمیم گیری در خصوص اهدا زمان دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    8 0
    ممنون. قبر جایزه میدن!
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    9 0
    الهی این آرامگاه ها اول قسمت خودتان و عزیزانتان بشود تا بقیه از شما یاد بگیرند .
  • ليلا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    1 0
    احتمالا بعدش اعضا رو تو بازار سياه ميفروشن چند برابر قيمت اون قبر
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    1 0
    نگران نباشین ، الان سیل آدمهاست که برای اهدای عضو سرازیر میشن . خب آخه هر کی نداره چند میلیون بده برای قبرش . خوب از بدبختی ملت تو هر چیزی سو استفاده میکنین .
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    3 1
    الهی این قبرهای خیلی قسمت رئیس و روسا بشود . آمین
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    0 0
    شرم آوره قبر رو گرون کردید بعد هدیه میدید میگید ارزنده است؟
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    1 0
    انشالله تمام مقامات دولتی قبر هدیه بگیرن
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۴
    1 0
    اگر فرهنگ سازی بشه که چندین عضو حیاتی که میتونه زندگی افراد نیازمند را نجات بده و از مرگ حتمی رهایی یابند، اینجور دفن نشه تا از بین بره و بلکه میتونه توی یک بدن دیگر و چندین سال به فعالیت ادامه بده و زندگی افرادی را نجات بده و دل این افراد و بستگان شان هم شاد میشه و اجر و پاداش این کار بسیار نیکو نزد خداوند محفوظ خواهد ماند. خداوند روح همه رفتگان را شاد بگرداند بخصوص آنان که عضوی از بدنشان را هم اهدا کرده اند و زندگی یک انسان نیازمند از همه جا ناامید را نجات داده اند. آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس