کد خبر 944206
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

اگر با خواندن این عنوان کمی تعجب کرده اید، بهتر است اینطور بگوییم که منظورمان حمل خودرو با قطار است و به مقصد بندرعباس! البته این نکته را هم باید گفت، که فقط هدفمان بندرعباس نیست و در ادامه از حمل خودرو با قطار به طور کامل صحبت خواهیم کرد.

حمل خودرو با قطار، سفری خودرو ها روی ریل!

خوشبختانه دیگر در کشور برای سفر به تمام شهرهای ایران، امکان استفاده از قطار وجود دارد. وقتی هم که به خستگی ها راه و رانندگی تا مقاصد سفری را در نظر بگیرید، مطمئناً صرف هزینه برای پرداخت قیمت بلیط قطار، و سفر برروی ریل، گزینه جذابتری به نظر می رسد.

اما هنوز هم عده ای ترجیح میدهند به هرجایی که سفر می کنند، ماشین شخصی شان را هم به همراه داشته باشند. چاره کار چیست؟ بله، درست حدس زده اید، حمل خودرو با قطار! اما چطور خودروی خود را با قطار ببریم؟

خرید بلیط حمل خودرو با قطار

در پاسخ به سوال قبلی باید چنین گفت که، معمولاً برای حمل خودروها با قطار، ماشین ها را سوار بر واگن های خودروبر می کنند. واگن های خودروبر عموماً دو طبقه هستند و تعدادی بین ۱۰ تا ۱۲ خودرو در خود جای می دهند.

متاسفانه همه مسیرهای ریلی کشور امکان حمل خودرو با قطار را ندارند، اما تقریباً برای تمام شهرهای بزرگ این امکان فراهم است. برای خرید بلیط حمل خودرو با قطار، همانند خرید بلیط برای خودتان، می توانید از مراکز فروش بلیط اقدام به خرید بلیط قطار برای خودروی خود کنید. البته توصیه می کنیم حتماً از مراکز معتبر بلیط خود را تهیه نمایید.

قیمت بلیط حمل خودرو با قطار چقدر است؟

همانند انواع قطارها که دارای قیمت های مختلفی هستند، قیمت حمل خودرو با قطار نیز متغیر است و کاملاً بستگی به مبدا و مقصد شما دارد. شرکت های قطاری تلاش بر این نکته دارند تا مسافرانی که تمایل به حمل خورو با قطار دارند، مستلزم پرداخت هزینه های بسیار زیادی نشوند.

مهمترین نکته اما در این زمینه این است که، همانند اینکه برای خودتان بلیط تهیه می کنید، برای خودرویتان نیز باید یک بلیط جداگانه تهیه نمایید. چند ویژگی خوب نیز در مورد بلیط حمل خودرو با قطار وجود دارد. اینکه اگر به فکر صرفه جویی در هزینه های خود هستید، قیمت بلیط قطار تهران بندرعباس رفت و برگشت مسلماً به صرفه تر از یک بلیط یک طرفه است. پس در گام اول بلیط خود را به صورت رفت و برگشت تهیه نمایید.

همچنین اگر بلیط را گم کردید یا رسید خرید را هم به همراه نداشتید، نگران نباشید! امکان صدور مجدد بلیط برای شما وجود دارد. در ادامه لیست قیمت حمل خودرو با قطار در مسیر های مختلف را نیز برای شما آورده ایم، اما نکته قابل توجه این است که این قیمت ها برای حمل خودرو با قطار، دستورالعمل اجرایی در سال ۱۳۹۷ هستند.

مسیر حمل خودرو با قطار

قیمت بلیط برای حمل خودرو با قطار (به تومان)

تهران – اهواز

۱۵۲۷۵۰

اهواز – تهران

۱۵۲۷۵۰

اهواز – مشهد

۲۳۵۰۰۰

مشهد – اهواز

۲۳۵۰۰۰

تهران - مشهد

۱۴۹۴۰۰

مشهد – تهران

۱۴۹۴۰۰

تهران – تبریز

۱۰۷۷۵۰

تبریز – تهران

۱۰۷۷۵۰

تبریز - مشهد

۲۲۵۵۰۰

مشهد - تبریز

۲۲۵۵۰۰

تهران - شیراز

۱۴۹۴۰۰

شیراز - تهران

۱۴۹۴۰۰

اصفهان – بندرعباس

۱۳۴۴۰۰

بندرعباس – اصفهان

۱۳۴۴۰۰

شیراز - مشهد

۲۱۵۵۰۰

مشهد - شیراز

۲۱۵۵۰۰

تهران - یزد

۹۱۶۵۰

یزد - تهران

۹۱۶۵۰

یزد - مشهد

۱۰۹۴۰۰

مشهد - یزد

۱۰۹۴۰۰

تهران - کرمان

۱۵۴۴۰۰

کرمان - تهران

۱۵۴۴۰۰

تهران - کرمان - زاهدان

۱۹۵۵۰۰

زاهدان - کرمان - تهران

۱۹۵۵۰۰

کرمان - مشهد

۱۰۹۴۰۰

مشهد - کرمان

۱۰۹۴۰۰

تهران - بندرعباس

۲۳۴۴۰۰

بندرعباس - تهران

۲۳۴۴۰۰

بندرعباس - مشهد

۲۱۵۵۰۰

مشهد - بندرعباس

۲۱۵۵۰۰

شرایط تحویل خودرو به راه آهن برای حمل

وقتی می خواهید برای حمل خودرو خود با قطار اقدام نمایید، نکات و شرایطی وجود دارد که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید:

· بلیط را نهایتاً تا ۳ ساعت مانده به زمان حرکت قطار باید خریده باشید. البته علاوه بر قیمت بلیط، حق بیمه هم می‌پردازید. مبلغ حق بیمه به ارزش ماشین شما بستگی دارد و عدد ثابتی نیست.

· اگر قرار است شما ماشین را تحویل راه‌آهن بدهید، بلیط را به اسم خودتان بخرید.

· حتماً مدارک شناسایی تان و سند و کارت ماشین را همراه داشته باشید.

· یک ساعت قبل از زمان حرکت قطار، ماشین را به انبار تحویل می دهید.

· بهتر است فقط زاپاس و جک را در ماشین بگذارید و بقیه وسایل را بردارید. شرکت های ریلی مسولیتی در قبال حفظ وسایل شخصی شما ندارد و هیچ بار اضافی قبول نمی کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس