کد خبر 943430
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
روحانی: عراق می‌تواند نقش مهمی در روابط بین کشورهای منطقه ایفا کند

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: کشور عراق را کشور مهم اسلامی و عربی در منطقه می‌دانیم و عراق می‌تواند نقش مهمی را در امنیت منطقه و روابط بین کشورهای منطقه را ایفا نماید.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر سه روزه خود به عراق در نشست خبر مشترک با برهم صالح رئیس‌جمهور این کشور گفت: در تمام زمینه ها ظرفیت لازم برای همکاری مشترک در زمینه‌های تجارت، سرمایه‌گذاری، ایجاد شهرک‌های مشترک صنعتی، بازارچه‌های مرزی‌، روابط گردشگری از جمله زائرین دو کشور و همچنین در زمینه انرژی، برق، گاز، بانک و روابط دو کشور در جاده راه آهن و در مسائلی چون محیط زیست بین دو کشور داریم.

ببینید

عکس/ خودروی روحانی در عراق

وی با بیان این مطلب که در روزهای سخت کنار ارتش و ملت عراق بودیم، افزود: کشور عراق را کشور مهم اسلامی و عربی در منطقه می‌دانیم و عراق می‌تواند نقش مهمی را در امنیت منطقه و روابط بین کشورهای منطقه را ایفا کند. ما می‌خواهیم متحد و مشترک نه علیه هم بلکه برای جذب سایر کشورها باشیم. برای مناسبات عراق، امنیت عراق، دموکراسی در عراق بسیار اهمیت قائل هستیم و می‌دانیم عراق با ثبات باعث امنیت در کل منطقه خواهد شد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بخش پایانی سخنانم تشکر از مردم عراق است ان هم به دلیل مهمان‌نوازی‌شان در ایام اربعین نسبت به ملت ایران. برای این سفر اهمیت زیادی قائل هستیم از مقام‌های عراقی از جمله رئیس‌جمهور تشکر می‌کنیم و امیدواتریم روز به روز شاهد توسعه علاقه‌ها در زمینه‌های مختلف بین دو ملت دوست ایران و عراق باشیم، ان‌شاالله.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس