مرجان شیخ الاسلامی

اصلاحات در حالی تلاش می‌کنند ارتباط «مرجان شیخ‌الاسلامی»متهم پرونده بزرگ فساد در پتروشیمی با این جریان را کتمان کنند که وی با شعار «خاتمی را تنها نخواهم گذاشت» در فهرست اصلاح‌طلبان مجلس ششم قرار گرفت.

به گزارش مشرق، قاضی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی روز گذشته و در حاشیه دومین جلسه محاکمه متهمان پتروشیمی، در جمع خبرنگاران درباره اینکه رقم دقیق این پرونده چه میزان است، گفت: رقم اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است؛ اما به این معنا نیست که تمام این رقم توسط متهمان تصاحب شده باشد.


وی افزود: متهمان پرونده باید ارز حاصله از مواد پتروشیمی را به سیستم اقتصادی کشور تزریق می‌کردند تا از این طریق نیازهای کشور تامین شود، ولی متاسفانه این افراد ضمن سوءاستفاده از تفاوت قیمت ارز داخل و ارز وارداتی، در مواردی تحصیل مال نامشروع داشته‌اند.


قاضی مسعودی مقام با تکذیب اختلاس ۱۰۰ هزار میلیاردی که توسط برخی رسانه‌ها اعلام شده بود گفت: اینگونه نیست که بیان کنیم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان توسط این افراد تصاحب شده باشد بلکه بحث تصاحب منافع مطرح است.


وی گفت: بنابراین بحث اختلاس مطرح نیست بلکه بحث اخلال در نظام اقتصادی مطرح است و مبالغ سوءاستفاده‌های متهمان هم غالباً ۱۵ میلیون یورو یا ۸ میلیون دلار است پس این به معنای تصاحب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیست.


رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه در مورد موارد تحصیل مال نامشروع از سوی متهمان به بیان مصادیقی پرداخت و گفت: به طور مثال یکی از متهمان ۳۱ میلیارد تومان تحصیل مال نامشروع داشته و متهم دیگر ۸ میلیون و خرده‌ای دلار و در موردی دیگر متهم دیگر پرونده ۱۵ میلیون دلار تحصیل مال نامشروع داشته و اینکه گفته شود تمام ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو، میزان تحصیل مال نامشروع در این پرونده است، صحت ندارد.


وی در ادامه به تخلف دیگر صورت گرفته در پرونده اشاره کرد و ادامه داد: آنچه موجب اخلال شده عدم واریز ارز و استفاده از این تفاوت قیمت‌ها بوده است که در نهایت منجر به منفعت متهمان نیز گردیده است.


همچنین به گفته حسینی نماینده دادستان، مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا مدیرعامل دنیز و هترا تجارت یکی از متهمان اصلی و البته فراری این پرونده است که شریک اصلی رضا حمزه‌لو بوده است. وی وجوه حاصله را به بهانه تحریم‌ها به حساب شرکت‌های خود واریز می‌کرد و همکار اصلی حمزه‌لو بوده که در خارج از کشور به سر می‌برد.


متهم فراری فساد بزرگ پتروشیمی کیست؟


«مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا» یکی از متهمین اصلی پرونده ۶/۶ میلیارد یورویی پتروشیمی تاکنون متهم به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به این مبلغ و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت میلیون و ۶۵ هزار و ۵۲۹ یورو و هشت میلیون و۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار شده است و سال ۹۶ از کشور متواری شده و مانند برخی دیگر از اختلالگران اقتصادی به کانادا فراری شده است.


اما یک سؤال محوری درباره این خانم ذهن افکار عمومی را به خود مشغول کرد، «مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا» کیست و چه سوابقی دارد؟


با کنکاش درباره سوابق کاری و فعالیت رسانه‌ای این خانم متهم فراری فساد بزرگ پتروشیمی به موضوعات قابل توجهی می‌رسیم.


او مدیرمسئول خبرگزاری میراث فرهنگی و همزمان به‌عنوان دبیر سرویس پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود. وی پیش‌تر با همکاری برخی از خبرنگاران اصلاح‌طلب این خبرگزاری را راه‌اندازی کرد و از زمان اصلاحات تا دوران دولت دهم با دولت‌های مختلف همکاری کرد.


یکی از خبرنگاران سابق خبرگزاری میراث روز گذشته اطلاعات جالبی از پایه‌گذاری و نحوه رشد آن افشا کرد. فرزانه ابراهیم‌زاده در صفحه شخصی خود نوشت سال ۱۳۸۱ به این خبرگزاری که ظاهراً اوایل کارش بوده پیوسته است. مدیر خبرگزاری - مرجان شیخ‌الاسلامی- با وعده‌های توخالی و به نوعی استثمار خبرنگاران کار را پیش می‌برده و در سال ۸۳ به کاخ نیاوران و از آنجا با حمایت وزارت ارشاد وقت به ساختمانی نوساز در خیابان ویلا نقل مکان می‌کند و ده‌ها خبرنگار دیگر را به کار می‌گیرد. این خبرگزاری در انتخابات سال ۱۳۸۴ به ستاد انتخاباتی مصطفی معین و سپس مرحوم هاشمی تبدیل می‌شود و به نوشته این روزنامه‌نگار، پس از غلط از آب درآمدن محاسبات خانم مدیرعامل، «انتخابات (شکست هاشمی) همه برنامه‌ها را بهم ریخت و حقوقی که دیر و وسط ماه می‌دادند قطع شد.»


ارتباط خبرنگار فراری لندن‌نشین با مرجان شیخ‌الاسلامی


«مسیح علینژاد»، خبرنگار اصلاح‌طلب فراری که حالا به جرگه ضدانقلاب پیوسته و با رضا ربع پهلوی و سلطنت‌طلبان هم‌پیمان شده است در بخشی از کتاب خود با عنوان «باد در موهایش» درباره رابطه‌اش با این زن می‌نویسد: «مرجان شیخ‌الاسلامی، دبیر سیاسی روزنامه همبستگی مرا زیر بال و پر گرفت.»


در این میان، اما یکی دیگر از نکاتی که در زندگی شخصی این متهم اقتصادی مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته است، نحوه ازدواج و هویت همسر فعلی اوست. مهدی خلجی از ضدانقلاب‌های خارج از کشور که به‌تازگی نیز خود را به رضا پهلوی نزدیک کرده، همسر مرجان شیخ‌الاسلامی است.

او البته بعد از افشای اختلاس همسرش عکس‌های خود با او را پاک کرده، اما نکته جالب دیگری نیز در مورد خود خلجی وجود دارد و آن، اینکه اگرچه این روزها با کت و شلوار و کراوات در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور ظاهر می‌شود، اما زمانی در قم طلبگی می‌کرد و لباس روحانیت بر تن داشت!


وی ازجمله عناصر ضدانقلاب و اصطلاحاً براندازان است و همین اواخر نیز به مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد داد که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهند.


دروغ‌گویی مدعیان اصلاحات تمامی ندارد!


برخلاف فضاسازی و ادعای جریان اصلاحات درباره حضور نام مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا متهم ردیف اول پرونده فساد مالی پتروشیمی در لیست اصولگرایان انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، مستندات حاکی از آن است که نام وی در هیچ‌کدام از لیست‌های اصلی مورد تایید اصولگرایان که با نام «جبهه متحد اصولگرایان» و «ائتلاف فراگیر اصولگرایان» در سال ٨۶ منتشر شده است وجود ندارد.


او در انتخابات مجلس ششم به عنوان عضو جبهه مشارکت و عضو تحریریه روزنامه صبح امروز به مدیرمسئولی «سعید حجاریان» کاندیدا شد. این درحالی است که در این سال شعار وی برای شرکت در انتخابات مجلس ششم «خاتمی را تنها نمی‌گذاریم» بود. مدعیان اصلاحات برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی ادعا می‌کنند وی در انتخابات مجلس هشتم تغییر موضع داده و در لیست اصولگرایان بوده است حال آنکه لیست مورد اشاره این جریان لیست قلابی «اصولگرایان مستقل!» به سرلیستی سعید ابوطالب است که ابتدا سبحانی به عنوان سرلیست معرفی شده بود اما وی از شهر دامغان کاندید شد و اصلاً از حوزه انتخابیه تهران ثبت‌نام نکرد. نکته دیگر حضور پرویز کاظمی اولین وزیر کار جدا شده از دولت نهم در این لیست قلابی که بعدها تبدیل به حامی روحانی و عضو ستاد انتخاباتی وی شد و هم‌اکنون در دادگاه پرونده بانک سرمایه به عنوان یکی از متهمین اصلی در حال محاکمه است.


افشاگری‌ها درباره ارتباطات مشکوک این دزد بیت‌المال با ضد انقلاب خارج‌نشین، از سلطنت‌طلبان گرفته تا دشمنان حجاب و اصلاح‌طلبان قدیم و براندازان امروز همچنان ادامه دارد و رسوایی بزرگی را برای این جماعت رقم زده است.


باید منتظر ماند و دید آقای خاتمی، مدعیان اصلاحات و سلطنت‌طلبان چه توضیحی برای این رابطه عجیب و غریب دارند و چه شد خانمی که قرار بود خاتمی را تنها نگذارد، با پول‌های دزدی از مردم سر از کانادا و آمریکا درآورد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 25
  • اکبر IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    22 5
    این خانم اول طرفدار خاتمی بود ولی بعدا طرفدار احمدی نژاد شد اینها جزو حزب باد هستند هر جا منافع باشد آنجا لانه درست میکنند از این گونه افراد کم نداریم
  • بینام TR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    34 10
    حالا که این خانم زرنگ بوده چابیده وبرده بجای اینکه نیروهای اطلاعاتی هوشیار باشند . میگن این از طرفداران خاتمی بوده خوب بوده خاتمی بیچاره چکار کنه
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
      9 1
      زرنگ بوده ,برده؟؟؟احتراما شما دزد اصلاح طلب تشریف ندارید!
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    17 26
    هرجا سخن از فساد است، نام ... غربگراهاي كشور مي درخشد.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    17 1
    باید گروه ضربت داشته باشیم و هر فراری که دست به بیت المال زده را یا باز گردانیم یا نابود کنیم // نباید در خارج احساس آرامش کنند زمان جنگ هر کسی پولی می برد زیر زمین هم میرفت سر به نیستش می کردیم ؛
    • AU ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
      1 5
      گروه ضربتتون را میگذاریم تو لیست تروریست ها.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    13 1
    برای یارانه عزا می گیرند و برای افزایش حقوق پول نیست ؛ بودجه شیر مدارس را قطع کردند ؛
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    12 1
    زباله هایی نان ملت را می برند تا ملت از میان سطل زباله نان بخورد آیا این در شان انقلاب است
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    11 1
    نه خدایش با این اشراف اطلاعاتی که ایران داره مثلاً ریگی تو آسمون میگیره چطور یکی مثل خاوری یا این خانم اينهمه پول جا به جا میکنن فلنگ می بندن وکسی کاری باهاشون نداره حق بدین که به خیلی چیزها شک کنیم
  • US ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    8 0
    بدون توجه به گرایش سیاسی و حزبی، با اختلاسگران و متجاوزان به بیت المال، در هر مقام و منصبی، به شدت و بدون مماشات برخورد کنند، انشا الله.
  • محرمعلی IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    12 0
    آقایان محترم رگ.بگید.دیگه‌برای‌مردم‌.زندگی.بربادرفته.وخردشده‌زیر .گرانبهای کشور.اینگونه خبرها.عادی شده.ای اختلاس‌ها.ازمقامات‌بالانشین‌صحنه‌سازی میشود ‌‌.ویکی به راحتی بکانادا.میبرد؟چطوریک.وام دومیلیونی به فقرا .با هزاران وثیقه‌ی‌معتبر.داده نمیشه ‌‌‌‌‌‌اما!!!!!!!اا
  • IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    10 3
    سلام.صحیح ترش اینه حامی اصلاح طلب ها واصول گرایان .متاسفانه سر هردو جریان وکلاه گذاشت .در لیست انتخاباتی هردوجریان قرارداشت..
  • CN ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    11 3
    دزدی این جناح پاکی جناح مقابل را ثابت نخواهد کرد، هر دو جناح به روشنی نشان دادند که فقط به فکر پر کردن جیب خود و حامیان داخلی و خارجی خودشان هستند
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    10 0
    تا زمانیکه آن اشخاصی که این افراد را توصیه می نمایند و پشت صحنه اصلی ماجرا هستند دستگیر نشوند موضوع مبارزه با فساد باور کردنی نیست..
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    7 6
    مشرق لطفا فقط به نوشتن خزعبلات کفایت نکن این خانم از طیف دو جناح بوده و سر هر دو طرف رو شیره مالیده شما الکی نچسبونش به یه ور
  • سید IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    18 39
    چرا هر جا سخن از اختلاس، دزدی از بیت المال و یا خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!؟ اگر این گونه نیست پس چرا روزی نامه ها و رسانه هایشان این اخبار را پوشش نمی دهند!؟!؟!
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    18 20
    خاتمی یک عقده ای نفهم بود که مملکت را به باد داد خداوند لعنتشان کند
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    7 0
    بازرسی که مشکل داشته باشه همین میشود.بازرسی و حراست و اطلاعات با همچین پرونده هایی که مفسدان اقتصادی ، اقشار ضعیف کشور را تحت فشار قرار میدهند و اقتدار کشور را به چالش میکشند و باعث نارضایتی مردم میشوند نباید سطحی برخورد میکردند که چنین شرایطی ایجاد بشود.
  • رضا IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    4 5
    مشرق نیوز خیلی بی انصافی
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    2 0
    بنظر من لطفا مسائل مروبط به فساد مالی رو سیاسی و جناح بندیش نکنید بذارید این مسائل فارغ از دعواهای سیاسی بررسی بشه و بقول معروف "تا سیه روی شود هر که در او غش باشد" حتما در هر دو جناح فساد وجود داره و بهتره همه مسائل در ارامش بررسی بشه
  • HEDIYEH.SHAHINI@GMAIL.COM IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    0 2
    اقا یا خانوم محترم چرا نمیگی دو سال بعد از حمایت از خاتمی از احمدی نژاد حمایت کرد تو دولت اون به پست و سمت رسید
  • محسن IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    6 8
    این هم یک اصلاح طلب دیگر!، کی می خواهیم متوجه بشویم که این استاندارد گروه های اصلاح طلب است، نفاق جزو اصلی ترین اصول گروهک های اصلاح طلب است. نفاق، نفاق، نفاق
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    9 1
    این زنرو وباقی فراری ها رو بکشید.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    6 1
    میگن شوهراولش همه ی اختلاس هارو به اسم ایشون زده. در ضمن ایشون چادری هم بودن.
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
    8 0
    همه بی شرف ها از طرفدارن خاتمی هستن
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
    0 0
    هرجا که هست باید دستگیر شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس