کد خبر 942803
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
تایوان

تایوان رسما از آمریکا خواست جنگنده‌های جدیدی برای دفاع از خود در مقابل چین در اختیار این کشور قرار دهد.

به گزارش مشرق،"شن یی مینگ" معاون وزیر دفاع تایوان گفت: ما درخواستی برای خرید جت‌های جنگی ارائه کردیم زیرا چین قدرت نظامی‌اش را افزایش داده و ما در ظرفیت‌های دفاعی خود ناهماهنگی داریم.

اگر این درخواست مورد قبول واقع شود می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها میان چین و آمریکا شود.

بیشتر بخوانیم:

آمریکا درپی اطلاعاتی درباره سوءاستفاده پاکستان از اف ۱۶ است

پکن تایوان را به عنوان بخشی از قلمرو خود قلمداد می‌کند و در انتظار اتحاد این کشور است اگرچه که هر دو کشور بعد از جنگ داخلی ۱۹۴۹ به صورت جداگانه‌ای اداره می‌شوند.

چین از زمانی که "تسای اینگ ون" شکاک ریاست جمهوری این کشور را در سال ۲۰۱۶ به دست گرفت فشارهای دیپلماتیک و نظامی خود را بر روی تایوان بیشتر کرد و همچنین چندین تمرین نظامی در مجاورت این جزیره انجام داد.

همچنین از آن زمان به بعد گشت‌های هواپیماهای تجسسی چین و بمب افکن‌های این کشور بیشتر شده است.

واشنگتن قوی‌ترین متحد و تأمین کننده سلاح تایوان است. سال گذشته آمریکا با برنامه فروش قطعات نظامی به تایوان به مبلغ قراردادی ۳۳۰ میلیونی شامل قطعات یدکی هواپیما خشم چین را موجب شد.

پکن همواره به دلیل رابطه گرم واشنگتن و تایوان خشمگین بوده است از مصداق‌های این رابطه گرم مجوز سنای آمریکا برای فروش تکنولوژی زیر دریایی به تایوان بوده است. اما آمریکا با این حال به دلیل ترس از واکنش ناگهانی پکن از سال ۲۰۰۲ تاکنون درخواست تایوان برای خرید جت‌های جنگنده جدید از جمله اف -۱۶ و اف -۳۵ ها را رد کرده است.

تایوان در حال حاضر ۳۲۶ جت جنگی دارد که از دهه ۹۰ تاکنون در حال کار هستند که این جت‌ها شامل اف -۱۶ های آمریکایی، میراژ ۲۰۰۰ فرانسوی و جنگنده‌های بومی تایوان می‌شود.

مقامات دفاعی اما اعلام نکرده‌اند که در درخواستشان به آمریکا چه مدل جت جنگی را می‌خواهند یا چند جت جنگی دارند. رسانه محلی تایوان اما گزارش داد که این کشور به دنبال ۶۶ اف -۱۶ وی به قیمت ۱۳ میلیارد دلار به همراه موشک‌ها، تدارکات و تمرینات است.

"تانگ هونگ آن" یک ژنرال ارشد نیروی هوایی تایوان گفت: مهم نیست که آنها اف -۱۵، اف -۱۸، اف -۱۶ یا اف -۳۵ باشند مهم این است که نیازهای نظامی ما برآورده شود.

تانگ افزود که در درخواست تایوان از آمریکا نوع جت‌ها مشخص نشده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۸
    9 3
    ما باید موتور توربوفن سنگین بسازیم و سوخو57 و 34 و میگ 31 هم بخریم .
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۹
      4 7
      شما برو کشکتو بساب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس