گیلبواع

ژنرال ذخیره و پژوهشگر نظامی صهیونیست گفت: اسرائیل قادر نیست با موشک‌های مقاومت به سبب پرشمار بودن، سرعت بالای این موشک‌ها و همچنین پرهزینه بودن رهگیری و انهدام آنها، مقابله کند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه رای‌الیوم لندن در گزارشی نوشت؛ ژنرال ذخیره عاموس گیلبواع پژوهشگر امور امنیتی و نظامی می‌گوید: سیاست حاکم بر نهادهای امنیتی و مراکز پژوهشی مختلف در اسرائیل و حتی رسانه‌های آن، این است که نوار غزه بیشترین قابلیت انفجار و شعله‌ور شدن را دارد، اما در عمل منطقه خطرناکتر شمال است، جایی که صدها هزار موشک و راکت تهدید خطرناکی برای اسرائیل به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

شلیک روزانه ۲۵۰۰ موشک حزب‌الله به سمت اسرائیل


گیلبواع افزود: آیا مردم می‌توانند به نیروی هوایی و سامانه‌های مختلف ما در مقابل موشک‌ها اعتماد کنند؟


وی به مقاله مهندس دان راگل اشاره کرد که ده‌ها سال در شرکت «رافائل» فعالیت کرده است. دان راگل می‌گوید دو دسته توجیه وجود دارد که ثابت می‌کند اسرائیل برای مقابله با حملات موشکی از شمال آمادگی ندارد و جایز نیست فقط به نیروی هوایی و سامانه‌های دفاعی چندلایه برای مقابله با موشک‌ها تکیه کنیم.


دسته نخست براساس واقعیت‌هایی است که نهاد امنیتی مطرح کرده و بطور خلاصه می‌توان گفت: اسرائیل به اندازه کافی موشک در اختیار ندارد که با مقادیر زیادی از موشک‌ها که (مقاومت) بطور روزانه با سرعت زیاد پرتاب خواهد کرد، مقابله کند. به عنوان مثال «مقاومت» هر روز بیش از دو هزار موشک و راکت با بردهای مختلف پرتاب خواهد کرد و باید چند صد فروند از این موشک‌ها را رهگیری و منهدم کنیم؟ رهگیری به این معناست که به ازای هر موشکی که شلیک می‌شود باید از سکوهای مختلفی که داریم، دو موشک پرتاب کنیم.


دسته دوم به موضوع مالی مربوط می‌شود که لرزه به تن انسان می‌افتد. براساس برآوردها، اگر در یک روز ۱۴۰۰ موشک برای رهگیری پرتاب شود هزینه‌اش یک میلیارد و سیصد میلیون دلار خواهد بود. به عبارت دیگر ده روز جنگ برای ما تقریباً ۱۵ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت؛ بنابراین اگر جنگ ۲۰ یا ۳۰ روز به‌طول انجامد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
    4 32
    بنابراین اگر جنگ ۲۰ یا ۳۰ روز به‌طول انجامد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ هیچی هرچی دارید ندارید باید خرج موشک کنید عزیزانم دو هزار رکت صد دلاری هم می تونه این هزینه رو ازتون بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس