کد خبر 941365
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
اشتری: کسی حق تصویربرداری از مأمور قانون را ندارد

فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر مأمور ما در اجرای قانون کوتاهی کرد به آن رسیدگی می‌کنیم اما کسی حق ندارد به مأمور توهین کرده، از مأمور قانون تصویر بردارد و وی را تهدید کند.

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری ظهر امروز در دومین روز از چهاردهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهور سراسر کشور با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از پرکارترین مجموعه‌ها در نیروی انتظامی است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند نیروی انتظامی ویترین نظام است و ما معتقدیم پلیس راهور، ویترین نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: هر سال سفرها بیشتر شده اما زیرساخت‌ها به اندازه وسایل‌نقلیه اضافه نشده، جاده‌های روستایی و فرعی خلاءهای زیادی دارد، نقاط حادثه خیز زیادی داریم و با این وجود تلفات سوانح رانندگی در برخی استانها کاهش داشته است. بودجه ایمنی راه‌ها بسیار کم است و تامین نمی‌شود که وزرای مربوطه قول کمک دادند.

بیشتر بخوانید:

اشتری ضمن توصیه به ماموران پلیس راهور گفت: پلیس مجموعه‌ای است که به مردم خدمت می‌کند و مردم نیز قدردان پلیس هستند، طبق نظرسنجی‌ها اعتماد مردم به پلیس نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اعمال قانون برای خود مردم و به خاطر آرامش انجام می‌شود، متذکر شد: با مردم گزینشی برخورد نمی‌کنیم، اعمال قانون برای همه مساوی است و فرقی نمی‌کند چه کسی داخل خودرو باشد، هر جا مأمور ما اعمال قانون کرد برای نظم اجتماعی و سلامت سرنشنینان بود، نفع جریمه‌ها به ما نمی‌رسد و تماماً به خزانه دولت می‌رود، هیچ کار خدماتی در سطح ناجا نیست که انجام دهیم و درآمد آن به حساب ناجا واریز شود.

وی با بیان اینکه با رعایت تمام موارد، قانون را اعمال می‌کنیم، یادآور شد: در اجرای قانون تبعیضی نداریم، نه خودرو و نه شخصیت در اعمال قانون فرقی ندارد هر کس که قانون را رعایت نکند اعمال قانون می‌شود؛ اگر مأمور ما در اجرای قانون کوتاهی کرد به آن رسیدگی می‌کنیم اما کسی حق ندارد به مأمور توهین کند، از مأمور قانون تصویر بردارد و وی را تهدید کند، از مأمورانمان در هر کجای کشور حمایت می‌کنیم چون جانشان را می‌دهند.

اشتری ادامه داد: به مأموران پلیس گفتیم حافظ جان خود باشند و اگر جایی سلامتشان در خطر بود اعمال قانون نکنند، در وهله نخست باید امنیت مأموران پلیس تامین شود، در برخی موارد القا می‌کنند که از مأمور حمایت نشد یا با وی برخوردی صورت نگرفت که هر کدام ضوابط خود را دارد.

وی با اشاره با برخورد با متعرضان نسبت به مأموران پلیس، گفت: تعرضات نسب به گذشته بسیار کمتر شده اما در فصای مجازی زیاد به آن پرداخته می‌شود، به دلیل قانون‌مداری مأموران، اقتدار ناجا افزایش پیدا کرده و نیروی انتظامی امروز یک مجموعه هوشمند است که عالمانه کار می‌کند و باید این موضوع را ارتقا دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: سازمان نیروی انتظامی با این حجم مأموریت و تعداد نیرو کمترین تخلف را دارد و پاکدست‌ترین افراد در آن وجود دارند اما توصیه می‌کنم که مراعات مردم را کنید، مردم در فشارهای اقتصادی هستند که مسئولان باید برای آن چاره کنند ما نمی‌خواهیم فشار روی مردم با کارمان بیشتر شود.

وی از مأموران پلیس خواست نسبت به کمین برای اعمال قانون خودروها اقدام نکنند و گفت: آمار برای پلیس چه در توقیف و چه در جریمه، ملاک نیست، ایده‌آل ما این است که همه قانون را رعایت کنند، درست است که کشف و اثربخشی کار پلیس اهمیت دارد اما در هیچ جایی نگفتیم بر اساس آمار به مأموران نمره می‌دهیم، برای بنده اجرای قانون و خدمت مجاهدانه اهمیت دارد، خدارا شاکریم که خدمت‌گذار مردم شهیدپروی هستیم که با تمام سختی‌ها در ۲۲ بهمن عظمت ایجاد کردند.

اشتری با اشاره به تشییع باشکوه شهدای حادثه تروریستی خاش - زاهدان، گفت: اگر با کسی برخورد می‌کنیم به خاطر امنیت و احترام به مردم است.

وی خاطرنشان کرد: درباره معیشت کارکنان کار خوبی شده و یکی از کارها بحث ادغام بانک‌ها است و امیدوارم بتوانیم در پایان پنج سال آیتده گام خوبی برای کارکنان برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • SMAH1 IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    8 5
    اینکه کسی حق « تصویر برداری» از پلیس را ندارد،سالها قبل شنیدم.به نظرم قانون بدی است.اگر ماموری در حال جرم است،چگونه باید مچش را گرفت؟!!!! به علاوه،اگر همه بدانند که در حال تماشا توسط دیگران (که حتی در محل حاضر نیستند) هستند،حتما بهتر عمل می کنند.
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    9 1
    چرا باید کسی حق تصویر برداری از پلیس نداشته باشد.؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس