کد خبر 941349
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
امیرآبادی فراهانی

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه منابع افزایش 400 هزار تومانی حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال 98 موجود است، گفت: پرونده بودجه در مجلس بسته شد و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه نوبخت به مجلس مبنی بر اینکه دولت نمی‌تواند مصوبه افزایش حقوق به میزان ۴۰۰ هزار تومان در سال آینده را اجرایی کند، اظهار داشت: شورای نگهبان در قانون بودجه اصلاً ایراد اصل ۷۵ (اصل مربوط به داشتن بار مالی) نمی‌گیرد، چون منابع مصوبات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: آن ۲۰ درصد افزایش حقوق در سال آینده که دولت در لایحه بودجه ۹۸ پیش‌بینی کرده بود رقمی بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان می‌شد که مجلس ۴,۵۰۰ میلیارد تومان هم برای بازنشستگان در نظر گرفته بود که در مجموع رقمی در حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که اگر ۴۰۰ هزار تومان در ماه از این رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸ را به ۵ میلیون نفر حقوق‌بگیر بدهیم، ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ می‌شود که با این احتساب رقمی کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان از آن ۴۰ هزار میلیارد تومان دست دولت باقی می‌ماند که مجلس در این زمینه هم مصوب کرد دولت می‌تواند درصدی بین یک تا ۱۰ درصد افزایش حقوق (به جزء آن ۴۰۰ هزار تومان) را تعیین و در سال ۹۸ اجرایی کند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس: دولت اعلام کرد مصوبه افزایش حقوق را اجرا نمی‌کنیم

امیرآبادی تصریح کرد: به عنوان مثال اگر دولت این درصد را ۵ درصد تعیین کند، کسی که ۱۰ میلیون حقوق می‌گیرد ۵ درصد حقوقش می‌شود حدود ۵۰۰ هزار تومان که این رقم به علاوه آن ۴۰۰ هزار تومان افزایش ثابت همه حقوق‌ها که مجلس به تصویب رسانده ۹۰۰ هزار تومان می‌شود؛ یا اگر کسی ۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد ۵ درصد حقوقش ۱۰۰ هزار تومان می‌شود که به علاوه آن ۴۰۰ هزار تومان می‌شود ۵۰۰ هزار تومان افزایش در سال ۹۸؛ البته تعیین نهایی این میزان درصد افزایش حقوق‌ها بر عهده دولت است و باید دید دولت چه تصمیمی در این زمینه می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه منابع افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق همه کارکنان و بازنشستگان در سال ۹۸ موجود است، گفت: تعیین آن درصد یک تا ۱۰ درصد هم دست دولت بوده که کاملاً منطبق با قانون برنامه ششم توسعه است.

امیرآبادی یادآور شد: دولت در لایحه بودجه ۹۸ می‌خواست افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها را اجرایی کند تا به عنوان مثال حقوق ۱۰ میلیون تومانی ۲ میلیون افزایش یابد و حقوق ۲ میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد اما مجلس با این پیشنهاد دولت مخالفت و مصوب کرد حقوق همه کارکنان و بازنشستگان در سال آینده ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد و از طرفی مصوب کردیم دولت می‌تواند علاوه بر این ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق، درصدی بین یک تا ۱۰ درصد افزایش حقوق را در سال ۹۸ تعیین و اجرایی کند.

وی در پایان با بیان اینکه این مصوبه مجلس به عدالت نزدیکتر است، خاطرنشان کرد: پرونده بودجه ۹۸ در مجلس بسته شد و این مصوبه برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود، هیأت رئیسه مجلس هم نمی‌تواند فراتر از مجلس تصمیم بگیرد، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، قانون در صحن مجلس تصویب می‌شود و به شورای نگهبان می‌رود و اگر شورای نگهبان ایرادی به مصوبات بگیرد، برای اصلاح مجدداً به مجلس ارجاع داده می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    5 4
    فاصله حقوق یک معلم با سایر کارکنان زیاد است
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    2 15
    کدام عدالت کسی که ده میلیون مییگیرد مالیات بیشتر ی میدهد در واقع همان 400تومان می شود مغز های متفکر یعنی طرح دادن
    • مسیح IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
      10 1
      به ماهم ده میلیون بدهید ومالیات بیشتر بگیرید.نابغه!!!
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    14 0
    فاصله حقوقی در هیچ کشوری اندازه ایران نیست به باز نشستگان ظلم نکنید که غیر خدا کسی رو ندارند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    18 0
    کدام عدالت حقوق کارگران 1200و حقوق مدیران بالای ده تومان
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    3 7
    متحجرین جز به افکار پوسید خود فکر نمی کنند. برای ان ها مهم نیست که همه متخصصین از ایران بروند. برای ان ها مهم نیست اساتید کار نکنند. مگر کسی جلوی کارگر و یا هرکسی دیگری را گرفت که متخصص شود. هر کس حقوق ده میلیونی می خواهد درس بخواند و مهارت کسب کند. ای کاش همه ایرانیان چنین باشند
    • سید رضا - پاسخ 00:04 IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      5 1
      بنده از نزدیک اطلاع دارم که ؛ اکثر مدیران ما ؛ جز امضا کردن پای نامه ها و شرکت در جلسات بی نتیجه و در عین حال ؛ بهره مندی حداکثری از امکانات ؛ هنر دیگری ندارند ، که تافته جدا بافته باشند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس