کد خبر 941331
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
f 117

یک نشریه هلندی ادعای عجیبی را درباره به خدمت بازگشتن هواپیمای تهاجمی پنهانکار F-117 مطرح کرده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، هواپیمای پنهانکار F-117 را می‌توان به نوعی اولین جنگنده رادار گریز دانست که برای سال‌ها در سایه از راز و پنهانکاری پرواز می‌کرد. حضور در عملیات طوفان صحرا را می‌توان اولین حضور علنی و رسانه‌ای این پرنده در جریان جنگ دانست. این هواپیما در جریان نبرد در یوگوسلاوی سابق به سال ۱۹۹۹ میلادی نیز ساقط شد تا عنوان اولین پرنده پنهانکار ساقط شده را نیز با خود یدک بکشد.

نزدیک به بیش از یک دهه است که این پرنده از خدمت رزمی در نیروی هوایی آمریکا خارج شده است اما در این سال‌ها همیشه یک یا چند فروند از آنها در مناطق خاصی از آمریکا پرواز کرده و توسط علاقمند به هوانوردی نیز تصاویر آنها ثبت شده است. جدیدترین مورد این پروازها مربوط به همین هفته گذشته بر فراز بیابان موهاوی بوده است.

در جریان بحث‌ها در مورد همین پرواز بود که یک نشریه هلندی فعال در بحث هوانوردی اعلام کرد که بر اساس اخبار قابل اطمینانی که دریافت کرده است در سال ۲۰۱۷ میلادی ۴ فروند هواپیمای تهاجمی F-117 به منطقه خاورمیانه اعزام شده و حملاتی را نیز بر علیه کشور سوریه انجام دادند.

بیشتر بخوانیم:

ورود J-20 و T-50 آغازی بر پایان سلطه F های آمریکایی در آسمان

مجله هلندی Scramble ادعا کرده است که در این حملات این هواپیماها از بمب‌های هدایت ماهواره‌ای کم قطر موسوم به SDB بهره بردند و یکی از آنها نیز در جریان ماموریتی دچار حادثه شده و مجبور شده است در یکی از پایگاه‌های آمریکا در کشورهای همپیمان ، احتمالاً قطر یا امارات ، فرود بیاید. تا به این لحظه مقامات آمریکایی واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    3 24
    چندتا F-35 بخرید.
    • DE ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
      1 4
      سوخو 57 بهتره
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۲
    24 5
    ای کاش یکی راش کار کنیم مهندسی معکوس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس