کد خبر 940598
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰
محمود صادقی نمایه

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از تذکر کتبی این هیئت به محمود صادقی نماینده تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدجواد جمالی، سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در تشریح جلسه این هیئت، گفت: در این جلسه شکایت واصله از معاونت حقوقی رئیس جمهور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از برخی نمایندگان به هیئت نظارت بررسی شد.

وی افزود: محمود صادقی نماینده تهران اظهاراتی درباره برخی نمایندگان داشته مبنی بر اینکه آنها درباره مسائلی در برخی کمیسیون‌ها تطمیع شده در این باره مقرر شده هیئت نظارت به صادقی تذکر کتبی دهد.

بیشتر بخوانید:

تذکر ۱۵۱ نماینده به «روحانی»

تذکر نمایندگان به ظریف بابت استعفای بدموقع

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه در این جلسه پرونده شکایت معاونت حقوقی ریاست جمهوری از احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم، درباره اظهار نظرش پیرامون سفر به نیویورک و هزینه این سفر و تعداد افراد شرکت‌کننده بررسی شد، ادامه داد: هیئت، این اظهارات را خلاف وظایف نمایندگی تشخیص نداد.

جمالی همچنین از بررسی شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور از احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز درباره اظهارات وی درباره هزینه‌های انتخاباتی و برداشت از بیت‌المال در این هیئت خبر داد و گفت: هیئت نظارت این اظهارات نماینده تبریز را خارج از مصادیق و وظایف نمایندگی تشخیص داد و موضوع را به دادگاه ارجاع داد.

نماینده مردم فسا در مجلس با بیان اینکه در این جلسه همچنین شکایت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور و آقای احمدآبادی از مسئولان دفتر مبارزه با پولشویی، از محمد دهقان نماینده طرقبه با حضور وی بررسی شد، اظهار داشت: این شکایت ناظر به اظهارات و سخنرانی آقای دهقان در مجلس و مصاحبه‌های وی بود.

وی افزود: پس از اینکه اعضای هیئت، متن منتشر شده اظهارات نماینده طرقبه را بررسی کردند به این نتیجه رسیدند که دهقان به فرد خاصی اشاره نکرده است؛ بنابراین نتیجه‌گیری هیئت این بود که سخنرانی و اظهارات وی، خلاف وظایف نمایندگی نبوده است.

جمالی در تشریح بررسی شکایت دفتر امام‌جمعه کرج از علی مطهری، نماینده تهران اظهار داشت: آقای مطهری اظهاراتی درباره همایشی که قرار بود در کرج برگزار شود و سخنرانی وی در آن لغو شده بود، مطرح کرد که هیئت آن را خارج از وظایف نمایندگی ندانست.

وی با بیان اینکه علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شکایتی از هاجر چنارانی، نماینده نیشابور به هیئت ارائه کرده است، اضافه کرد: نماینده نیشابور در اظهارات خود نسبت‌هایی به رئیس میراث فرهنگی مطرح کرده است که این شکایت در پی آن صورت گرفته است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان تصریح کرد: در این جلسه پرونده شکایت از امیر خجسته، نماینده همدان، پروانه سلحشوری نماینده تهران، مجتبی ذوالنور، نماینده قم، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده شاهین‌شهر و همچنین جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد نیز بررسی شد که قرار است این پرونده‌ها در جلسات بعدی و با حضور خود نمایندگان بررسی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس