محمد دهقان نمایه - کراپ‌شده

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از تهیه و تدوین طرح «ابطال قراردادهای خصوصی‌سازی که در آن تخلف صورت گرفته است» در خانه ملت خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به روند خصوصی‌سازی در کشور گفت: متأسفانه در این چند سال، به ویژه چند سال اخیر تخلفات گسترده‌ای در زمینه واگذاری اموال ملت به نام خصوصی‌سازی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

جزئیات گزارش دیوان محاسبات از تخلفات سازمان خصوصی‌سازی

متن کامل گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور + جداول

اقدام سازمان خصوصی‌سازی برای فروش ماشین‌سازی تبریز مغایر قانون بوده است

وی اضافه کرد: بعد از پیگیری‌های چند ماهه و کشف تخلفات متعدد در زمینه خصوصی‌سازی به این نتیجه رسیدیم که جز از طریق قوه قضائیه نمی‌توان جلوی تخلفات خصوصی‌سازی را گرفت، لذا در همین زمینه ۵۵ نماینده مجلس طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از وی خواستیم که رئیس خصوصی‌سازی را ممنوع‌الخروج کرده و پرونده‌های مربوطه را تشکیل دهد.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در همین زمینه اظهار داشت: با پیگیری‌ رسانه‌ها و بازتاب نامه ۵۵  نماینده و پرداختن صدا و سیما به این موضوع موج مردمی علیه تخلفات خصوصی‌سازی شکل گرفت و نتیجه‌اش ممنوع‌الخروجی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد.

«دیوان محاسبات که پس از حساس شدن افکار عمومی به موضوعات توجه بیشتری دارد، در نشست روز گذشته (دوشنبه مجلس) برخی تخلفات خصوصی‌سازی را برملا کرد»

وی به تهیه و تدوین دو طرح در باره جلوگیری از تخلفات خصوصی‌سازی در مجلس اشاره کرد و گفت: یک طرح را ما آماده کردیم و طرح دیگری نیز از سوی جمعی از نمایندگان تهیه و تدوین شد؛ ما طرح نمایندگان را امضا کردیم تا این موضوع با فوریت در مجلس مطرح و بررسی شود.

دهقان در بیان جزئیات طرح مذکور گفت: در این طرح به دنبال آن بودیم تا ‌مسئله‌ای که ماه‌ها آن را پیگیری‌ کرده و اهتمام ویژه‌ای برای جلوگیری از تخلف در آن بودیم، به جایی برسد؛ درواقع هدف ما این است که اموالی که به صورت خلاف و یا با قیمت ارزان به نااهلان واگذار شده به مردم بازگردد.

نماینده مردم طرقبه و شاندیز اعلام کرد که طرح مذکور «ابطال قراردادهای خصوصی‌سازی که در آن تخلف صورت گرفته است» نام دارد و به امضای تعداد زیادی از نمایندگان رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس