کد خبر 940360
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
ال کلاسیکو

شرایط همیشه غیرعادی ال‌کلاسیکو باعث می‌شود حتی خوش‌بین‌ترین هواداران رئال مادرید هم تساوی یک - یک بازی رفت نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در خانه بارسلونا را به نفع تیم‌شان ندانند.

به گزارش مشرق، سی و پنجمین ال‌کلاسیکوی جام حذفی اسپانیا یکی از ۲ غول ابدی دنیای فوتبال را به فینال این جام می‌رساند. اگر تصور می‌کنید تساوی یک - یک رئال مادرید در بازی رفت نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا به معنای شانس بیشتر این تیم در جریان میزبانی بازی برگشت است، سخت در اشتباه هستید و چنانچه به خاطر شرایط بهتر بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای اخیر، آبی واناری‌ها را در فینال می‌بینید، ظاهراً از شدت پیش‌بینی‌ناپذیری نبرد بزرگ اطلاعی ندارید.

این جدال بزرگ ساعت ۲۳:۳۰ امشب (چهارشنبه) در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا شروع یک سریال است که قسمت بعدی‌اش هم ۴ روز بعد دوباره در برنابئو و این بار در چارچوب لالیگا روی پرده می‌رود.

شرایط کلی

بارسلونا با پنجاهمین هت‌تریک مسی، ابتدای هفته ۴ بر ۲ در زمین سویا پیروز شد و به صدرنشینی در لالیگا ادامه می‌دهد. رئال هم با ۲ پنالتی گرفته شده به لطف سیستم کمک داور ویدئویی در زمین لوانته به پیروزی رسید تا در رده سوم به روزهای آینده امیدوارتر شود.

غایبان ال‌کلاسیکو

رئال مادرید فقط مارکوس یورنته را در اختیار ندارد اما بارسلونا بدون رافینینا، آرتور و فرمالن مصدوم به میدان می‌رود. اگر سیلسن، سنگربان تیم آمادگی لازم را به دست نیاورد، تراشتگن به جای او در دروازه می‌ایستد.

رویارویی‌های قبلی

در ۲۳۹ جدال رسمی قبلی، رئال با ۹۵ برتری آمار بهتری نسبت به بارسایی دارد که ۹۳ پیروزی به دست آورده است، البته با احتساب بازی‌های غیررسمی، بارسلونا با ۱۱۳ برد مقابل ۹۹ برد رقیب اوضاع بهتری دارد. در ۳۴ جدال قبلی در جام حذفی اسپانیا، ۱۴ بار بارسا و ۱۲ بار رئال پیروز شده‌اند.

نکات کلیدی

*۲ تیم برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ در جام حذفی اسپانیا به میدان می‌روند.

۲* تیم پیش از این ۵ بار در نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا مقابل هم بازی کرده‌اند که ۴ بار در مجموع رئال راهی فینال شده و یک بار بارسلونا.

*رئال مادرید تنها ۲ بار پس از برتری بر بارسلونا در نیمه‌نهایی، فینال را هم برد و قهرمان شد و بارسلونا در تنها باری که از سد رقیب دیرینه در نیمه‌نهایی گذشت، فینال را واگذار کرد.

*یک‌طرفه‌ترین ال‌کلاسیکوی تاریخ در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی در سال ۱۹۴۳ رقم خورد؛ جایی که رئال به شکل مشکوکی ۱۱ بریک رقیب را درهم کوبید.

ترکیب احتمالی

رئال مادرید: ناواس، راموس، کارواخال، واران، رگیلون، کروس، مودریچ، کاسیمیرو، بنزما، وینسیوس و واسکس

بارسلونا: تراشتگن، روبرتو، پیکه، لنگله، راکیتیچ، آلابا، ویدال، بوسکتس، دمبله، سوارس و مسی

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس