بشار اسد و رهبر انقلاب

سفر روز دوشنبه رئیس‌جمهور سوریه به تهران اگرچه بی‌سروصدا انجام شد اما مانند بمب، فضای رسانه‌های بین‌المللی را منفجر کرده است.

سرویس جهان مشرق سفر روز دوشنبه «بشار حافظ الاسد» رئیس‌جمهور جمهوری عربی سوریه به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با رهبر انقلاب [۱] و رئیس‌جمهور کشورمان، بر خلاف بسیاری از رویدادهای سیاسی، پیامی قاطع و واضح برای همه کشورهای جهان داشت. تهران تنها بازیگر منطقه‌ای و بین‌المللی بود که از ابتدای جنگ در سوریه تا اکنون که به انتهای این جنگ رسیده‌ایم در کنار دولت اسد بود و هرگز از این موضع عقب‌نشینی نکرد. اکنون سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران به معنای و با هدف قدردانی از نقش جمهوری اسلامی در جلوگیری از افتادن این کشور به دست تروریست‌های تحت حمایت آمریکاست. این سفر در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشته است. خبرگزاری‌ها چه در کشورهایی مانند آلمان و انگلیس که نقش مستقیم و سهم عمده‌ای در سرنوشت سوریه نداشته‌اند، چه در کشورهایی مانند آمریکا و روسیه که روی جنگ سوریه سرمایه‌گذاری هنگفتی کرده‌اند، و چه بازیگران منطقه‌ای مانند ترکیه و رژیم صهیونیستی که از نزدیک در متن درگیری‌ها قرار داشته‌اند، خبر سفر اسد به تهران را به عنوان نماد پیروزی ایران در جنگ سوریه مخابره کردند. در گزارش پیش رو به بخشی از انعکاس خبر سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران در رسانه‌های بین‌المللی می‌پردازیم.

استقبال گرم رهبر انقلاب از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه [+]

در همین‌باره بخوانید:

›› بازتاب جهانی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن

›› تفاوت پوشش اعتراضات فرانسه و اغتشاشات ایران

آسوشیتدپرس (آمریکا): بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، طی سفری اعلام‌نشده به ایران با رهبر عالی و مقامات دولت این کشور دیدار کرد تا دو طرف، خروج نیروهای آمریکایی و تلاش‌های ترکیه برای ایجاد یک منطقه حائل در شمال سوریه را بررسی کنند [۲] .

نیویورک‌تایمز (آمریکا): آیت‌الله خامنه‌ای پیروزی‌های نظامی دو کشور در سوریه را «موجب عصبانیت» آمریکا و طراحی توطئه‌های جدید واشینگتن برای منطقه دانست [۳] .

وال‌استریت‌ژورنال (آمریکا): بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با رهبر ایران، کشوری که به برقراری مجدد کنترل وی بر سوریه بعد از هشت سال جنگ کمک کرد، خواهان تقویت همکاری‌های اقتصادی شد [۴] . وی در دیدار با رهبر عالی ایران گفت: ایران در طول جنگ «در کنار ما بود و لازم است که این پیروزی را به شما و همه مردم ایران تبریک بگویم.»

فاکس‌نیوز (آمریکا): سفر بشار اسد به تهران تنها یک روز پیش از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، به روسیه برای گفت‌وگوهایی است که پیش‌بینی می‌شود موضوع آن‌ها نقش ایران در سوریه باشد [۵] .

المانیتور (آمریکا): سفر اسد به تهران به دو کشور این امکان را می‌دهد تا اتحاد دوجانبه‌شان را تقویت کنند، به خصوص در زمانی که اسد به شکل روزافزونی توسط کشورهای همسایه تحت فشار است تا از ایران فاصله بگیرد. [۶] در آغوش گرفتن‌های گرم اسد با رهبر و رئیس‌جمهور ایران به عنوان نمایش اتحاد در رسانه‌های ایران به شکل گسترده‌ای بازتاب داشت. تهران با میزبانی از اسد، هم به آمریکا و هم به ترکیه این پیام را مخابره کرد که ایران در مقابل تحولات و تهدیدات جدید در سوریه عقب‌نشینی نخواهد کرد و تسلیم نخواهد شد.

تایم (آمریکا): رهبر عالی ایران در دیدار با اسد بر لزوم رد توطئه‌های آمریکا مبنی بر ایجاد منطقه حائل در سوریه و هم‌چنین حفظ شماری از نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرز سوریه با عراق تأکید کرد [۷] . اسد نیز آمریکا و متحدان منطقه‌ایش نظیر عربستان را به ایجاد شکاف در گروه‌های مذهبی و نژادی در سوریه متهم کرد و گفت این‌گونه تلاش‌ها نتیجه معکوس داشته است: «امروز در سوریه، کردها و قبایل [عرب] روابط خوبی با دولت دارند.»

صدای آمریکا (آمریکا): آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با بشار اسد گفت: «مسئله منطقه حائل که آمریکایی‌ها در سوریه به دنبال ایجاد آن هستند، از جمله توطئه‌های خطرناکی است که باید با قاطعیت آن را رد کرد و در مقابل آن ایستاد [۸] .» حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در دیدار با اسد تأکید کرد: «تهران در روند ثبات، بازگشت آوارگان و فرآیند سیاسی داخلی نیز در کنار دمشق خواهد بود [۹]

استارز اند استرایپس (آمریکا): در دیدار روز دوشنبه، هر دو طرف رضایت خود از سطح همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور در همه زمینه‌ها را اعلام کردند [۱۰] . رسانه‌های سوری تصاویر اسد و مقامات ایران را لبخندزنان و در حال دست دادن با یک‌دیگر منتشر کرده‌اند.

«رمز موفقیت سوریه استقامت بود»؛ صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› لرزه ترامپ بر اندام نتانیاهو: می‌گذاریم ایران هر کاری می‌خواهد در سوریه بکند

›› ترامپ در سوریه تسلیم جمهوری اسلامی شد

›› نقش نفت در نقشه آمریکا برای سوریه

راشاتودی (روسیه): سفر اسد به تهران برای رئیس‌جمهوری که از آغاز جنگ داخلی در سوریه تا کنون غیر از روسیه به هیچ کشور دیگری نرفته، اقدامی تقریباً بی‌سابقه است [۱۱] .

اسپوتنیک (روسیه): رهبر ایران و رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با یک‌دیگر بر اراده دو کشور برای ادامه مقاومت در مقابل سیاست برخی کشورهای غربی مبنی بر تنش‌آفرینی و مقابله با تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد آشوب در منطقه تأکید کردند [۱۲] .

ینی‌شفق (ترکیه): بشار اسد طی دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران، چهلمین سال‌گرد انقلاب اسلامی ایران را به وی تبریک گفت و درباره تحولات منطقه‌ای با او تبادل‌نظر کرد [۱۳] .

دیلی‌استار (لبنان): بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه طی یک سفر کم‌سابقه خارجی به تهران رفته و از جمهوری اسلامی به خاطر حمایت‌هایش طی جنگ سوریه، تشکر کرد [۱۴] .

بوسه «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بر شانه رهبر انقلاب [دانلود]

چه‌بسا لحظه‌ای که بشار اسد شانه رهبر انقلاب را بوسید، خاطره این لحظه کابوس‌وار برای صهیونیست‌ها زنده شده باشد [+]

العربیه (رژیم سعودی): به گزارش تلویزیون سوریه، اسد در دیدار با مقامات ایرانی گفته است هیچ‌یک از اقدامات تنش‌آفرین قدرت‌های غربی موجب نخواهد شد تا ایران و سوریه دست از دفاع از منافع خود بردارند [۱۵] . تلویزیون ایران نیز گزارش می‌دهد که آیت‌الله خامنه‌ای از اسد به عنوان «قهرمان جهان عرب» تقدیر کرده و گفته است رئیس‌جمهور سوریه موجب تقویت اتحاد میان ایران، سوریه و حزب‌الله شده است.

الجزیره (قطر): بشار اسد در سفر به تهران با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی ایران، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد [۱۶] . تلویزیون سوریه تصاویری از دیدار اسد با آیت‌الله خامنه‌ای را منتشر کرد و خبر داد که دو طرف بر سر «ادامه همکاری در همه سطوح برای تأمین منافع دو ملت دوست» با یک‌دیگر توافق کرده‌اند.

رویترز (انگلیس): طی اولین سفر علنی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، به نزدیک‌ترین متحد منطقه‌ایش یعنی ایران پس از آغاز جنگ سال ۲۰۱۱ در سوریه، دو طرف بر اتحاد دوجانبه و همکاری در همه سطوح تأکید کردند [۱۷] . در این جلسه سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در کنار اسد نشسته بود؛ سلیمانی کسی است که حضورش در خط مقدم جبهه‌های سراسر سوریه موجب خشم شورشیان شده است.

اشاره «بشار اسد» در دیدار با رهبر انقلاب که به نظر می‌رسد تقدیر از حاج قاسم باشد (این فیلم صدا ندارد) [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› حاج قاسم چگونه قدرت نظامی جمهوری اسلامی را چندبرابر کرد

›› حاج قاسم؛ قوی‌ترین ژنرال خاورمیانه و معمار استراتژی قدرتمند ایران

میدل‌ایست‌آی (انگلیس): رهبر عالی ایران در دیدار با رئیس‌جمهور سوریه پیروزی بر تروریسم را به اسد تبریک گفت [۱۸] . ایران نقش مهمی در برگرداندن ورق جنگ سوریه به نفع دولت این کشور ایفا کرده است. دولت اسد طی سال‌های گذشته درگیر جنگ با شورشیان تحت حمایت آمریکا و برخی کشورهای دیگر و هم‌چنین شبه‌نظامیان افراط‌گرایی مانند داعش بوده است. آیت‌الله خامنه‌ای ضمن هشدار به اسد درباره توطئه‌های احتمالی آمریکا، قول داد ایران تا ریشه‌کن شدن تروریسم در سوریه در کنار دولت این کشور بماند. این نشست در حالی صورت گرفت که آمریکا و اسرائیل خواهان خروج نیروهای ایرانی از سوریه شده‌اند.

دویچه‌وله (آلمان): اسد از ابتدای جنگ سوریه تا پیش از سفر روز دوشنبه‌اش به تهران تنها به روسیه رفته بود و ایران دومین مقصد خارجی رئیس‌جمهور سوریه طی حدود ۸ سال اخیر به شمار می‌آید [۱۹] . رهبر ایران در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران «کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند [۲۰] .» بشار اسد نیز از مقامات و مردم ایران به خاطر کمک‌هایی که در طول جنگ به سوریه کردند، تشکر نمود.

شین‌هوآ (چین): اسد در دیدار با رهبر ایران گفت: دست‌یابی به منافع ملت‌ها در منطقه ایجاب می‌کند که دولت‌ها از عمل به خواسته‌های برخی کشورهای غربی، از جمله آمریکا، خودداری کنند [۲۱] . روحانی درباره آخرین تحولات مربوط به نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه در شهر سوچی روسیه به بشار اسد توضیح داد.

دیدار اسد با رهبر انقلاب به معنای ارسال پیامی قوی برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی بود [+]

رسانه‌های رژیم صهیونیستی

شاید بیش از هر بازیگر دیگری در منطقه، رژیم صهیونیستی از دیدار اخیر میان بشار اسد و رهبر ایران عصبانی شده باشد. رسانه‌های صهیونیستی به طور گسترده‌ای خبر این دیدار مهم را پوشش دادند.

جروزالم‌پست (رژیم صهیونیستی): بشار اسد طی سفری مهم و نمادین به تهران با آیت‌الله خامنه‌ای و سایر مقامات کلیدی ایران دیدار کرد [۲۲] . مقامات ایرانی در این دیدار، پیروزی سوریه را پیروزی ایران دانستند و توطئه‌های آمریکا علیه منطقه را محکوم کردند. حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در نشست اسد با آیت‌الله خامنه‌ای نشانه واضحی از اهمیت موضوعات مورد بحث میان دو طرف بود. به نظر می‌رسد اسد [رأساً و] بدون هیأتی دولتی به ایران سفر کرده و پرچم سوریه در اغلب نشست‌ها دیده نمی‌شود. این سفر نشان می‌دهد اسد جایگاه خود در قدرت را مستحکم می‌بیند و مصمم است اتحاد با ایران را تثبیت و تعمیق کند. رهبر عالی ایران در اشاره‌ای صریح و دقیق به موضوع بیانیه‌های اخیر آمریکا درباره ایجاد یک منطقه حائل در مرز سوریه با ترکیه اشاره کرد. اسد جنگ داخلی در سوریه را به جنگ ایران و عراق تشبیه کرد. به یک معنا، ایران در سوریه موفق شد آن چیزی را به دست بیاورد که در انتهای جنگ با عراق موفق به کسب آن نشده بود: موفقیتی به وسعت سراسر منطقه.

هاآرتص (رژیم صهیونیستی): رسانه‌های سوری و ایرانی تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اسد چگونه آیت‌الله خامنه‌ای را گرم در آغوش گرفته است و با روحانی دست می‌دهد [۲۳] .

تایمز اسرائیل (رژیم صهیونیستی): بشار اسد طی اولین سفرش به ایران طی چندین سال گذشته از آیت‌الله خامنه‌ای برای کمک‌های ایران به دولت سوریه برای پیروزی در جنگ، قدردانی کرد [۲۴] . رئیس‌جمهور ایران در دیدار با اسد گفت: «ایران هم‌چون گذشته در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود.»

دبکافایل (رژیم صهیونیستی): بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، روز دوشنبه سفری اعلام‌نشده به تهران داشت و مورد استقبال آیت‌الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران قرار گرفت [۲۵] . این دیدار اولین دیدار دو طرف از آغاز جنگ داخلی در سوریه در سال ۲۰۱۱ بود.

کانال ۷ رژیم صهیونیستی، آروتز شوا (رژیم صهیونیستی): رهبر عالی ایران و رئیس‌جمهور سوریه «روابط برادرانه و قوی میان دو ملت را به عنوان عامل اصلی حفظ [روابط میان] سوریه و ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان» بررسی کردند [۲۶] .

آی ۲۴ نیوز (رژیم صهیونیستی): آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر عالی ایران در دیدار با اسد گفت: «کمک به دولت و ملت سوریه را کمک به حرکت و جریان مقاومت می‌داند و از صمیم قلب به آن افتخار می‌کند [۲۷]

تصویری که قطعاً صهیونیست‌ها و سعودی‌ها را عصبانی کرده است [+]

رسانه‌های فارسی‌زبان بین‌المللی

سرویس‌های فارسی‌زبان رسانه‌های بین‌المللی نیز اخبار سفر بشار اسد به ایران را پوشش دادند. البته طبیعتاً لحن برخی از این گزارش‌ها نسبت به نسخه‌های انگلیسی‌زبان بسیار انتقادی‌تر و نشان‌دهنده عصبانیت این سرویس‌های خبری از دیدار روز دوشنبه میان اسد و مقامات ایران است.

صدای آمریکا (آمریکا): رسانه‌های داخلی ایران گزارش دادند که بشار اسد، دوشنبه ۵ اسفند، با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد و از سوی او به گرمی مورد استقبال قرار گرفت [۲۸] . آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار بر حمایت جمهوری اسلامی از دولت سوریه تأکید کرد و آن را حمایت از «جریان مقاومت» خواند. او هم‌چنین با بیان این‌که ایران و سوریه «عمق راه‌بردی» یک‌دیگر هستند گفت که جمهوری اسلامی به ارتباط مستمر با سوریه ادامه می‌دهد. جمهوری اسلامی گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و حماس و دولت سوریه را به دلیل اقدامات آن‌ها علیه اسرائیل، «جریان مقاومت» می‌خواند.

رادیو فردا، رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی (آمریکا): بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، در سفر به تهران با رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به طور جداگانه دیدار کرد [۲۹] . در این دیدار و هم‌چنین در دیدار بشار اسد با حسن روحانی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز حضور داشته است. آقای سلیمانی در دیدار بشار اسد با حسن روحانی در سمت رئیس‌جمهور سوریه نشسته بود. رهبر جمهوری اسلامی در این دیدار، ایران و سوریه را «عمق راه‌بردی» یک‌دیگر خواند و افزود: «هویت و قدرت جریان مقاومت وابسته به این ارتباط مستمر و راه‌بردی است. بر این اساس دشمنان نخواهند توانست نقشه‌های خود را عملیاتی کنند.» بشار اسد نیز در این دیدار از «حمایت‌های بی‌دریغ» جمهوری اسلامی از حکومت خود تقدیر کرد.

اسپوتنیک (روسیه): آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در دیداری با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، رمز پیروزی سوریه و به شکست کشاندن آمریکا و مزدوران منطقه‌ای آن را استقامت رئیس‌جمهور و مردم سوریه و پافشاری آنان بر مقاومت خواند [۳۰] . وی هم‌چنین به یک خطای محاسباتی دشمنان در قضیه سوریه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: «اشتباه دشمنان این بود که سوریه را با برخی کشورهای عربی اشتباه گرفتند، در حالی که در آن کشورها حرکت مردم در جهت مقاومت و در واقع، قیام علیه آمریکا و دست‌نشاندگان آن بود. بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز گفت: جنگ سوریه مشابه جنگ تحمیلی هشت‌ساله علیه ایران بود. جمهوری اسلامی در این حادثه، فداکارانه در کنار ما بود و لازم است موفقیت کنونی را به جناب‌عالی و همه ایرانیان تبریک بگویم و از آنان قدردانی کنم.

برخی به محل نشستن حاج قاسم در این تصویر واکنش نشان داده‌اند

العربیه (رژیم سعودی): اسد در حساب‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت که او امروز [دوشنبه] «در مأموریتی کاری به پایتخت ایران» سفر می‌کند و از آن‌چه حمایت‌های «ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ سوریه» نامید، تشکر کرد [این خبر به دلایل نامعلومی از سایت العربیه حذف شده است [۳۱] ].

بی‌بی‌سی (انگلیس): بشار اسد در دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای سال‌گرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رهبر ایران تبریک گفت و ایران را نماد یک کشور «قوی و نیرومند و قادر به تحقق منافع و آرمان‌های ملت و مقابله با تمام اشکال دخالت‌های خارجی» توصیف کرد [۳۲] . تصاویری که از این دیدار منتشر شده نشان می‌دهد که رهبر ایران به گرمی از بشار اسد استقبال کرده است. رئیس‌جمهور ایران هم در دیدار با همتای سوری خود در تهران گفته است جمهوری اسلامی «در مسیر مبارزه علیه تروریسم در سوریه همواره در کنار مردم و دولت این کشور ایستاده و از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکرده است.» آقای اسد نیز به رئیس‌جمهور ایران گفته برای «ابراز قدردانی» به تهران سفر کرده است.

یورونیوز (فرانسه): آقای خامنه‌ای در دیدار با بشار اسد گفت که ایران «از صمیم قلب» به «کمک به دولت و ملت» سوریه «افتخار» می‌کند [۳۳] . در جریان این دیدار، رهبر ایران بر «خطای محاسباتی آمریکا» و هم‌پیمانانش در مورد سوریه تأکید کرد و به بشار اسد گفت: «جناب‌عالی با ایستادگی‌ای که از خود نشان دادید به قهرمان جهان عرب تبدیل شدید و مقاومت در منطقه به وسیله شما قدرت و آبروی بیش‌تری یافت.» آقای اسد هم‌چنین خواستار تقویت ارتباطات علمای مذهبی دو کشور با هدف مقابله با گروه‌های تکفیری و نیز توسعه روابط اقتصادی دو کشور به منظور «خنثی کردن توطئه‌های دشمنان» ایران و سوریه شد.

تایمز اسرائیل (رژیم صهیونیستی): در ادامه حمایت‌های رژیم ایران از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، طی سفری بی‌سابقه به تهران با [آیت‌الله] علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، به طور جداگانه دیدار کرد [۳۴] . به گزارش سایت دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در این دیدار و هم‌چنین در دیدار بشار اسد با حسن روحانی، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، نیز حضور داشته است.

بشار اسد در تهران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز دیدار کرد


[۱] دیدار رئیس جمهور سوریه با رهبر انقلاب لینک

[۲] Syria's Assad Visits Iran In Rare Trip Abroad Link

[۳] Assad Meets Khamenei in First Iran Visit Since Syrian War Began Link

[۴] Syria’s Assad Visits Tehran, Looking to Cement Ties Link

[۵] Syrian president visits Iran in rare trip abroad Link

[۶] Intel: How Iran is trying to strengthen its role in Syria by hosting Assad Link

[۷] Syria's President Bashar Assad Visits Iran in a Rare Trip Abroad Link

[۸] Syria's Assad Meets Iran Supreme Leader in Tehran Link

[۹] جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته در کنار مردم و دولت سوریه خواهد بود… لینک

[۱۰] Syrian president visits Iran in rare trip abroad Link

[۱۱] Syria’s Assad visits ally Iran for first time in ۸ years since conflict began (VIDEO) Link

[۱۲] Assad Meets Rouhani in First Visit to Iran Since the Start of Syrian War Link

[۱۳] Assad in Iran first time since Syrian civil war began Link

[۱۴] Assad thanks Iran as ‘caliphate’ nears end Link

[۱۵] Syria’s Assad meets Iran’s Supreme Leader in Tehran Link

[۱۶] Syria's Assad visits Iran in rare trip abroad Link

[۱۷] Assad meets Khamenei in first Iran visit since Syrian war began Link

[۱۸] Assad meets Khamenei in Syrian president's first public visit to Iran since war began Link

[۱۹] Syria's Bashar Assad makes first trip to Iran since outbreak of civil war Link

[۲۰] متن دقیق اظهارات رهبر انقلاب: جمهوری اسلامی ایران هم‌چون گذشته در کنار ملت سوریه خواهد بود، زیرا این کار را کمک به جریان و حرکت مقاومت می‌داند و با اعتقادی از صمیم قلب، به حمایت از مقاومت افتخار می‌کند.

[۲۱] Syria president starts visit to Iran Link

[۲۲] Iran Hosts Syria’s Assad in Tehran, Slams American “Plots” Link

[۲۳] Assad Meets Iran's Khamenei for First Time Since Syria War Began Link

[۲۴] On first trip to Iran in years, Assad thanks Khamenei for helping him win war Link

[۲۵] Assad on surprise visit to Tehran Link

[۲۶] Syrian President meets Iran's Supreme Leader Link

[۲۷] Syria's Assad meets Iran supreme leader in Tehran Link

[۲۸] بی‌توجهی به مخالفت‌های مردمی با خرج بودجه ایران در سوریه؛ خامنه‌ای در دیدار با اسد: به حمایت از شما افتخار می‌کنیم لینک

[۲۹] دیدار بشار اسد با علی خامنه‌ای در تهران لینک

[۳۰] بشار اسد با رهبر ایران دیدار کرد لینک

[۳۱] رهبر ایران در دیدار با بشار الاسد: شما قهرمان جهان عرب هستید لینک

[۳۲] بشار اسد در سفری اعلام‌نشده به ایران با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کرد لینک

[۳۳] علی خامنه‌ای در تهران با بشار اسد دیدار کرد لینک

[۳۴] دیدار بشار اسد با علی خامنه‌ای در سفری بی‌سابقه به تهران لینک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    55 65
    دولت ایران با دولتهای کشورهای مسایه خیلی فرق داره و همیسه دیت برتر رو داره
    • محمد IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      10 89
      آخرشب نوشتن نظر خوب نیست،همسایه،همیشه،دید فکرکنم صحیح ترباشه
    • ایمان IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      15 0
      محمد، اول صبح هم ظاهراً خیلی خوب نیست. منظور 22:27 «دست برتر» بود، نه «دید» برتر.
  • مصدق زمان DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    40 84
    اصلا شما برو آلبرت انيشتن رو بيار ، تا وقتي اميركبير معاصر نباشه يعني هيچي به هيچي .
    • BE ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      بیچاره امیر کبیر ، میگفتی ملیجک لااقل
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      30 80
      منظورت از " اميركبير معاصر" ابوالبرجامه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      اتفاقا این نشان دهنده این است که مقاومت چاره ساز است نه دیدار با کدخدا.
    • احمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      12 93
      امیرکبیر برای کوتاه کردن دست اجنبی از ایران امیرکبیر شد و برای همین هم کشته شد. من نمی فهمم اینی که رفته به دست و پای اجنبی‌ای افتاده که خودش پاشده رفته بیرون رو برگردونه سر سفره ثروتهای ملی کشور، چه سنخیتی با امیرکبیر داره؟
  • قریشی IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    جانم فدای رهبر و زنده باد محور مقاومت
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      17 87
      اونایی که منفی دادن لیاقت فدایی شدن برای ترامپ و نتانیاهو رو دارن . خدای قهار شما رو با همون ها محشور بکنه.
  • NO ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
    دیدار مهمی بود. ظریف ساده لوح خرابش کرد. بنده خدا فریب این واعظی رو خورد
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      17 67
      واعظی رو مثل مشایی بزرگ کنید .
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      14 75
      ظریف ساده لوح نیست....
  • BE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    8 52
    یا حلیبی
  • US ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    خداوند این رهبر بزرگ ایران رو حفظ کنه، یه زمان در تاریخ جهان تازه می فهمند که این مرد چه جایگاه ویژه و افتخار آمیزی برای کل جهان داشته
    • بیسیمچی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      منفی ها نشانه حرام خوارها است بترسید از روزی که حذفتون کنیم.
  • مهدی IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    به نظر من ظریف و امثال ظریف و سلیمانی ها تو این مملکت زیادن اون چیزی که باید واقعا قدرش رو دونست وجود پر افتخار رهبره اونو محکم بچسبید که اگه نباشه تو این شرایط یه عده خون مردم رو خواند خورد
  • US ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    4 73
    "بشار اسد در تهران با حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز دیدار کرد"...
  • سید IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    5 77
    اسلام وملمین ومقاومترادر همه عرصهها در پناه خدا از لبنان سوریه عراق ایران افغانستان یمن سربلند بگرداند انشاالهسید
  • DE ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    42 94
    ماشاالله اُبهت رهبر حرف نداره . چشم حسود کور.
    • ارش IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      22 92
      تا کور شود آنکه نتوان دید.
  • احمدطاهر IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    24 93
    نقطه زنی مقام معظم رهبری در گفتمان سازی برای تحلیل پدیده ها یکباردیگر راهگشای افق نو وراه بایدی جبهه مقاومت ازدیدرادار اسلام بازهم جبهه خودی ودشمن را به هدف ونقطه امروزی مقاومت برای فردای پرازفتح مشخص کرد .منطقه حائل ! جای پایی است که درصورت تسامح درآن میتواند تمام راه آمده لشگرمقاومت را زیرسوال ببرد واتکای همتهای صادق وتواناییهای نظامی وریشه مردمی آن برای مین گذاری جای پا وبارش رعدوبرق مقاومت راهی است که زیرساخت سازی زمینی ودریایی وبازسازی سوریه مقاوم رادرپی دارد . فرمانده میداند منطقه حائل نباید باتاکیدی پرازاراده شکل بگیرد تافردای بعدادلب دست اندازی ترکیه وعربستان وآمریکاورژیم صهیونیستی را پایان میبخشد واعلام حرف فرمانده باقاطعیت آینده را روشن به جبهه مقاومت هم نشان دادوهم یکبار برای همیشه بایدگفتمان گفته راتکرارنمیکنند رادشمن درمیدانهای بعدی به حافظه بسپارد! بعضی چه درکاخ سفید وچه درمیان پادوهای مزدوران بدون فیش حقوقی فاش شده بایدباورکنند واقعا آن دوره گذشت که چه دربلوک شرق وچه دربلوک غرب بابه راه افتادن چند ناوهواپیمابر چندکشورسقوط میکرد ! حالا هرزمین سفتی باتلاق میشودفراترازویتنام میشود بی سرانجام ژاپن سیه بخت نمیشود وچین محتاطی نمیزاید بلکه یمنی پولادین عراقی تیزوبران وسوریه ای بادستهایی بلند وکوبنده وحزب اللهی اعجاب آوروغزه ای انقلابی عراب را آغازگرمیشود . مهم نیست واعظی منظورظریف بود یاخودروحانی ؛ تکرارزنگنه بود یا اوحرفهایی اززبان اونگفته برعلیه پشت پرده برجام دارد ! حتی به روایتی وکنایتی مهم نیست ظریف بگویدآنهاکه بودندکه چه کسانی از ارائه گزارش به رهبرنورانی کلام انقلاب اسلامی ناراحت بودندچون همه میدانندولیست آنهادرچندازسطرتاریخ برجام آهوخیالی دولت حک شده بلکه مهم این است همسایگان وکفتارهای بی لانه درسوریه بانقطه زنی راهبردی رهبرمعظم انقلاب درمفاهیم انقلاب جهانی انسان آخرالزمانی لانه ای ندارند !گام پایانی مقاومت درمیدان پراندن کرکسان دوست کفتار همین است وپس ازآن روشن میشود باچشم مسلح وغیرمسلح آنچه نبایددیده وتهدیدمیشد بسیارنزدیک است !مرزجولان تبدیل به مقاومت جولان با انبوهی بیشماراز موشک فاتح وعمادفاتح درآستانه عقب راندن دشمن است ! وقتی زندان خیام آزادشد آنقدرناگهانی بودکه زندانیان اسیرصهیونیست باورنمیکردند اینهاکه پشت درندبازکنندگان درهای زندانشانند!!
  • مهندس IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    بشار اسد اینده روشنی دارد رئیس جمهور سوریه سال اینده اگه خدا بخواد ی کشور با اقتداری میسازه اخرین تکنولوژی را به دنیا عرضه میکنه چشم صهیونیست و امریکا و اسرائیلم درمیارد
    • NL ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      14 6
      آخه عزیز دل برادر آخرین تکنولوژی !!!! سال آینده !!!!! اسد !!!!!
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      3 4
      مهندس من برای اسد آینده ای تاریکتر از قزافی میبینم نگاه نکن حکومت ایران پشت اوست اسد ضعیفتر از این حرف هاست اسد با دلارهای نفتی مردم ایران سرپاست
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      1 0
      مهندس از خواب بیدار شو
  • AE ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    19 88
    دیدار آقای اسد با حضرت آقا موجب شادی همه مون شد .خدا خودش وخانوادش و مردم سوریه را حفظ فرماید.
  • ناشناس IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    بوسه بر شانه رهبر انقلاب توسط اسد یعنی اینکه من یکی از سربازان کوچک شما هستم و گوش به فرمان قدرت ولایت فقیه یعنی این .
  • سید IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    ازبشار اسد و سردار سلیمان ومردم در 22 بهمن وتشیع مردم اصفهان از ترور خاک برسر شما افراد بیهمیت کهشب تولد حضرت زهرا نوکری خدتون با اون استعفای مسخره ماهیتون به ملت نشون دادین مایهای ننگ امت اسلامی
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    به لطف خدای بزرگ ایران مظلوم ما بعد از سیصد سال شاهد حضور رهبری خدایی و بزرگ هست که شوکت و بزرگی ایران همه ا ز نتایج مجاهدت های خاموش این مرد بزرگ هست . در سوریه کمتر کسی امید به آینده داشت اما این مرد بزرگ با درایت و تیز بینی خدایی به این امر بشارت داد و حالا کشور ایران با قدرت خیلی بیشتر از قبل در جهان سینه سپر کرده است ! خدای بزرگ به ایت الله خامنه ای و سربازان ایشان طول عمر با عزت و سلامت بدهند و این مرد بزرگ را برای ایران عزیز ما نگهدارد انشالله .
  • DE ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    71 9
    اسکولای مشرقی لااقل به نظرات خودتون لایک بدبد خودشونم جای ملت زدن.خخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
      0 80
      این لایک ها مهم نیست... وقتی خود مشرق دانسته و یا ندانسته ردیف مثبت ها را ساعت ها بسته بود...
  • نهضت جهانی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    8 13
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ضمن عرض تبریک به آقا ومولایمان صاحب الزمان علیه السلام ونایب بر حقش امام خامنه ای وخوشامدگویی به قهرمان عرب وقهرمان جهانی خودمان یعنی حاج قاسم سلیمانی وملت شریف ایران بخاطر مقاومت وایثار شهدای مدافع حرم وصبوری خانواده گرامشان اعجاز قرن را باچشم غیر مسلح میشود دید وتحقق آرمانهای انقلاب اسلامی را که امام عزیز اعلان کرده بود ملاحظه کرد برای همه این نعمتها وشکر گزاری آن 14 صلوات
  • بیسیمچی IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    نظرات منفی در این پست بالا است، که نشان از سوزش ضد انقلاب است. بسوزید و از این سوزش بمیرید.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    9 217
    سردار از بس خوبه همه سراغش رو میگیرند .
  • سید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    6 115
    ظریف باید وقتی ترامپ از باغ گلابی خارج شد استعفا میدادی نه الان این منفی ها منو یاد یه جمله تاریخی میندازه : شما آبو بریز اونجا که میسوزه .
  • احمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    5 130
    په نه په، بیان دنبال ظریف بگردن یا دنبال زنگنه، آخوندی، سیف، شریعتمداری، واعظی؟
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
    3 5
    شلوغش نکنید. این بشار اسد دو ساعت آمده به تهران و رفته عابر بانک حقوقش را گرفته و رفته.
  • جواد IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
    2 4
    کور بشن اونایی که داخل دل به آمریکا دادن..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس